Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Remco

Remco Guest

Als je het hebt over goede niet-spiegelreflex, dan ben ik wel erg te spreken over de Canon SX series (dus in dit geval de SX120) en de FujiFilm Finepix series. ;) Maar dat is mijn mening natuurlijk :)

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Als er meer mensen zijn die me iets zoals van Remco kan aanraden, dan hoor ik het graag.

Wil graag wat meer keuze hebben, mijn eigen camera is al ruim 4 jaar oud en had al niet veel opties voor die tijd. Destijds ook teveel voor betaald.

Ik hoop nu dus echt een goede slag te slaan, en mooie foto's te maken voor o.a. Interfacelift.

Die van Remco voldoet aan de eisen, al moet ik er zo te zien nog wel een tasje bij kopen.

Spiegelreflex mag opzich ook wel, tenzij iemand mij een goede en goedkope kan geven. ;)

Heb de camera's het liefst niet zo duur en die van Remco was eigenlijks precies goed.

3. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Panasonic Lumix ! Beste compact cam die op de markt ligt en uiterst gebruiksvriendelijk! Gebruik hem al een tijdje nu en ben lyrisch erover.
    Vanaf de TZ5 serie wordt het interessant. Maar de TZ7 of 8 schijnen het beste uit de test te komen als het om prijs in combi met resultaten gaat, TZ10 is een veredelde TZ7, maar nog steeds waard om te kopen.

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Thanx. Heb ze even opgezocht op BOL. Ik ga echter, als ik iets aanschaf, wel kijken naar een goedkopere prijs. BOL is takkeduur op dat gebied. 8)

5. Remco

Remco Guest

Ik zou geen spiegelreflex kopen, als je er niet in wil investeren. Dan koop je toch net niks. ;)

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Thanx voor het antwoord.

Hoop dat mijn kennis zijn vader nog ff vlug vraagt. Die scheen echt een hele goede te hebben. Iets dat boven de andere uit steeg. Is wel gewoon een compact idee. ;)

7. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    hallo mensen ben nieuw in het topic haha, wist niet dat er een topic over was! heb zelf pas een nikon d90 met 18/105mm vr en 30/300mm vr gekocht, maar ben nog steeds heel veel aan het expirimenteren.

dit is mijn flickr.
    http://www.flickr.com/photos/tehcliff/

als je ook flickr hebt mag je een invite sturen, ik zal zeker naar jullie fotos kijken, en waarschijnlijk er van leren!

tehcliff

8. Vincents1991

Vincents1991 Member

Leuk Bevonden:
    0
    foto van mij

/Mod Het is duidelijk dat je je alleen hebt geregistreerd om te trollen, dit is dan ook gelijk de laatste waarschuwing - Cookie

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Fail.

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    +1

11. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Ik ben trouwens nog op zoek naar een degelijke macro lens voor mijn d90 iemand een goede suggestie?

Cliff

12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    wat is je budget? als je een heel laag budget hebt dan raad ik je aan om een reverse ring te gaan halen ( zie 2 pagina's terug van dit topic ;))

13. KiR

KiR Opperchief

Leuk Bevonden:
    1
    Om je misschien nog een stukje verder over de streep te trekken.
    Die panasonic lumix dingen zijn inderdaad erg nice!
    Ik heb zelf de TZ7. Super eenvoudig ding en schiet mooie platen.

Mocht je een paar 10tjes extra hebben, dan zou ik voor de TZ8 kiezen.
    Hier kun je ook nog handmatig een aantal zaken instellen op je cam.
    Dingen als sluitertijd, exposure etc. Leuk als je savonds/snachts een leuke plaat van de stad wil schieten bijvoorbeeld!

Succes

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Heb al een andere Panasonic gezien, zelfde soort serie.

Panasonic Lumix DMC-FZ38

Dit model zou mij wel beter in de hand liggen. Zo te zien ook een prima model. Heb er opzich geen problemen mee als er geen gedrukte Nederlandse handleiding bij zit, zolang er maar gebruiksvriendelijkheid voor in de plaatst komt.

Dit toestel heeft voor mij nu wel keuze 1 bereikt. ;)

Ik moet nu alleen ff zien of ik hem goedkoper kan krijgen, 355 euro is best veel en er moet nog een tasje + een geheugenkaartje bij. Misschien kan ik dit uit mijn oude toestel wel gebruiken.

Ben nog niet helemaal overtuigd, maar dat komt ook omdat bij grote aankopen mijn moeder altijd weer een advies moet geven: Ga je het wel gebruiken dan? djfhkjnfk denk ik dan ff. :+

15. Cliff

Cliff Active Member

Leuk Bevonden:
    127
    Mijn bugdet is max 800€ maar er is zoveel keuze ik weet me er geen raad mee haha.

16. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net m'n Tamron 17-50mm f/2.8 VC binnen, iets groter dan ik dacht 8)
    Ziet er best wel lomp uit vergeleken met mijn andere lenzen maar ik ben er erg tevreden mee. Merkt wel dat VC een hoop uitmaakt hoor! Maandag dan nog eventjes 72-77 step up ring kopen voor Fader ND op de tamron en dan ben ik wel set voor Japan aankomende woensdag!

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    En heeft de VC ook nog veel verschil op 17mm?
    Ben wel benieuwd :)

18. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zal binnenkort wel eens een vergelijking maken op verschillende brandpunts afstanden oid.

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    ja ik ben erg benieuwd naar deze lens, en ben hem misschien van plan zelf ook te halen! hoeveel heb je er voor betaald?

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand hoe je het best/makkelijkst scherp kan stellen bij het fotograferen van onweer? Gisteren heb ik geprobeerd om leuke foto's te maken van het onweer, maar echt denderend waren ze niet. Het is dus sowieso behoorlijk moeilijk om scherp te stellen. Helemaal als er zelden een flits komt. Automatisch doet hij ook niet omdat het té donker is. Iemand tips?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina