Power Unlimited: Xbox Live artikel

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door xboxuser, 18 apr 2003.

1. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik word echt ziek van dat soort geouwehoer altijd (sorry voor mn taalgebruik)
    dit is een xbox forum oke..als het grootste gamesblad van de Benelux onwaarheden over de xbox verspreidt is het normaal dat we daar hier over discussieren. die tip vindt ik dus nergens op slaan net als jouw argumenten (pc blabla)
    maar jij hebt niet eens xbox live dus wat weet jij eigenlijk

2. masterape

masterape Guest

How nou ga je wel erg ver ik mag dan wel geen live hebben(het werkt niet):mad: maar ik mag dan nog wel mijn mening geven, zoals je net zelf zegt het is hier om te discussieren. Dat jullie vna die PRO-blije-xbox fanaten zijn kan ik niks aandoen. Ik vind dat de PU gelijk heeft en daar blijf ik bij. Alhoewel ik xbox live een van de dingen vind om een xbox aan te schaffen. Maar om dan te gaan zeggen: Jij hebt geen live dus jij moet niks zeggen. Is wel diep en diep triest.

3. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik zei niet: jij hebt geen live dus je moet niets zeggen
    ik vroeg: wat weet jij eigenlijk..dit gaat over de ervaringen van mensen die live hebben..als je live niet hebt vind ik het raar dat jij daarover zo'n uitgesproken mening hebt

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die gasten bij de PU zijn echt verwent gewoon! Ik vind Xbox Live gewoon het beste wat op een console te beleven is. Gewoon heerlijk online tegen de rest van de wereld gamen, en dat zonder enige lag of andere problemen. Dit kan ik van de PS2/ GC online mogelijkheid niet zeggen. Dat je zomaar gekicked wordt is mij eigenlijk nog niet overkomen, ook al heb ik het nog niet zo lang uit kunnen proberen. Ik zie dit ook niet als een minpunt aan het Xbox Live zelf, maar aan sommige gamers.. En mocht het toch voorkomen, dan zoek je toch lekker een andere game om je uit te leven.. :)

5. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    als PU xbox live zou beoordelen op de hoe-het-op-dit-moment-het-best-kan manier, zou het minimaal een 8 verdienen.

als ze xbox live slecht vinden, wat dan met ps2online of GC??!!!
    ga alsjeblieft niet zeggen dat hun het beter gaan doen...

ik snap dit sowieso niet. the wind maker geven ze een 10 voor grafix, dan zouden ze xbox live een 10 moeten geven voor het bedenken van een systeem waarmee je online kan met je console...

6. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    precies, vond ik ook zo'n zwakke statement. dan kan je net zo goed zeggen xbox live is slecht, want ik werd uitgescholden.

7. Jeroenr

Jeroenr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank dank dank voor al jullie lieve woorden en beschuldigingen. Al vraag ik me af of sommige fanboyz het artikel wel eens goed en aandachtig hebben gelezen.
    En dan met name meneer DiaLogical hierboven mij.
    Misschien dat jij mij uit kunt leggen waar heb ik ooit gezegd dat XBL slecht was?

Daar komt bij dat sommige van jullie kennlijk slechte zaken zien in feiten die ik opnoem? XBL moet nog groeien en dat gebeurt ook wel. XBL is een verbeterde versie van online gamgin op de PC. Momenteel is er een overschot aan PC-achtige games. En momenteel zijn er een aantal gamers die er een zooitje van maken.

En mocht het in de toekomst weer eens voorkomen dat jullie het ergens niet mee eens zijn. Wees dan zo dapper om het via ons forum te spelen. Dan kan je meteen een reactie terug verwachten en niet via een lange omweg zoals nu gebeurt.

jeroen

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Goed punt heb je daar. Het Powerweb heb ik ondertussen ook al bezocht. Was ik eerst niet echt van op de hoogte maar vond het wel zo handig om daar idd ook een post achter te laten.

Het "verschil" tussen onze visie en die van jou/de PU zit er volgens mij in dat wij ontzettend enthousiast zijn over XBL. Niet alleen over de games of content, maar ook over onze mede-XBLers. Het is echt super om regelmatig met dezelfde mensen te racen, elkaar te helpen, lekker te ouwehoeren en elkaar beter te zien worden. Dat er dan een paar gasten alleen frans willen praten : So what? Kick ze, of join een andere game als je bij hun was gejoint. Als dat 1 van de grootste problemen is, dan zit je voor mijn gevoel "te mierenneuken" en had je die ruimte van de tekst ook voor een interessantere opmerking kunnen gebruiken (IMHO, no offense). Jullie gebruiken die tekst zelfs als een header voor een column geloof ik!

Jullie zijn al meer 'ervaren' en doorgewinterd in de games en gamewereld. Hebben al veel gezien, en dus ook veel zien slagen en falen. Jullie hebben denkik ook een kritischere blik, missen misschien een beetje het 'kriebel-in-je-buik' gevoel omdat jullie nou eenmaal veel vaker exclusieve dingen voorgeschoteld krijgen. Volkomen logisch, en daar zit dus ook de verschillende insteek. Ik deel je mening wel over het "teveel pc-achtig" op dit moment. Gelukkig zijn er nu de sports-games en binnenkort PSO en later True Fantasy Live Online enz.

Vergeef ons voor het enthousiast zijn ;) Sommige reakties getuigen van weinig respect inderdaad. Maar als veel mensen vinden dat jullie standpunten niet genoeg uitgediept zijn, of niet genoeg op feiten berustten, dan kun je ze dat niet echt kwalijk nemen. Dat heet "een mening hebben". Hoe je die uit is een 2e en dat wordt soms te kinderachtig gedaan inderdaad!

9. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    das egt gwoon zow zwak... dat zo'n 'goed' blad zulke uitspraken doet (wat ik denk) om alleen maar aand8 te krijgen...

10. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de computer idee stond ook een stuk over xbox live :p
    Eigenlijk ging het over met consoles onlne spelen maar het waren 3 blz xbox en 1 blz ps2 + gamecube

11. Jeroenr

Jeroenr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ik niet overenthousiast ben heeft te maken met het feit dat ik schrijf voor een multiformat blaadje. Ik probeer dus zo objectief mogelijk alles te bekijken. XBL is de eerste online gaming mogelijkheid voor de consoles, Nintendo heeft op dit moment alleen PSO om online te spelen en Sony komt er nog aan met zijn online plannen. Begrijp me niet verkeerd dat ik dan nu op dit moment niet over enthousiast ben. Aangezien we niet weten wat Sony of Nintendo gaan brengen. Als zij eenmaal online zijn dan kan je ervan uitgaan dat ik ook hen met dezelfde objectiviteit zal behandelen.
    Natuurlijk kan ik begrijpen dat veel Xbox gebruikers enthousiast zijn, het gaat immers over hun eigen console. Maar als je XBL heel objectief bekijkt is het niets meer en niets minder dan een multiplayer optie. Op dit moment, het ligt immers aan de spellenboeren zelf om het een en ander in te vullen en er creative zaken mee te doen.
    Een mening is goed, je kan het er niet mee eens zijn, maar de feiten die worden genoemd daar kun je niet omheen.

Vreemd vind ik het echter dat men zeurt over de Fransen die ik genoemd heb in mijn tekst. Jullie zouden moeten weten dat wij gortdroge feiten willen verpakken in humor. En onze eindredactuer Ed scherpt het soms iets te overdreven aan.

jeroen

12. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ey jeroen,

dus eigenlijk is de reden dat jij het niet fantastisch vind (van mij hoef je het ook niet fantastisch te vinden) dat het eigenlijk niets meer is dan een multiplayer optie. Ok dan als dat jou redenering is dan waarom vind jij gta vice city zo fantastique, want als je het goed bekijkt is het niets anders dan een add on op Gta3. Wat ik wil zeggen is dat als we dingen zo gaan bekijken dan zullen we in plaats van vooruit in de toekomst gaan maar juist achteruit, want het gaat niet om de REVOLUTIE maar de EVOLUTIE. verbetering is waar het allemaal om gaat, vliegtuigen bv zijn in principe geen revolutie want vliegen is al sinds de begin der tijden al uitgevonden (do you catch my drift). Xbox live is evolutie op gaming gebied, en omdat het geen revolutie is vind jij het niet fantastisch maar zeg me dan wat wel een revolutie is op gamesgebied. Dus in plaats van het af te kraken geef ms wat kudos voor wat ze doen, de evolutie van gamen op gang houden, want de laatste tijd kraak je de xbox af (ik weet dat het jou mening is maar je schrijft voor een multiplatform blad dus objectiviteit is prioriteit, want iedereen weet dat je de gamecube en ps2 boven de xbox verschaft van mij mag je ik heb geen problemen met de andere consoles ze zijn allemaal goed maar hou dan de xbox erbuiten en laat degene die er wel van houden ervan genieten). Trouwens ik zelf heb xbox live nog niet vanwege de cc probleem, wanneer lossen ze dat nou eens eigenlijk op? Leuke tagname wat betekent ie eigenlijk?

13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    ik zei
    naar aanleiding van

14. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Dialogical, maar je reactie slaat nergens op. Jeroen heeft hier niemand uitgescholden.

Ik ben ook van mening dat XBL nog heel wat kinderziektes kent, ondanks dat heeft het me tot nu toe wel een prachtige online service geboden die echter op sommige punten nog wel verbeterd moet worden. Al ligt het vaak ook aan de games zelf. Zo heb ik weinig problemen met Moto GP maar gaat Ghost Recon een stuk moeizamer.

15. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    heb ik gezegd dat jeroen iemand heeft uitgescholden?

16. Jeroenr

Jeroenr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    XBL wordt verkocht als the next step in console gaming. Het bestaat echter al jaren op de PC. In plaats dat MS (het had net zo goed Sony of Nintendo kunnen zijn, maar MS was de eerste) er iets anders mee doet. Iets creatiefs, ipv PC online gaming over te zetten naar de console, dan had ik het anders beoordeelt. Ik ben console gamer, dat is iemand anders dan een PC gamer. Ik verwacht dan iets meer dan tegen elkaar spelen. Levels downloaden en rooster updates zijn een begin. Maar ik zie meer in Pokémon online. Of GT4 met zijn ruil optie. Maar er kunnen nog zoveel verschillende dingen bedacht worden waar wij niet bij nadenken.
    GTA3 GTA:VC is een game die ik samen met Boris heb mogen testen en is dus een gemiddelde. Doe ermee wat je wilt.

En dan nog even over het feit dat ik de Xbox af zou kraken. Dat is de onzin aangezien ik geen tot weinig Xbox titels onder mijn vingers krijg. En dus de kans niet krijg om ze af te kraken al zou ik het willen. Ik kraak Xbox games niet af ik kraak games af als ze dat verdienen. Ik bekijk zo objectief mogelijk de verschillende spellen en daar beoordeel ik ze naar.
    Dat ik PS2 en Cube boven de Xbox zou stellen is ook onzin. Iedere machine heeft zijn / haar juweeltjes die ik maar al te graag speel. Zo zit NBA2K3 in de Xbox afgewisseld met DOAXBV, zit Metroid Prime in mijn Cube afgewisseld met PSO en Doshin. En staat mijn PS2 regelmatig aan met GTA:VC en de laatste tijd Dancing Stage Megamix.

jeroen

Even voor de vraag hieronder. Heb geen zin om hele nieuwe post aan te maken. Wat betreft Credit card, ze zijn ermee bezig. Er is echter nog geen alternatief. Heeft je Pa / Ma / broer / zus geen CC? Je hoeft immers nog niets te betalen online. Het is er alleen voor, op dit moment, om je volgende jaar abonnement te betalen. Downloadable content is ook nog gratis. Ik denk echter wel dat als je iets download wat geld kost je een notificatie krijgt. Dus kun je later de houder van de CC terug betalen.

Laatst bewerkt: 28 apr 2003
  17. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    Ow dan heb ik je verkeerd begrepen :eek:, maar laat het blijken in de pu, maar nog een vraag weet jij nou wanneer ze wat gaan doen aan die cc probleem it's driving me nuts.

18. xboxuser

xboxuser Weedbox

Leuk Bevonden:
    0
    Via jullie Forum? Waarom dit Forum is ownage. Ik hoop dat jullie ook eens op wat andere fora kijken dan alleen op dat van jullie zelf. Dus dit vind ik bullshit, vooral omdat je eigenlijk beweert dat ik niet het lef had om het op jullie forum te zetten. Kom dan zet ik het 10000x op jullie forum, waar slaat dat op. En ow wat is de omweg weer lang, je hoefde je alleen maar aan te melden hiero.

Ik vind het bovendien zwak als je ineens iemand gaat zitten uitmaken voor fanboy. Al is iemand dat laat het, als je een fanboy dom vind lul je er toch lkkr niet tegen, de mods halen overbodige posts wel weg of geven waarschuwingen.

Gamers die er een zooitje van maken? Dat zeg ik toch, overal waar mensen zijn word er soms een zooitje van gemaakt ook bijv in het verkeer. Als je nadelen noemt noem dan specefieke nadelen niet die die je bij andere gevallen ook tegen komt, want op de pc word ook zovaak geklooit (look at IGI2). Je zegt bij een ferarri toch ook niet nou het is cker een strakke bolide maar ik vind een van de sterkste minpunten toch wel dat ie nog steeds niet kan vliegen.

Voor de rest vond ik je argumenten in verdere posts ook niet echt sterk, maargoed als je daar meer over wilt horen dan zeg je het maar hoor. Ik ga niet ineens mn mening bijstellen omdat hier reacties van een 1337 user worden geplaatst en hij dat is omdat ie bij de power unlimited werkt. Ik vind jullie blad leuk maar ik heb nog wel een eigen mening.

19. wilco

wilco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het hele artikel niet gelezen dus ik kan niet over alles oordelen. Het stuk wat ik gelezen heb, kun je 2 kanten oplezen. Pro-Xbox en dan vind je dat het afgekraakt wordt. Of anti-xbox en dan is het een heel positief stuk. Je moet daartussen proberen te lezen. Soms wat lastig. Zeker als je er een heel andere kijk op hebt dan de reviewer.
    Het feit is dat het er nog maar net is. Dus dat het in de kinderschoenen staat is logisch. Ik verwacht ook niet dat de spellen opeens de meest fantastische features hebben. Die komen wel. Want online gamen is nog nooit zo makkelijk geweest. Het is een druk op de knop en je bent online. Dus er is pas vanaf sindskort een nieuwe markt open voor de softwarehuizen. En dat heeft niets met XBL te maken, maar met de software producenten. En ik verwacht ook niet dat zodra Sony en Nintendo online gaan dat ze dan wel de meest briljante features hebben. Ze doen er trouwens wel hun voordeel ermee (dat is als ze slim zijn). Want producenten kunnen nu XBL als proefkonijn gebruiken, dan kunnen ze zien door het ontwikkelen van bepaalde spellen hoe het publiek erop reageerd. Zoals bijv. een online pokemon. Ik hoop dat zoiets ook naar de xbox komt.

Ik vind het niet fair om te zeggen dat het pc-achtig is. Want dan zou je bijna de hele console wereld wel pc-achtig kunnen gaan noemen. De xbox is geen pc. Het is een spel computer. Ik kan hier nu een discussie gaan wijden aan dat de PS2+NGC ook genoeg pc trekjes hebben om pc-achtig genoemd te worden, maar dan raak ik zo'n beetje off-topic.

Wat wel fair zou zijn is een vergelijking te maken als Nintendo en Sony ook online zijn. Dt is als die ooit nog online gaan...

20. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ik ook maar effe hier wat post :) Anders is Jeroen jaloers dat ik een langere thread heb dan hem :)

Anyway, ik ben er een aantal keer bij geweest toen Jeroen aan het testen was. Heb zelfs een hel fucking middag getrackt zijn rankingtijd te verbeteren in Moto GP en voordat Jeroen het meldt, ja ik heb het niet gehaald. Hail to the king.

Anyway. Ik ben het helemaal met hem eens. Er staat gewoon
    - Xbox Live werkt technisch nagenoeg perfect. Wat een verschil met dat buggy, laggy PC gedoe (even overdrijven)
    - Chatten is leuk, maar soms wordt er erg veel geluld. Jullie zoekn elkaar op, maar wij spelen random types en danwordt je wel eens gek als iedereen elkaar blijkt te kennen op jou na. Maar dat reguleert zich wel
    - tenslotte de spellen. De 2K serie van sega is er nu bij en dat verbeterd al veel. Maar in mijn opinie zijn PC games echt anders dan console games en dat zie ik online nog niet terug. GR is gewoon een PC shooter maardan geport. Halo is een shooter die voor de console is gemaakt. dat wil ik zien. Ik geniet zeker van mijn uurtjes op de redactie, maar ik wil NBA Street 2 online, MGS, PSO, FF etc de typsiche consoleproducten met typische console gameplay die echt lekker op de controller spelen.

dat is wat we zeggen. En ik ben bang dat elke eerlijke journalsit niets anders kan concluderen.

O ja ik was blij met DC online, omdat ik blij was met de Dc en hem zag wegslippen. Fanboy gedrag :)

JJ

Deel Deze Pagina