1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klopt helemaal.

    Bovendien zijn die hdready plasma's van Pana (heb geen ervaring met andere) ook heel goed in t weergeven van SD zoals een dvd. Veel beter dan n full hd lcd bijvoorbeeld.
    Full hd content zoals blu-ray of xbox360 games zien er ook echt waanzinnig uit!

    Zelfs t geluid vind ik goed op mn hdready PX80.

    Ga je echt internetten op je hdtv, kan je beter een full hd lcd kopen. Ga maar s rondkijken en vergelijk dit soort tv's maar s in een winkel.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  2. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    ja alleen vaak staan ze niet in de winkel en als ze er staan vaak met klote kabels waardoor elke tv in de winkel slecht beeld heeft maar ik koop hem alleen voor xbox en film en pc kan ik nog altijd op mijn 22 inch full hd schermpje doen :p
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klopt. Thuis zal t beeld nog veel mooier zijn. Ook al omdat de tv's in een winkel beroerd staan afgesteld en omdat er veels teveel lampen zijn.

    Na ruim n jaar ben ik nog steeds zeer onder de indruk van mn Pana. Met die HD zenders weet je helemaal niet wat je ziet :)
     
  4. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Discovery HD (proefperiode) was echt awesome_O_

    Moet binnenkort alleen opnieuw een kabel trekken ofzo want het signaal is nog steeds veel te zwak, ook nadat ik een versterker had gekocht. Hoop dat een betere en kortere kabel die dichter bij het beginsignaal ligt, zal helpen:+
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad: Discovery (history) en National Geographic zijn waanzinnig. Programma's die je vroeger niet zo interessant vond om naar te kijken, zijn nu ineens heel anders.

    Vorige week ging een programma over Alaska (saai), maar dan zie je die beelden...wauw!
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Een saai programma blijft toch gewoon saai ongeacht hoe mooi het beeld is? :+
     
  7. Zer0ch@0s

    Zer0ch@0s Active Member

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    2
    Om dus even samen te vatten. Sluit plasma dus niet uit en als je voor Plasma gaat, maakt het dus niet heel veel uit of je voor HD-ready gaat of voor Full HD? Bij LCD altijd gaan voor een Full HD?

    Ook vraag ik me af bij welk soort je het minste aliasing krijgt, aangezien ik me hier erg aan kan ergeren en de game-ervaring voor mij helemaal kan verpesten. Ook moet ik natuurlijk letten op de respons tijd (of maakt dit niet heel veel uit?) aangezien ik nogal fanatatiek MW2 speel.

    Qua merken, wat zouden jullie aanraden? Ik heb gehoord dat merken zoals LG inferieure componenten inbouwen, zodat de TV net wat minder lang mee gaat. Merken zoals Samsung, Panasonic en Sony komen altijd wel goed uit de bus.

    Dus: ik zoek dus een tv tussen de 37 en 42 inch, LCD of Plasma en van goede merken. Vooral op voor te gamen. Het liefst full HD, maar HD-ready is dus ook goed te doen. Dit maakt de zoektocht al een stuk kleiner. Lieve mensen, zouden jullie met de bovengenoemde criteria een kleine selectie voor me willen maken? Concrete sites en merken dus zodat ik binnenkort kan proberen om in een Media Markt ze 'live' in actie te zien? Ik ben nogal gevoelig voor verkooppraatjes, dus wat voorkennis zou wel goed zijn:p.

    Bedankt alvast.
     
  8. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat er nog mensen moeten twijfelen tussen Philips/Samsung/LG etc. met een Panasonic. :+
    Mijn ervaring is dat Panasonic al jaren heer en meester is met beste prijs/kwaliteit verhouding in zowel Plasma en LCD.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zeker, al blijf ik toegeven dat de Samsungs qua uiterlijk geweldig zijn om te zien. Die nieuwste 3D lcd's en plasma's zijn zó mooi.

    LG is aan een behoorlijke inhaalrace bezig trouwens.

    Hopelijk heeft Panasonic ook wat van de ontwerpers van Pioneer overgenomen ;)
     
  10. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan over een maand de nieuwe Xbox 360 te kopen.
    Nou heb ik een vraagje. Mijn 32PFL7803D/10 heeft 50-60hz refresh rate en 6 ms.

    Is 6ms goed genoeg? Ik wil geen lag namelijk.

    Thanks.
     
  11. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Misschien dat ik er wat aan toe kan voegen :)

    Ik heb zelf een Panasonic plasma 42" gehad, deze was toendertijd HD ready. Vorige week op zoek gegaan naar een FULL HD vervanger voor deze, eerst dacht ik natuurlijk direct aan de nieuwe Pana serie. Alternatieven waren de nieuwe PK serie van LG en de nieuwe 5 serie van Samsung. Eigen media natuurlijk meegenomen naar de hifi-zaak om te vergelijken tussen de drie. Voornamelijk kijk ik blu-rays en speel ps3 erop. Ik vond de Samsung korte metten maken met de andere twee, terwijl ik op voorhand eigenlijk al besloten had de Pana te nemen, puur om eerdere goede ervaringen.

    Uiteindelijk dus toch voor de Samsung gekozen, puur om de beeldkwaliteit (PS50C550). Die blu-rays spatten van het scherm, terwijl ik de instellingen van het beeld nog allemaal laag heb staan mbt het zogenaamde inbranden van het scherm. Image retentie is zeker in het begin nog aanwezig vandaar dat ik het zekere voor het onzekere neem. Healthbars e.d die blijven staan wanneer je te lang zit te gamen, dus ik switch elk half uur even van zender. Mooi meegenomen is het in mijn optiek prachtige design, en het feit dat de CI+ van Ziggo wordt ondersteund.

    Heb je het bovenstaande allemaal niet ervoor over dan kun je beter een LCD/LED nemen, geen gedonder met inbranden van het scherm, image retentie e.d. Kun je meteen gamen tot je erbij neervalt.
    Beneden heb ik een staan voor de 360 en daarop lijkt alles veel scherper en "frisser", terwijl de plasma natuurlijker beeld produceert. Het is dus een kwestie vanwaar je eigen voorkeur ligt. Zelf gaan kijken is natuurlijk het beste, maar zo heb je alvast wat voorkennis :)

    Een LCD die ik nog vergeleken heb met de plasma: http://www.kieskeurig.nl/lcd_televisie/samsung/le40c550/897039/

    Erg mooie prijs/kwaliteit verhouding.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  12. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    @mrnuub:

    Over het algemeen hebben de LED en PLASMA TV's een goede response time. Met de LCD's zit het anders in elkaar.

    Response time van LCD TV ligt tussen de 1 en 12 ms. Het verschil bij het online gamen tussen de 1 en 12ms is zo groot, dat je de tegenstander nog niet eens hebt gezien en je bent al dood. Ik kan dus niet garanderen dat je er geen hinder van zult ondervinden. De vraag resteert dan; hoe belangrijk is het online gamen voor jou?

    Om even onderstaande reactie bij te staan:
    Dat klopt zeker, reactietijd van je scherm is niet zo belangrijk als je scherm-engine en internetverbinding. Echter is er uit eigen ervaring wel verschil te merken wanneer ik game op een LCD of een Plasma.
    Ik heb een Philips LCD gehad, en die bracht het er inderdaad niet zo heel best vanaf. Samsung en Sony blijken bij uitstek geschikter om op te gamen. Maar nogmaals dit is slechts mijn nederige mening :p
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nogmaals mijn antwoord ;)

    Vorige week mijn PS3 (HDMI) aangesloten op de 3000serie van mijn neefje en de horzintale snelle bewegingen zagen er verschrikkelijk uit.

    Op mijn Sony 8ms en Samsung 8ms heb ik nog nooit last gehad van LAG !
    Ook niet bij online gamen op XBL en PSN.
     
  14. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    @RaVe

    Dat betekent dus dat 6ms ik de vijand minder snel zie ofzo? Ik wil dat alles gewoon perfect werkt. En ik koop em voor het online gamen.

    @Melbuuln

    Dat zou mooi wezen als ik er hier ook geen last van heb. Maar wie heeft er nou gelijk?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  15. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Ik denk niet dat jij enige hinder van lag zult ondervinden, mijn verhaal ging vooral over ms van het scherm zelf. Lag heeft veel meer te maken met een slechte internetverbinding dan wat anders (ms/ping).
    Ik neem aan dat je dit bedoeld. Puur technisch gezien zul je een vijand minder snel zien dan iemand die 0,00001 ms heeft op zijn tv, maar dit is te verwaarlozen. Bovendien heb je een nieuwere tv waar een kameraad van mij ook over beschikt en die gamed zich drie slag in de rondte ;)
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  16. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik op het internet las was iets over inputlag. Als ik met me controller naar links stuur dat et later aankomt op het scherm.

    Hoe dan ook. Kan ik hier last van ondervinden of is mijn scherm geschikt om op te xboxen?

    Bedankt voor de reacties!
     
  17. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Nee het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je daar hinder van zult ondervinden. Jouw LCD zal prima volstaan om op te xboxen!

    Inputlag is vooral merkbaar bij games als Counter-Strike en (misschien in mindere mate) Guitar Hero. Spellen die een precieze timing nodig hebben.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  18. mrnuub

    mrnuub Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm oke, ik wil vooral call of duty modern warfare 2 spelen. Eigenlijk gewoon alle games moeten het kunnen doen zonder enige hinder.

    Counter strike source heb ik gespeeld op de pc met een 8ms beeldscherm. Niks gemerkt.
     
  19. RaVe^

    RaVe^ Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    19
    Je moet hierbij ook niet denken aan haperingen, alleen een tegenstander die jou een fractie van een seconde eerder ziet en kan schieten. Feitelijk zul je hier in de praktijk nagenoeg niets van merken. Zeker niet met xbox games.
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    De enige juiste manier om een hdtv te kiezen inderdaad!
    Zelf content en ps3/xbox meenemen, aansluiten, beeldinstellingen goed zetten en vergelijken.
    Top!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina