Dood aan Essent

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 24 apr 2003.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zit in de volgende situatie:
    Ik had eerst een Always Access internetabbonement van Essent. Maar ik wilde hiervan af omdat het gewoon dramatisch was( netwerk instabiel, vaak geen toegang en maar 20% van de beloofde snelheid). Dus ik essent bellen en zeggen dat ik van ze weg wilde. Die vent zegt eigenlijk zit je er een jaar aan vast, maar als je goede redenen hebt mag je je abbonement opzeggen. Die vent zei ook dat dat in mijn situatie zeker zou lukken. Ik moest dan een brief schrijven waarin ik alles uitlegde en daarna zou het abbonement beeindigd worden. Dus ik deed dat. In de tussentijd nam ik een ander abbonement, want ik moet toch internet hebben( ik ben nu ook te vinden op Live:cool: ). Je voelt hem misschien al aankomen, ik kreeg gisteren een brief waarin stond dat mijn abbonement niet zou worden beeindigd, omdat de door mij genoemde redenen (zie hierboven) niet voldoende waren. En nou zit ik dus met twee providers, maar ik wil Essent dus weg hebben.

Ik heb nou zoiets van ik betaal Essent gewoon niet meer. Want volgens mijn kennis van het overeenkomstrecht ben ik volgens mij niet verplicht te betalen. Want zij leveren niet wat ze volgens de overeenkomst verplicht zijn te leveren. En daar komt bij dat die vent mij verkeerd heeft voorgelicht. Probleem is wel dat dat moeilijk te bewijzen is.

Heeft iemand ervaring met zulk soort situaties, of tips over wat ik nu het beste kan doen. Ik hoor ze graag.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    geen ervaring. maar bel wel onmiddelijk de consumenten bond of desnoods rechtsbijstand voordat Essent gaat zeiken over het niet betalen van rekeningen.. Zij leveren idd niet wat ze zouden volgens de overeenkomst maar ik weet niet of je zomaar mag ophouden met betalen, nou zou ik ook geen rekening meer betalen maar stap wel naar de consumenten bond.

3. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal de rechtsbijstand verzekering in de arm nemen en bonden zoals de consumentenbond etc... ook hiervan laten horen en vragen wat ermee te doen.
    Denk aan verhaal CHELLO.
    Die gasten beloofden ook bergen goud, maar je kwam er bekaaid af met bergen lood.
    Betalen voor wat je hebt gekregen of een brief sturen dat je niet betaald, maar het geld apart houd totdat de service op niveau is.
    Ondertussen moet je voor jezelf wel de maandelijkse kosten voor Essent apart houden, anders snij je jezelf in de vingers.

Tros Radar is ook wel een goeie en Kassa wellicht.

Let us know what the results were

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je moet je rekeningen blijven betalen, anders geven ze je op als wanbetaler en dan heb je straks alleen maar grotere problemen! Dat wordt namelijk overal geregistreerd en mag je bijvoorbeeld niet meer lenen/rood staan

5. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    gewoon nog eens bellen en alles uitleggen en er zo proberen uit te komen (misschien is dit alles gewoon een misverstand)

6. Frank

Frank Gelegenheidsposter

Leuk Bevonden:
    0
    Wees blij dat je geen chello hebt!

Je had er ook verstandig aan kunnen doen om in het contract te kijken wat je hebt getekend, onder welke voorwaarden je je contract binnen het jaar mag verbreken. Bij chello was dit bijvoorbeeld als je het niet eens was met wijzigingen in het contract waarvoor je aanvankelijk niet had getekend. Zo heb ik dat pas ook gedaan. Maarjah.... het is UPC he. Ik krijg nog steeds maandelijkse rekenigen binnen en heb me modem ook nog steeds.
    Doe er dus ook verstandig aan als je geen Essent meer hebt, dat je ook hun machtiging opzegt bij de bank zodat ze niks meer kunnen afschrijven van je rekening... En bereidt het zooitje goed voor voordat je iets gaat afsluiten. Kijk wat je rechten zijn!

7. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Essent is zo klote, als je een probleem hebt met internet moet je een klantenservice bellen , die kost 0,10 per minuut nja dat moet dan maar. die lijn is natuurlijk altijd bezet en dus verwijzen ze je door om naar iemand te e-mailen (info@home.nl ofzow) maarja als je geen INTERNET verbinding kunt krijgen kun je ook GEEN email versturen :mad:

anyway, nu hebben we ADSL genomen maar je raad het al die werkt niet. na weken bellen komt er dan eindelijk iemand langs..

...over een paar weken wel te verstaan..
    daar word je pas gek van!!

8. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    als ik jou was zou ik idd contact opnemen met de consumentenbond maar wel blijven betalen voordat je hier ook nog problemen mee krijgt (of kan dat niet?)..

9. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Ik doe morgen nog 1 poging om eruit te komen met de Essent, als dat niet werkt dan neem ik contact op met de rechtswinkel, om hen te vragen wat ik het beste kan doen.

En voor franky: weet je wat het probleem is, die algemene voorwaarden zijn zo vaag. Er staat in dat de klant de overeenkomst eenzijdig mag opzeggen indien Essent in grove mate nalatig is in de vervulling van zijn verplichtingen. Waar het probleem dus nu op neer komt, is dat wij een andere mening hebben over wat grove nalatigheid is. Dit zijn mijn klachten:
    1. instabiel netwerk, verbinding wordt vaak verbroken
    2. soms doet internet het helemaal niet
    3. inbellen lukt niet, mijn wachtwoord zou fout zijn.
    4. belabberde snelheid, in het contract staat 10KB/sec. Maar hun netwerk gaat gemiddeld slechts 2kb/sec. Met uitschieters van 3KB tot 0,5 KB.
    Ik vind dit grove nalatigheid, Essent blijkbaar niet.

Ik laat jullie nog wel weten hoe dit afloopt.

10. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    essent problemen niks vergeleken met @homo problemen ******** ****** ******* ik haat @homo GRRRR!!! Ik werd er uiteindelijk schijtziek van dus heb ik een brief naar d66 gestuurd die houden een campagne tegen @Homo.

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Poepoe ben ik ff blij dat ik xs4all heb :D, maar ik had wel een fucking jaar moeten wachten op me adsl.. fucking w8rij bij dat mxstream maar dat heeft niet veel hiermee te maken...

ik zou zoals de anderen al zeggen naar de consumenten bond stappen en essent nog ff bellen/mailen

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0

abbonement opzeggen, en geld terug vragen, geen reactie???
    aanklagen die hap

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb chello, geen probs hier. Ze moeten gewoon UPC dat recht op de kabel ontzeggen.. onzin van hun.

Maar je moet idd Essent gewoon aanklagen! :cool:

14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Newsflash:
    Ik heb vanochtend Essent gebeld, om nog een laatste poging te doen tot een nette oplossing en dat heeft toch wel enigszins zijn vruchten afgeworpen. Ze hebben beloofd mijn abbonement per direct op te zeggen als ik het volgende doe: ik moet vandaag en morgen diverse bestanden downloaden van tucows.nl en daarvan de gemiddelde downloadsnelheid opschrijven. Als deze duidelijk te laag was dan zouden ze mijn abbonement direct beeindigen. Ik zit na 4 gedownloade bestanden onder de 3 KB gemiddeld. Dus dan zou het goed moeten komen, als die lui het abbonement nog niet verbreken dan klaag ik ze denk ik wel aan.

Ik twijfelde eerst nog een beetje of ik akkoord zou gaan, want die lui wilde perse de site tucows.nl hebben. Omdat ze dat zo nodig wilde was ik bang dat zij die site op een of andere wijze manipuleren om hoge snelheden te geven, maar dat viel gelukkig mee.

Dat personeel van hen is trouwens of gewoon megadom of een stelletje leugenaars. Die vent probeerde mij in een soort van wanhoopspoging ervan te overtuigen dat hun netwerk goed was, maar dat het internet zelf gewoon verkeerd was.( hij zei dit natuurlijk niet letterlijk maar het kwam er wel op neer) En tucows zou de enige goede site zijn. Nou toen was ik echt goed kwaad, wat denken die lui wel niet. :mad: :mad: :mad:

Oh ja volgens die vent is de downloadsnelheid die staat aangegeven in je downloadvenster niet je downloadsnelheid. Dat zou een groot misverstand zijn. Yeah right...|:-

15. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0

lol, dat je download snelheid die de computer aangaf niet klopt??

die mensen zijn niet goed wijs !!!

maar ik heb @home van essent, en ze helpen echt kij goed !!!

(das mijn mening)

en je moest 10 kb halen??
    en je haalt er 3 :eek: :eek:

dan zullen ze zeker je abbo opzeggen denk ik !!!

16. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Nou ik hoorde net van Essent dat ze mijn abbo toch opzeggen.:)
    Dus alles is toch nog opgelost.

17. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah fijn voor je ;););)

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    gelukkig....

Deel Deze Pagina