1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox LIVE Vragen [Deel 6] - Korte vragen/Connectie problemen?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Melbuuln, 20 apr 2010.

  1. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    Wtf is dit nou weer dan :confused:
    als ik de xbox aanzet krijg ik deze melding

    ''A problem occurred while signing in.
    Please try again. if the problem persists
    visit www.xbox.com/support.''

    en als ik dan weer probeer in te loggen slaat mijn xbox vast :confused:
     
  2. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Je bent niet de enige, ik heb het ook, heb alleen geen problemen met een vastloper.
    Zag wel het volgende op http://www.xbox.com/NL-NL/support/systemstatus.htm.

    "Gebruikers kunnen problemen hebben met de volgende services:

    * Users may observe missing items in their Download History.

    We zijn op de hoogte van het probleem en werken aan een oplossing. Onze excuses voor het mogelijke ongemak"

    [Edit]

    Wanneer ik vanuit een game opnieuw in tracht te loggen loopt mijn Xbox wel vast, vanuit het dashboard niet.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2010
  3. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    dat kwam ik net ook tegen op de xbox.nl forums idd ;)
    het ligt er al vanaf vanmorgen uur of 6 uit :F:
    we wachten het af :p
     
  4. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij werkt het trouwens weer.
     
  5. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Sinds wanneer? Hier (vanuit een game) namelijk nog altijd niet.
     
  6. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61
    ik kan er weer op :D
     
  7. NLegendkiller

    NLegendkiller Active Member

    Berichten:
    1.837
    Leuk Bevonden:
    583
    Kan gelukkig ook weer online.
     
  8. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moet wel zeggen dat het best traag is op dit moment en het valt mij op dat verschillende Live diensten erg traag zijn dan wel slecht reageren vandaag.
     
  9. Dokter V

    Dokter V Achiev Ho

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben jullie nog iets gedaan qua herstarten van je router o.i.d.? Want ik kan nog steeds niet online.
     
  10. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Nope, kom er trouwens nu ook weer niet op. Argh, erg vervelend dit. Wat zijn ze aan het doen vandaag?

    Edit: Volgens Xbox Support is er inderdaad op dit moment een storing gaande, ze zijn er mee bezig. Maar meer wist de medewerkster mij ook niet te melden.
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2010
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb net zonder problemen een uurtje MW2 gespeeld,.. krijgen jullie ook foutmeldingen o.i.d?
     
  12. Dokter V

    Dokter V Achiev Ho

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nu weer niet op Xbox Live. Ik kreeg geen foutmelding, alleen de melding dat ik wel ben connected met internet, alleen niet tot Live. Ik kan wel gewoon muziek en films streamen via mijn netwerk naar mijn Xbox.

    En op xbox.com/support staat Live status, alles actief en werkend.
     
  13. Barloef

    Barloef Active Member

    Berichten:
    109
    Leuk Bevonden:
    0
    Zelfde hier.
     
  14. teunjansen1995

    teunjansen1995 Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem

    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: k kan nie op xbox live
    Welke provider?: online
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: 100,0 Mbps

    Modem

    Welk merk modem heb je?: thomson
    Modem type?: tg712
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:

    Router

    Welk merk router heb je?: -
    Welk router type?: -
    Welke firmware?: -
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: error status report
    Wat heb je geprobeerd?: de tips van de directe verbinding van jou.
    Waar stopt de test?: bij de 1e al (network)
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): eerst dit en dan dat en dat heb ik al geprobeerd

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?: -

    plzz help me;)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Heb je een andere kabel poort van je router geprobeerd?
     
  16. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    heb nu hier ook een probleempje, is al 2 dagen bezig. Het probleem: ik kan niet meer verbinden met xbox live ( wel met mijn router ). Ik heb een draadloos netwerk. Wat kan ik hier aan doen? heb al geprobeerd om mijn router te herstarten maar werkt ook niet.. Heb een speedtouch 580!
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  17. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Er is een probleem in mijn vrienden kring, wat steeds vreemder en spannender wordt...
    Nu is mijn theorie dat het aan de provider KPN Planet Internet lijkt te liggen!
    De vraag is dan ook of dit tot de mogelijkheden behoort.

    Mijn router instellingen zijn niet interessant om hier neer te zetten. Deze heb ik namelijk nog speciaal laten controleren door een expertje, en alles staat op open enz zoals het hoort... Het Xbox live spelen is dan ook totaal geen probleem. TOT...

    Ik twee vrienden van mij wil joinen, aangezien dit niet mogelijk is.
    Dan praat ik over het hosten van beide kanten uit.
    Met vriend 1. kan ik niets... Hij kan mij niet joinen tijdens games, en ik hem niet. Ook een private chat, of party aanmaken en elkaar uitnodigen lukt niet. UNABLE TO CONNECT TO THE HOST is dan de melding.

    Vriend 2. is hetzelfde verhaal. MAAR... het joinen in een private chat lukt wel! Alleen een game joinen lukt niet.

    Wanneer vriend 3. (Brabant net, glasvezel) zich meld, en hij is de host! Dan kunnen we hem allemaal joinen en wél met elkaar spelen.

    Nu hebben we dus alle routers gecheckt, en instellingen gecontroleerd tot ik er scheel van ben geworden. Zelfs twee ICT mensen hebben alles gecontroleerd, en aangegeven dat het volgens de router instellingen mogelijk moet zijn om elkaar te joinen.

    Uiteindelijk ben ik verder gaan speuren als een echte Sherlock Holmes. Zo ben ik erachter gekomen dat we allen KPN Planet Internet als provider hebben. Nu is mijn vraag, of bovenstaand verhaal duidelijk overgekomen is. En of dit een serieuze optie kan zijn voor ons probleem...
    Het klinkt onwaarschijnlijk, en toch plausibel! Gaat er iets fout bij KPN waardoor we elkaar niet direct kunnen joinen, maar wel via anderen?

    Nu is er nog 1 iemand die ik niet ken, maar die vriend 1. in zijn friendlist heeft en ook niet kan joinen. Hij heeft gevraagd of die persoon OOK Kpn heeft als provider. Zojah, dan lijkt het wel echt aan KPN Planet internet te liggen.
    Wie helpt mij met het uitzoeken van dit bizarre probleem?
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2010
  18. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Sinds ik pas geleden verhuisd ben en dus geen 'fatsoenlijk' internet meer heb (KPN, 7MB download.. 0,5 upload + gezeik met NAT) wil ik over gaan stappen naar een andere provider.

    Nu viel mij OnsNet op, die in vrij veel gemeentes en regio's glasvezel aanbiedt. Nu is de vraag, wat zijn jullie ervaringen ermee? Ze bieden een 100MB verbinding aan dus lijkt me sterk dat daar ook maar iets mis mee is toch? En is er sprake van speciale aansluitingen of aanleg?

    Alvast bedankt!
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    @ MYSTERY X: Normaal gezien zou inderdaad alles via de router probleemloos moeten verlopen als de NAT open aangeeft. Zoals bijna altijd zijn er echter sommige apparaten die de spreekwoordelijke uitzondering op de regel volgen (meestal omdat het NAT protocol niet deftig geimplemteerd is). Om echt met zekerheid de router te kunnen elimineren als mogelijke boosdoener kan je best even je xbox rechtstreeks met je modem verbinden.

    Het is inderdaad niet onmogelijk dat het aan KPN zou liggen, op zich zou dit niet zo mogen zijn, maar ik heb het nog al enkele keren weten voorkomen bij mensen die eenzelfde ISP hebbben en vlak bij elkaar wonen. Blijkbaar kunnen er dan soms problemen verschijnen aangezien ze op dezelfde node zitten.

    Wat op zich meer waarschijnlijk is is dat je vrienden echter verkeerde NAT instellingen hebben. Hebben zij ook een open NAT? EN indien zo, is het (praktisch) mogelijk om even proberen samen te joinen/hosten met beide xboxen in hun respectievelijke modem (zonder routers)?

    Edit: @Lord | Meridius: Zelf geen ervaring mee, maar op zich is de snelheid natuurlijk genoeg. Wat soms (NAT) problemen veroorzaakt is als je van je ISP een modem/router combo box krijgt (met soms/vaak een custom firmware waarin al dan niet feats zijn uitgeschakeld). Op zich hoeft het geen problemen te geven, maar als ze enkel een modem leveren en je zelf voor een router mag zorgen kan je er tenminste zeker van zijn dat je problemen zelf in de hand hebt.
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2010
  20. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Allen hebben een Open Nat. Nu praat ik over mij, en beide 2 vrienden waar het probleem zich mee voordoet. Deze testen we door de officieel netwerk test, en ook wanneer je COD2 speelt staat er in het menu dat je NAT op OPEN staat.
    Mijn netwerk kabel zit ook direct in de modem zoals je hebt aangegeven. Bij vriend 1. zit deze wel in een router (in verbinding met de modem) en bij vriend 2. moet ik hiervoor informeren.
    Aangezien je aangeeft dat het probleem misschien bij KPN kán liggen, is mijn vraag of daar iets aan te doen is. Wat dezelfde NODE is, weet ik niet :p Maar wie weet is er iets aan te doen door contact met KPN op te nemen?
    Het klopt inderdaad dat we allen in dezelfde gemeente wonen.

    Als uiterste geval is het switchen van provider natuurlijk dé oplossing ;) Maar dit is eigenlijk geen optie.
     

Deel Deze Pagina