Misschien dat ik er wat aan toe kan voegen
Ik heb zelf een Panasonic plasma 42" gehad, deze was toendertijd HD ready. Vorige week op zoek gegaan naar een FULL HD vervanger voor deze, eerst dacht ik natuurlijk direct aan de nieuwe Pana serie. Alternatieven waren de nieuwe PK serie van LG en de nieuwe 5 serie van Samsung. Eigen media natuurlijk meegenomen naar de hifi-zaak om te vergelijken tussen de drie. Voornamelijk kijk ik blu-rays en speel ps3 erop. Ik vond de Samsung korte metten maken met de andere twee, terwijl ik op voorhand eigenlijk al besloten had de Pana te nemen, puur om eerdere goede ervaringen.
Uiteindelijk dus toch voor de Samsung gekozen, puur om de beeldkwaliteit (PS50C550). Die blu-rays spatten van het scherm, terwijl ik de instellingen van het beeld nog allemaal laag heb staan mbt het zogenaamde inbranden van het scherm. Image retentie is zeker in het begin nog aanwezig vandaar dat ik het zekere voor het onzekere neem. Healthbars e.d die blijven staan wanneer je te lang zit te gamen, dus ik switch elk half uur even van zender. Mooi meegenomen is het in mijn optiek prachtige design, en het feit dat de CI+ van Ziggo wordt ondersteund.
Heb je het bovenstaande allemaal niet ervoor over dan kun je beter een LCD/LED nemen, geen gedonder met inbranden van het scherm, image retentie e.d. Kun je meteen gamen tot je erbij neervalt.
Beneden heb ik een staan voor de 360 en daarop lijkt alles veel scherper en "frisser", terwijl de plasma natuurlijker beeld produceert. Het is dus een kwestie vanwaar je eigen voorkeur ligt. Zelf gaan kijken is natuurlijk het beste, maar zo heb je alvast wat voorkennis
.
Klik om te vergroten...