1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt in Engeland komt niets meer uit eigen kweek, maar hopelijk kunnen die Engelse bij Arsenal doorbreken misschien brengt wat te wegen. Chelsea heeft laatste jaren wel geinvesteerd in hun jeugd opleiding.

    En tja van Milner, ik weet niet hoelang hij nog onder contract stond maar dan kon City beter Ozil halen voor 15 dan Milner die 2 jaar ouders is en minder potentie heeft vind ik, maar toch een Engelse speler (A)
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tottenham was altijd een team met heel veel Engelsen.. Die hadden vorig jaar 13 Engelse spelers, waarvan 8 basisspelers.. En die waren nog relatief home grown ook, King bv als aanvoerder. Alleen dan zie je weer dat zij ook opeens geld te besteden hebben. Ben bang dat dat dus ook een buitenlands clubje wordt.
    Ben het wel met je eens dat Engelse spelers belachelijk duur zijn, snap die dat er zulke prijzen worden gehanteerd. Ik denk dat iedereen al rekening houdt met een mogelijk nieuwe regeling.
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    En | QuickneZ |, je "gloryhunter" geroep is niet erg gepast. Dat zou je van jezelf ook kunnen zeggen, aangezien uit je opmerkingen niet blijkt dat bijvoorbeeld familieleden uit die regio komen en voor die club zijn. Dat Arsenal dan de laatste jaren misschien minder succesvol is geeft je geen recht om een ander uit te maken voor Gloryhunter. Dan heb je een bord voor je kop. Ik zou dat woord zelf niet snel in mijn mond nemen, al ben ik van mening dat ik geen gloryhunter ben. De reden waarom ik Barcelona supporter ben geworden heb ik hier al een paar keer verteld. Dat draagt daar aan mee, alsmede het feit dat ik al die jaren "trouw" ben geweest aan deze ploeg. Ook in 2002/2003 bijvoorbeeld. Als je nou echt iemand tegenkomt die elk jaar op de bandwagon van de kampioen springt, dan is het een ander verhaal.
     
  4. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt Spurs had altijd veel Engelse, misschien zijn Engelse spelers zeldzaam ofzo :emo: Maar wat ik ook niet begrijp, Spurs verkocht toen Defoe aan Pompey en kocht hem jaar later weer terug voor veel meer geld? Waarom, dan lijdt je alleen maar verlies, dat is ook bij Madrid toen bij Negrado ofzo..
     
  5. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, was wel dom. Maar je ziet tegenwoordig genoeg mensen zomaar voor een club worden omdat alles winnen. En vaak is dat in Manutd of Chelsea. En ik heb familie in de regio van Noord London wonen, maar die supporten Arsenal niet echt :)
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik snap dan nog steeds niet waarom je ervan uitging dat ik voor Manchester/Chelsea was 8).
    Alleen omdat ik wat over Arsenal zei...
     
  7. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Klopt. Niet dat Milner ook maar enigszins een waarde heeft van 23 miljoen, ook al had hij nog een 12-jarig contract. Engelse spelers zijn relatief gezien onwijs duur. Prijs kwaliteit verhouding is vaak ver te zoeken. Dan moet je dus spelers zelf gaan opleiden als je Engelse kwaliteit wilt. Meeste Engelse spelers voetballen in de lagere divisies. Misschien valt het daar gewoon onwijs tegen qua kwaliteit dat doorbreekt tov de zwaarte van de competitie. Wellicht op de lange termijn, als elke club minder kan spenderen en in mindere mate beschikking over buitenlanders heeft dat het niveau van de nationale ploeg ook wat stijgt. Veel analisten en vakmensen zijn daar nogal bang voor namelijk. Dat door het gebrek aan talent (dat de kans krijgt) het niveau van de nationale ploeg verder zal afzakken.

    Arsenal is overigens zo gezond doordat ze de hand op de knip hielden tijdens de periode rondom het nieuwe stadion en zich niet laten verleiden tot aankopen met een hele scheve prijs/kwaliteitsverhouding en het strikt hanteren van een salarisplafond.

    Volgens mij verdienen Cesc en Robin wel beide om en nabij de 5 miljoen bruto bij Arsenal, maar dat is de absolute top en een uitzondering. Om dezelfde reden is Given (helaas) geen optie nu.

    Overigens nu het nieuwe stadion helemaal klaar is hebben ze wel degelijk een behoorlijk bedrag te besteden.
     
  8. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Moet toch even iets zeggen.

    Misschien zie ik het wel verkeerd, maar is het 'weggraaien' van spelers die 15/16 zijn en ze daarna verder ontwikkelen niet ook een jeugdopleiding? Het zijn dan vaak geen Engelsen in het geval van Engeland, maar vanaf het wegkopen tot het eerste team zit toch ook aardig wat opleiding zou ik zeggen. En toevallig zijn Wenger en co daar heel goed, dan is het niet meer dan logisch dat ze dat meer gaan doen. Barcelona bestond een paar jaar terug ook bijna alleen maar uit Nederlanders, vind dat het niet club maar periode/trainer/voorzitter gebonden is.

    Zo komen Walcott, Wilshere, Gibbs, Ramsey (half dan), Emmanuel-Thomas en nog een paar eraan, en een paar jaar terug was Arsenal met o.a. Seaman, Dixon, Adams, Keown, Winterburn, Parlour en Wright ook grotendeels Engels.

    Ik snap niet hoe je Campell, Cole en (ik neem aan Ian) Wright miskopen kan noemen, Wright is een legende bij Arsenal. Denk dat je iemand anders bedoelt.

    Even voor de goede orde: ben Arsenal fan, ongeveer sinds dit doelpunt :)
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik zeg nergens dat Cole een miskoop is, ik zeg alleen hoe die hele soap eromheen er voor heeft gezorgd dat Wenger niet graag met Engelsen werkt..
    Je weet toch hoe die grapjes gaan in Engeland? :lol:
     
  10. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah dat heb ik verkeerd gelezen, dan blijven Campbell en Wright nog over die ik snap.

    Weet zeker dat Wenger niet niet graag met Engelsen werkt, maar gewoon liever met Fransen. Is op zich ook niet zo gek.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat ging over Richard Wright, niet over de legende Ian natuurlijk... :F:
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom Inter er bij halen? Kan je het niet alleen af?
     
  13. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je Ian niet bedoelde. Goed, alleen Campbell dan nog :9
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat hebben vreemd genoeg alle clubs waar het gros van het voetbalpubliek in een land een hekel aan heeft (Real, Bayern, Ajax, Juventus/Inter (wie het 't beste doet is meestal de lul), Man United)... Toevallig hè? :+


    Dit is overigens wel een prima reden om een hekel aan een club te hebben:

    'Ajax dient geen klacht in tegen Man U'
    Door barrehhafca, 22 augustus 2010 23:54

    Een klein half jaar geleden meldde Van Velzen zich bij zijn club Ajax. Hij speelt er in de B1, is jeugdinternational en heeft volgens kenners een mooie carrière voor zich. De aanvaller vertelde dat hij was benaderd door Manchester United en zag een stap naar Engeland wel zitten. Ajax praatte met het talent, dat geen contract heeft, en vertelde hem dat het beter zou zijn als hij zijn opleiding in Amsterdam zou afmaken. Daarna zouden beide partijen wel verder kijken. Van Velzen vond dat een goed plan.

    Totdat hij onlangs weer aan het bureau in Amsterdam stond met de mededeling dat zijn ouders opeens naar Engeland gingen verhuizen en dat hij mee zou gaan. Bij Ajax wisten ze meteen hoe laat het was. Het is een constructie die veel Engelse clubs gebruiken om jonge talenten te lokken. Volgens FIFA-reglementen mogen jonge spelers alleen een internationale transfer maken als onder meer hun ouders voor niet-voetbalredenen naar het buitenland vertrekken.

    Ajax is inmiddels in onderhandeling met Manchester United over de overgang van Van Velzen. De Engelse club moet een opleidingsvergoeding betalen. Voorlichter Miel Brinkhuis: ‘We willen dit graag op een nette manier met Manchester United afhandelen. Wel interesseert ons het verhaal dat de speler opeens meldde dat zijn ouders naar Engeland zouden verhuizen. Dat soort constructies zijn ons bekend.’ Ajax is vooralsnog niet van plan om een klacht tegen de Engelse club in te dienen.

    AjaxShowtime.com
     
  15. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet niet Frimpong, jammer dat die dude er 8 tot 10 maanden uit ligt :mad:
     
  16. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt zonde dat die zolang geblesseerd is. Die gast kan echt groot worden van wat ik een pre-season had gezien.
     
  17. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=116911 vandaar dat deze nieuwe speler weer een fransman is!!

    Maar over het wegkopen van talenten in nederland worden ze goed opgeleid maar zodra ze goed worden en doorbreken worden ze weggekocht door de grote clubs uit het buitenland. En de nederlandse competitie is gewoonweg niet goed genoeg om de spelers te behouden. Als je dan kijkt naar duitsland die tijdens het wk alleen maar spelers uit eigen competitie had en veelal ook zelf opgeleid. En ook nog is een goed wk speelde. En bij italie kwamen ook alle spelers uit eigen land maar dat zijn gewoon te oude spelers en dat ze nu die regel krijgen of hebben dat je nog maar 1 buitenlandse speler mag aantrekken valt verkeerd. Omdat de clubs jaren moeten investeren totdat ze dat neergezet hebben. En in de spaanse competitie behoren alleen barca en real madrid tot de top daar en real madrid koopt alleen doorgebroken spelers voor veel geld. En barca koopt ook goede spelers maar leid ook talenten op en dan vooral spaanse nationaliteit.
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ja, als je één jaar opleiding hebt gehad en dan in het eerste terecht komt dan heb je als club echt het recht om te zeggen dat je die speler hebt opgeleid terwijl zijn vorige club wel 5 tot 10 jaar (of langer) geld en moeite in die speler heeft gepompt. Bagatelliseer het nou maar niet, wat Arsenal in dat soort gevallen doet is gewoon echt niet netjes. Die Engelse clubs hebben er gewoon een handje van.

    En laten we wel wezen, vanaf pak en beet je 5de tot je 15de wordt je als speler echt gevormd tot wie je bent. Dan kun je nog eens van positie wisselen bijvoorbeeld. Maar daarna is het vooral doorontwikkelen en dat zou Fàbregas of Piqué ook prima hebben kunnen doen in Barça Atlètic. En ik begrijp ook wel dat Cesc voordeel heeft gehaald uit de tijd die hij in het eerste van Arsenal heeft gespeeld, maar dat heeft dan nog maar weinig met opleiding te maken.

    Neem een Mérida, die uiteindelijk geflopt is in Engeland en nog prima had kunnen doorontwikkelen in de cantera van Barça. Maar dat is moeilijk voor zo'n speler wanneer hij een voor zijn begrippen dik salaris voorgeschoteld krijgt.

    Barcelona koopt natuurlijk ook een hoop jonge spelertjes, maar dan vaak vanaf een stuk jongere leeftijd. Ze worden dan echt opgeleid met de mentaliteit en de spelwijze van Barcelona, zodat ze zes tot tien jaar later in het eerste kunnen schitteren.
     
  19. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    dat komt ook omdat de engelse competitie naar mijn mening ook de grootste is en ook aardig wat geld in om gaat. Neem nu City geeft in een aantal veel geld uit en koopt veel en ook goede spelers. En dat komt omdat er een rijke buitenlandse eigenaar is die van die club iets moois wil maken maar vooral prijzen wil pakken. Dat was ook bij chelsea het geval toen de rijke rus kwam. Bij arsenal was arshavin de duurste aankoop terwijl die 18 miljoen koste. Dat zie je niet vaak meer dat grote clubs zo´n aankoop beleid hebben. En Fàbregas zou idd bij barca ook zijn doorgebroken en een goede speler zijn geworden. en elke club probeert jonge talenten over te halen om voor hun club te komen spelen. en in engeland zijn ze der naar mijn mening in doorgeschoten maar die clubs willen de grootste blijven en zullen dus wel moeten.
     
  20. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dit is inderdaad heel anders dan de Engelse wijze. Die wachten tot jongens al 10 jaar een geweldige opleiding hebben gehad bij een nederlandse club en vlak voordat ze een contract kunnen tekenen houden ze de belofte van een huis en een paar ton tekengeld voor hun neus.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina