1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ground effect is een manier om nog meer downforce te genereren dus ja :)

    Ze deden dat toen doormiddel van skirts en bij brabham door een grote fan te plaatsen die de lucht onder de auto uit haalde.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Absoluut, maar dit betekend niet dat je slechter achter een andere wagen aan kan rijden. Grootste probleem is nu namelijk dat de voorvleugel zijn druk verliest door turbulente lucht met een flinke bak onderstuur als gevolg. Die bodemplaat blijft z'n werk meestal wel doen.

    Door de creatie van druk meer in handen van de bodemplaat te leggen (en ik neem aan de voor/achtervleugel te ontlasten, anders gaat het wel erg hard) kan je dus beter achter iemand aanrijden in een bocht ;) Voorvleugel doet dan toch al minder.
     
  3. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Volgende week Monza toch?

    Maar Turbo's, klinkt interresant. Alleen is er nu zoveel downforce dat het niet veel uitmaakt denk ik.
     
  4. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    ze hebben door de kleinere vleugels juist mindere downforce gekregen. 2 jaar geleden vond ik die vleugels veel mooier om te zien.
     
  5. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    De huidige vleugels zijn geen gezicht idd :mad:
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  7. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik heel erg benieuwd naar!
     
  8. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar, wordt t dan een keuze? Want doorontwikkelen op de bestaande atmospherische is nog te doen voor de kleine teams, maar een compleet nieuwe turbomotor ontwikkelen wordt nog ff wat.
    Aan de andere kant wordt dat ook weer niks, een keuze, kijk maar naar de motoGP in de overgang van 2 naar 4slags,,
     
  9. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    De kleinere teams kopen hun motoren bij de grote teams dus dat zal geen probleem zijn.
     
  10. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ferrari niet verder gestraft n.a.v. teamorders in Hockenheim. Belachelijk natuurlijk, maar het is niet anders.
     
  11. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Naja vroeger was het nog veel erger! in het heldentijdperk van de jaren 80 dus. Zo had Villeneuve van Jody scheckter kunnen winnen in 79 om maar een voorbeeld te noemen.
     
  12. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Wat zijn de verwachtingen voor Monza dit weekend? Kan Ferrari op eigen circuit aan de hoge verwachtingen met de teamorder affaire nog vers in het geheugen? Gaat Vettel leren van zijn fouten? Kunnen Webber en Hamilton de druk aan? Waar is Button en kan hij nog iets forceren?

    Alle ingrediënten voor een spetterende race op het high-speed circuit van Monza zijn aanwezig. Morgen eerst de kwalificatie maar eens bekijken!
     
  13. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    1-2tje voor McLaren. Interessant wordt het zeker. Monza, altijd leuk.
     
  14. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gok..

    Hamilton
    Webber
    Alonso

    Ik zal het wel fout hebben :+
    Als het maar een beetje interessante race word met een beetje strijd voor de podiumplaatsen.
     
  15. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    In de trainingen lijkt McLaren nog niet dominant, maar hopelijk verandert dat de komende dagen. :)
     
  16. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik vind het wel een echt McLaren circuit. Dus ben benieuwd. Blijf mijn geld en hoop zetten op Hamilton.
     
  17. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook , Als Hamilton fan zie ik hem graag wat punten uitlopen op de rest.
    En dan vooral Webber.

    Het zou mooi zijn als Hamilton kan winnen met de ferrari's daarachter en dan pas de red bulls.
     
  18. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik heb alleen een lichte voorkeur voor Hamilton, als Webber er mee aan de haal gaat vind ik ook prima. Webber heb ik nog sympathie voor. Vettel, mag van mij, nog wel even wachten op zijn moment. :+

    Maar rijdt McLaren nu zonder de F-duct? Ik dacht juist dat het op dit soort circuits ideaal was...

    Ah:

     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010
  19. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Las het ook net ja , ik zou denken dat ze met extra vleugel rijden zodat de f-duct dat verschil kan compenseren op het rechte stuk.
     
  20. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Zo is. Alonso gooide er een piekfijn rondje uit, zeg! :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina