Er is een probleem in mijn vrienden kring, wat steeds vreemder en spannender wordt...
Nu is mijn theorie dat het aan de provider KPN Planet Internet lijkt te liggen!
De vraag is dan ook of dit tot de mogelijkheden behoort.
Mijn router instellingen zijn niet interessant om hier neer te zetten. Deze heb ik namelijk nog speciaal laten controleren door een expertje, en alles staat op open enz zoals het hoort... Het Xbox live spelen is dan ook totaal geen probleem. TOT...
Ik twee vrienden van mij wil joinen, aangezien dit niet mogelijk is.
Dan praat ik over het hosten van beide kanten uit.
Met vriend 1. kan ik niets... Hij kan mij niet joinen tijdens games, en ik hem niet. Ook een private chat, of party aanmaken en elkaar uitnodigen lukt niet. UNABLE TO CONNECT TO THE HOST is dan de melding.
Vriend 2. is hetzelfde verhaal. MAAR... het joinen in een private chat lukt wel! Alleen een game joinen lukt niet.
Wanneer vriend 3. (Brabant net, glasvezel) zich meld, en hij is de host! Dan kunnen we hem allemaal joinen en wél met elkaar spelen.
Nu hebben we dus alle routers gecheckt, en instellingen gecontroleerd tot ik er scheel van ben geworden. Zelfs twee ICT mensen hebben alles gecontroleerd, en aangegeven dat het volgens de router instellingen mogelijk moet zijn om elkaar te joinen.
Uiteindelijk ben ik verder gaan speuren als een echte Sherlock Holmes. Zo ben ik erachter gekomen dat we allen KPN Planet Internet als provider hebben. Nu is mijn vraag, of bovenstaand verhaal duidelijk overgekomen is. En of dit een serieuze optie kan zijn voor ons probleem...
Het klinkt onwaarschijnlijk, en toch plausibel! Gaat er iets fout bij KPN waardoor we elkaar niet direct kunnen joinen, maar wel via anderen?
Nu is er nog 1 iemand die ik niet ken, maar die vriend 1. in zijn friendlist heeft en ook niet kan joinen. Hij heeft gevraagd of die persoon OOK Kpn heeft als provider. Zojah, dan lijkt het wel echt aan KPN Planet internet te liggen.
Wie helpt mij met het uitzoeken van dit bizarre probleem?
Laatst bewerkt: 6 sep 2010