1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden, Uitslagen, Discussie] [Deel 32]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt ook dat het smerig is om de ouders een huis en werk te beloven om een talent te krijgen. Hier zullen goede regels over gemaakt moeten worden. Maar zolang die er niet zijn zullen ze doorgaan omdat het vaak succesvol is en goedkoper dan goede 27 jarige spelers te halen.
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ach je kan regels maken wat je wilt, mensen en clubs gaan altijd op zoek om deze regels te omzeilen. Ajax moet gewoon een onderzoek instellen of het allemaal wel eerlijk is gegaan, voor zichzelf en voor andere clubs die hier ook nadelen van ondervinden.
     
  3. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Welke competitie nu groter of beter of wat dan ook is, is erg subjectief. In de Spaanse competitie gaat ook enorm veel geld rond, maar daar hecht men gewoon veel meer belang aan een goede jeugdopleiding. Het is een verschil in opvatting die niet zomaar zal veranderen.

    Het heeft ook allemaal met elkaar te maken. Weinig aandacht en belang bij goede jeugdopleidingen en de hoge prijzen voor Engelse spelers. Het talent zit er heus wel, maar je moet dat talent dan wel optimaal gaan stimuleren. En dat doe je niet door veel geld aan buitenlandse concurrenten te besteden en relatief weinig tijd en moeite aan de Engelse.

    Het is jammer dat de Europese wetgeving de 6+5 regel niet toestaat. Met die regel zouden de Engelse clubs immers beduidend meer geld steken in spelers van Engelse afkomst, wat op de langere termijn alleen maar beter zou zijn voor het nationale en internationale voetbal.
     
  4. BFR

    BFR Active Member

    Berichten:
    881
    Leuk Bevonden:
    402

    Onzin natuurlijk maar als je die 100 % kansen telt kom je uit op 3-5 ofzo. Bovendien raakte Mulder die bal waardoor die op de lat ging.
     
  5. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Het één jaar bij de opleiding zitten en dan bij het eerste terecht komen klopt natuurlijk niet, dat duurt veel langer. In het geval van Cesc heeft Arsenal minstens net zo veel recht om te zeggen dat zij hem hebben opgeleid als Barcelona, het slaat nergens op als je denkt dat Cesc bij Arsenal maar een beetje in het eerste heeft gespeeld en hij zo'n koning is geworden alleen door Barcelona. Beide clubs hebben hem opgeleid, een Arsenal fan zal zeggen dat het meer door Arsenal komt, een Barca fan dat het meer door Barca komt.

    De jeugdopleiding van Barca is dan wel beste dan de wereld, maar het is belachelijk om te zeggen dat ze bij Arsenal (of een andere Engelse club) geen goede jeugdopleiding hebben, ook al komen de spelers er wat later. Bovendien heeft Arsenal ook genoeg spelers die er vanaf hun echte jeugd zitten (Wilshere was 9), en ik weet zeker dat Barcelona ook genoeg spelers heeft die er ook vanaf hun 15/16e zijn. De manier waarop ze de spelers weghalen is als ik die verhalen hoor (als die verhalen kloppen) niet echt netjes nee, daar ben ik het mee eens.

    En Merida is niet geflopt, Arsenal had hem graag wat langer willen houden. Hij zag alleen geen kans op speeltijd, hetzelfde als wat Cesc bij Barcelona had.

    Als voetbalclub wil je simpelweg de beste spelers hebben, het maakt een club niet uit uit welk land een speler komt. Dat er minder Engelsen zitten is daar een gevolg van, maar daar heb ik niet zo veel moeite mee. Ik kijk voetbal om het voetbal, niet om de afkomst van de spelers. Bovendien stimuleer je talent door ze met ander talent te laten spelen, en concurrentie heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
     
  6. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    In Engeland is het wel United voor mij :thumbs:

    Haha_O_

    Idd dit vond ik echt zo kut. Ik heb die bal in een korte tijd echt 4 keer net links van de paal zien gaan. :mad:

    Gelukkig viel er nog wel wat te genieten door die wereldgoal van Wijnaldum.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Er zijn zat Londenaren die daar anders over denken Marruk.
    Ken zat verhalen dat mensen het zat werden om naar 11 buitenlanders te kijken, en liever wat Engelsen zouden zien.
    Maarja, dat zijn natuurlijk echte fans.
     
  8. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Dus jij denkt dat de voorkeur voor de afkomst van de spelers van je favoriete club bepaalt of je een echte fan bent of niet? Juist.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Nee, maar ik bedoel, wij zijn met z'n allen geen fans zoals ze dat in Londen zijn, dat moet je met mee eens zijn.
    Jij komt niet uit Londen, dus dan boeit het je inderdaad niet hoeveel Londenaren er spelen. Maar iemand uit Londen zou het echt fantastisch vinden als er meer Engelsen/Londenaren in Arsenal 1 spelen.
     
  10. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ben ik met je eens ik zou het ook leuk vinden als er bij arsenal meer engelsen speelden. Maar door het huidige transfer beleid is het gewoon verpest
     
  11. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Nee dat klopt.

    Het zou natuurlijk a la Barca 'mooier' zijn, dat vind ik ook, maar het maakt mij niks uit, en ik denk het overgrote merendeel ook niet.
     
  12. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Je slaat hier de spijker op de kop denk ik. Voor supporters is het altijd leuk om een paar lokale jongens in hun team te zien spelen. Ook ik zie graag van die Amsterdamse bluffertjes rondlopen in het eerste van Ajax en veel eigen kweek. Ik ben daarom ook voorstander van het 6+5 systeem.
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Haha, wat een slap gelul. Dit kun je toch niet in alle objectiviteit menen? Barcelona heeft Cesc vanaf ongeveer 10 jarige leeftijd in haar opleiding gehad, tot een jaar of 6/7 later waarin hij naar Arsenal ging. Aldaar kwam hij na 1/2 seizoenen al tot 46 wedstrijden in het eerste. Als je dan nog gaat beweren dat Arsenal hem heeft opgeleid, dan neem je volledig je geloofwaardigheid weg. Bij Mataró en Barça is hij gevormd tot de speler die hij is geworden. Bij Arsenal heeft hij alleen maar zijn ontwikkeling doorgezet. Een ontwikkeling die vooral buiten de muren van de opleiding heeft plaatsgevonden. Nogmaals, spelen in het eerste is zeer goed voor hem geweest, maar dat heeft feitelijk weinig meer met de opleiding te maken.

    Mérida is vertrokken omdat hij niet aan spelen toekwam. Dat komt aardig dicht bij floppen, aangezien Wenger hem blijkbaar niet goed genoeg vond voor het eerste. ;)

    Ingaan op je laatste alinea heeft weinig zin. Je wilt niet inzien dat spelers uit het eigen land opleiden belangrijk is en dat met een betere opleiding en meer aandacht aan Engelse spelers het niveau er niet op achteruit hoeft te gaan.
     
  14. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    dat 6+5 systeem is idd goed beter dan de home grown regel uit engeland waardoor er juist weer talenten uit het buitenland gehaald worden. Maar de 6+5 regel is voor veel teams een groot probleem en het kan jaren duren voordat ze dat kunnen bereiken.
     
  15. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    En jij bent wel objectief? Ik zei niet dat Arsenal Cesc heeft opgeleid, ik zei dat Arsenal hem minstens net zo veel heeft opgeleid als Barcelona. Hij was 16 toen hij bij Arsenal kwam, als je vanaf toen tot nu 'alleen maar doorontwikkelen' noemt en je denkt dat Barcelona al het moeilijke werk heeft gedaan snap je het niet helemaal.

    In het geval van Merida: als je 20 jaar bent en niet aan spelen toekomt bij Arsenal omdat je Fabregas, Nasri etc. voor je hebt komt het niet eens in de buurt van floppen. Zoals ik al zei, Wenger wilde hem langer hebben.

    Ik zeg niet dat het niet belangrijk is om spelers uit eigen land op te leiden, ik zeg alleen dat het niet uitmaakt als er buitenlanders bij zitten. Het niveau hoeft er niet op achter uit te gaan, maar het niveau kan er alleen maar op vooruit gaan met een bredere groep van potentiele spelers.
     
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    In Engeland is Arsenal mijn favoriete team, komt mede doordat ik als klein mannetje vaak naar het Engelse voetbal keek op RTL5, en het Arsenal met spelers zoals Bergkamp, Henry en Robert Pires vond ik altijd echt prachtig om te zien. Dus sindsdien altijd een zwak voor deze club gehad.
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Gast, wij hadden het toch over opleiden? Ik ben volledig objectief als ik zeg dat Fàbregas 6 jaar in de opleiding van Barcelona heeft gezeten en 1 jaar in die van Arsenal. Of ga je dat ontkennen? Hoe kun je dan met de opmerking komen "dat Arsenal hem minstens net zo veel heeft opgeleid als Barcelona"? Compleet scheef dus dat statement van jou.

    Mérida heeft 4 jaar in de opleiding gezeten van Arsenal en wist daar tot op heden niet door te breken. Wenger heeft hem overduidelijk ook niet duidelijk gemaakt dat hij dit seizoen wel in zijn plannen zou voorkomen, waardoor hij zijn biezen heeft gepakt. Je kunt mij niet vertellen dat het een groot succes was.

    Verder snap jij het niet wat betreft die opleiding. Kijk eens voor de grap naar de Eredivisie. Hier zie je allerlei matige buitenlandse spelers voetballen bij prutploegjes terwijl er genoeg Nederlanders zijn die dergelijke plekken ook kunnen invullen. Is dus ook niet goed Nederlanders. In Engeland zijn ze zo ver dat zelfs de jeugdteams overvol raken met buitenlandse jochies. En ja, bij betere opleidingen en meer kans voor Engelse jeugd is diezelfde jeugd ook in staat om dat niveau te halen wat die buitenlanders halen. En misschien niet morgen, of volgend seizoen, maar bij een structureel beleid kun je dat echt wel verbeteren. Dan hoef je die concurrentie die je aanhaalt niet te halen uit Spaanse of Braziliaanse jochies, maar gewoon uit de echte Engelse kweekvijver.
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Maar heeft Barça dan wel bijvoorbeeld Messi opgeleid?

    Ik vind het ten eerste een nutteloze discussie, en ten tweede is er geen discussie mogelijk als je geen definitie hebt van wat een zelf opgeleide speler is. En als die definitie er is is een discussie weer onnodig aangezien het dan feitelijk vastligt of een speler zelf is opgeleid of niet :+
     
  19. Ent

    Ent GUNNER

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    @Pascal wat ik al in een eerdere post zei de 6+5 regel is voor elk voetballand goed voor de eigen spelers. Alleen dat duurt jaren om dat voor mekaar te krijgen. De home grown regel die nu in het engelse voetbal zit is ook een stimulans om een betere engelse jeugd te krijgen. Alleen i.p.v engelse jeugd op te leiden wordt het grote deel buitenlandse jeugd.

    @*NERAZZURRI* de definitie zal denk heel lastig worden. Als je kijkt naar het woord opleiding is elke speler een zelf opgeleide speler!!
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2010
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Dat is op zich helemaal geen probleem..
    Het probleem is dat deze regel de Premiership wel zal verslechteren.. De Premierleague heeft echt MEGA grote inkomsten omdat de beste voetballers er lopen.. Als de 6+5 regel er komt, zullen er heel veel goede voetballers verdwijnen uit de EPL, wat ook weer de inkomsten zal beïnvloeden.
    Het is dus een of of situatie. Nationaal team versus nationale competitie.
    Dat het jaren duurt om in te voeren is totaal geen issue!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina