1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OscarJ

    OscarJ Hip-Hop.

    Berichten:
    2.563
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eet altijd al volkoren brood dus dat is mooi. Kipfilet eet ik ook al best vaak. Helaas ben ik voor pindakaas allergisch:+. Melk drink ik altijd bij ontbijt/avondeten, dus dat helpt ook al.

    Ik begrijp dat naar een sportschool toegaan veel beter is. Misschien vanaf volgend schooljaar maar eens wat aan gaan doen. Maar ik ga over 1,5 week naar Indonesiƫ, dus dan kan ik de oefeningen die ik nu doe ook gewoon daar doen, wat opzich wel handig is
     
  2. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    ik neem altijd een whey protein shake in ochtend en na trainen
    maar wat ik me dus afvraag moet ik het ook drinken als ik een dagje niet train ..??
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Voor zover ik weet wel. Het zorgt voor spierherstel, dus dat gebeurt ook op dagen wanneer je niet traint. Misschien ligt het anders als je maar 1 keer per week traint.
     
  4. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    train 4 5 dagen per week
     
  5. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoe bedoel je 4 a 5 dagen per week, je hebt toch gewoon een trainingsschema waarin vaststaat hoeveel dagen in de week je traint? Of pak je soms een dagje cardio erbij/verplaats je een spiergroep naar een andere dag?
     
  6. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    haha heb geen schema
    meestal gewoon 1 dagje arm borst schouder dan volgende dag buik en dan rustdag en zo verder
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat is dus een schema ;) Of heb je geen vaste dagen voor een spiergroep?
     
  8. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Achja als je bijvoorbeeld op de 5e dag alleen biceps en triceps hebt en die train je ook op dag 1 en 2 dan kan ik me voorstellen dat als je een keer geen tijd hebt dat je dag 5 overslaat.

    EDIT: Oh er waren al meer reacties. :+
     
  9. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    nee geen vaste dagen voor een specifieke spiergroep
    is dat slecht dan ??

    en moet ik dus de proteine shake ook drinken als ik een dag niet train ..??
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja kan je beter wel hebben ivm rust voor je spieren;)
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan je inderdaad gewoon op rustdagen drinken. :)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    shakes etc zeggen op zich vrij weinig, behalve dat whey relatief snel opneemt (handig na je training)

    je totale proteine-inname moet ongeveer 2-2,5 keer je vetvrije lichaamsgewicht zijn. Op trainingsdagen iets meer, maar dat is dan mooi die shake voor na de training goed voor.

    Simpel schema, waar je groot en sterk mee kan worden:

    http://www.wackyhq.com/madcow5x5/geocities/5x5_Program/Linear_5x5.htm

    ja je moet even lezen, ja het werkt echt

    en ja mensen moeten nog steeds de OP lezen -_-

    Zelf overigens hard op weg naar de 90 kg en mijn bankdrukken weer richting de 130 proberen te krijgen. Gaat best heel aardig.
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Dat schema is wel wat voor een gevorderde fitnesser.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    3 maanden ervaring staat me bij....en dan moet je in die drie maanden natuurlijk wel die oefeningen gemasterd hebben :)
     
  15. EleqtriQue

    EleqtriQue Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wel. Je hoeft niet dezelfde spiergroepen te pakken.

    Verder zei ik alleen "gewoon pompen", weet niet waar ik heb gezegd dat je dezelfde spiergroepen elke dag moet pijnigen.

    Spierpijn is vooral in het begin, dan moet je je spieren inderdaad genoeg rust geven. (maar niet overdreven een week lang thuis zitten piepen) In die periode heb je zelfs moeite je shirt uit te trekken omdat je spieren ontzettend pijn doen.

    Die n00b fase is enkel in de eerste paar weken.

    Wanneer je groter bent geworden, je spieren sterker zijn en je je eiwitten en koolhydraten binnen krijgt herstel je zo snel dat je het niet in de gaten hebt.


    Verder ben ik wel benieuwd naar de vorderingen van de "experts" hier (Gdzr en anderen), foto's etc. Zal ook posten.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2010
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    laatste foto die ik gemaakt heb, half jaartje geleden oid. Is gewoon 's ochtends genomen 10 minuten nadat ik naast mijn bed stond :)

    [​IMG]
     
  17. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Beest!

    Pff ben me motivatie echt verloren afgelopen tijd. Ach over anderhalve week zit ik in de USA voor een jaar en woon ik op mezelf, dus dan kan ik mooie eet en train schema`tjes in elkaar flansen.
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Als je geen probleem heb om tussen de steroid gasten te trainen, zou ik naar een Gold's gym gaan in de states.
    24/7 open_O_

    Daarnaast heb je daar zo verschrikkelijk veel personal coaches, maar ook gewoon instructeurs, die er wel echt verstand van hebben die je kunnen helpen je doel te bereiken.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Was dat hier maar zo, heb echt het meeste van het trainen geleerd van het internet .. Die instructeurs op mijn sportschool zijn ook rampzalig.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Bij mijn gym zitten wel een paar mensen die er echt verstand van hebben.
    Ook een aantal die dat totaal niet hebben, maar die zijn zo verstandig om boven te blijven waar de oude vrouwen op de fiets zitten.

    Zit zo'n man bij ons beneden, die heeft in de states heel hoog basketball gespeeld op college en kon zelfsnaar de NBA, alleen z'n knie klapte uit elkaar. Die heeft mij zo verschrikkelijk veel geholpen met mijn ontwikkeling.]

    Ik train eigenlijk puur om mijn primaire sport te ondersteunen(hoewel ik fitness ook echt heerlijk vind tegenwoordig).
    Ik zit nu bij m'n 3e gym hier in Hilversum omdat de eerste twee gewoon totaal geen idee hadden hoe ze mij het beste konden helpen.
    Ik kreeg van het nederlands team een trainingsschema mee met een paar oefeningen die ik niet kende. Dus ik vroeg aan zo'n instructeur bij m'n eerste gym hoe ik die oefening moest uitvoeren, en hij stond er echt bij te kijken van waar de F heb jij het ingodsnaam over?
    Dus ik ging naar
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina