1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ga het kort houden, want wordt er moedeloos van.
    Het komt erop neer dat we alles met de Router van mijn kameraad geprobeerd hebben.
    Alle gewenste poorten zijn open gezet, en toch kunnen we elkaar nog steeds niet joinen.
    Het op Xbox live spelen zonder elkaar is geen probleem. Onze NAT staat Open.

    Misschien stomme vraag? Maar ben een no body op dit gebied...
    Kan hij niet specifiek MIJN IP adres van mijn Xbox accepten ofso? Dus via zijn Router instellen dat mijn IP adres door gelaten wordt?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee dat kan niet, als jullie allebei een open NAT hebben is het wel vreemd dat je elkaar niet kunt joinen. Zit je misschien bij dezelfde provider op dezelfde wijkcentrale?
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Zelfde provider inderdaad... Maar dezelfde wijkcentrale zegt mij niets.
    We wonen 1 KM van elkaar af denk ik. Hij achteraf, ik gewoon in het dorp.

    We kunnen elkaar WEL joinen wanneer hij zijn ethernet kabel ook gewoon in zijn modem steekt. Echter heeft hij maar 1 aansluiting, en kan de rest van het huis niet meer op internet. Dus het lijkt echt aan zijn router te liggen.
    Als hij rechtstreeks vanuit de modem speelt, kunnen we elkaar wel joinen.

    Nu heeft onze Modem 4 uitgangen. Dus misschien moet hij die ook maar eens eentje aanschaffen. Maar we willen gewoon dat het werkt, ondanks dat er bij hem een router tussen zit.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De modem/routers zijn bij ADSL bijna altijd op huurbasis.
    Hij moet gewoon de stekker uit het stopcontact trekken en dan bellen met de helpdesk en doorgeven dat de modem is overleden ;)
    Wacht vervolgens een uurtje en druk dan de modem weer in het stopcontact.
     
  5. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is nu:

    Sinds de vorige keer heb ik ook een draadloze network adapter gekocht (de goedkopere) die het eigenlijk prima deed. Nu bleek weer dat het allemaal niet goed zat, de network test resulteerde in een probleem bij het NAT. (moderate) Met als gevolg dat hij om de 20 min een tijdje offline gaat, me uit me spel gooit, en weer online gaat. Ik ben aan de gang gegaan met de tips die ik overal kon vinden; port forwarding, statisch ip, UpnP en veel uitproberen. Ik kom er weer echt niet uit, en nou las ik ergens dat andere mensen met een soortgelijk probleem menen dat er bijna niet uit is te komen zonder weer allemaal dingen aan te schaffen. Ik las iets over een switch en een 2e router in het netwerk aansluiten, 2e router ook als switch ofzo) Is er iemand die hetzelfde probleem heeft en zeker weet hoe dat op te lossen is?


    Nee, ik heb portforward echt helemaal goed gedaan voor zover ik kan zien. DMZ heeft volgens mij een andere naam bij mijn router (default server zag ik staan?). Als iemand een andere manier om DMZ te krijgen weet dan is dat 1 potentiële oplossing. Verder weet er iemand iets over een niet xboxcompatitabele router die het wel doet met een switch ertussen? En zo ja, wat voor, welke soort, etc?
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2010
  6. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dat is een optie... Met het eruit trekken van de Modem kunnen ze niet zien dat hij nog werkt bedoel je?
     
  7. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb weer is geklungelt met mn nieuwe router |:-

    Alles doet het heb lekker mn xbox aan staat er Moderate NAT.
    Vul ik het in bij DMZ lukte :D
    Ga ik beetje rondkijken bij www.tp-link.com wil ik me firmware updaten(V7) begint daarna mn router raar te doen heb geen internet meer.
    Heb ik dus ff Hard-Reset gedaan en dus weer met cd geïnstaleerd staat er "Failed to verify router settings.
    1. Please check the WAN connection Types and parameters.
    2. Please check you internet connectivity. "

    Mijn Tele2 router is meer de main router(1ste) en via een ethernet gaat hij naar TP-Link(2de) in de WAN poort.


    MrBeast
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je moet beginnen met de poorten in de 1e router open te gooien !!!
    Deze regelt namelijk alle internet-verkeer richting XBL.

    Zoek uit welke ip-adress de 2e router krijgt van de 1e router.
    Dan kan je 2 dingen doen.

    1. 1e router , koppel hier de poorten van XBL aan het ip-adress van de 1e router.
    2. 1e router , koppel de DMZ aan het ip-adress van de 2e router.

    Kijk dan welke ip-adress de Xbox360 krijgt van de 2e router.

    3. 2e router , koppel hier de poorten van XBL aan het ip-adress van de 2e router.
    4. 2e router , koppel de DMZ aan het ip-adress van de Xbox360.

    Trek van bij routers de stekker uit het stopcontact.
    1. Start eerst de modem/router op van Tele2 en wacht tot deze volledig is opgestart.
    2. Start nu de TP-Link op.

    Helemaal goed ;)

    Stekker eruit trekken en dan lekker klagen bij de provider !
     
  9. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus ik moet eigelijk alle poort openmaken??

    Toen XB nog via 1e ging deed ik alleen DMZ Host zonder poorten open te maken
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kan wel de poorten/dmz in de 2e router open gooien maar de 1e router zal je weer tegen houden.

    Beginnen met punten 1 en 2 uit mijn vorige post want dat is jouw toegang tot het internet.
     
  11. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    dus ik moet het Ip van 2de router in 1e router DMZ invullen??

    en dan de Ip van xbox bij 2de router DMZ??
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal goed :thumbs:
     
  13. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Ben ermee bezig brb \o/
     
  14. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    Yay, Gelukt :D

    Kan ik eindelijk in me kamer gamen \o/

    P.S ik vind steeds meer de hulp van xboxworld beter worden als ik problemen heb worden ze alleen hier opgelost :thumbs:
     
  15. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL

    Ik heb een nieuwe ethernet kabel gekocht.

    1) Ik probeerde deze eerst tussen mijn xbox en router te leggen - still disconnect

    2) Nu heb ik hem tussen me router en modem gehangen - still disconnect.

    :cool: Volgende optie is hem tussen me xbox en modem te hangen.
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als er bij je modem problemen optreden dan ligt het dus daaraan, of aan je ISP. Maar de modem wordt indien problemen normaal gratis vervangen door je ISP. Maar waarschijnlijk gaat het toch bij de router zittne.
     
  17. bozz

    bozz Active Member

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand die mij kan helpen :'-(? (vorige blz.)
     
  18. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    @ DiaL

    'God bless your knowledge.'

    Hij zat vandaag in mijn modem en direct in de xbox, geen problemen!

    Het moet dus in mijn router zitten, mijn volgende stap is mijn router terug naar fabrieksinstellingen maken en dan weer mijn xbox in de DMZ zetten.

    Correct?

    x
     
  19. acab Chucky

    acab Chucky Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met een vrij groot probleem! Ikzelf heb al jaren een xbox360 op mijn kamer staan. Wij hebben een router via KPN en wel een Gigaset SX 552 ( ofzoiets ). Zit jaren probleemloos te gamen op xbox live ( behalve het feit dat speedtest aangeeft dat ik constant een ping van rond de 45 heb, terwijl ik toch gewoon download met 1 MB/s maar dat terzijde ).

    Nu is mijn broertje tot het leuke idee gekomen om ook een xbox360 te kopen.
    Deze staat op zijn kamer. Hij heeft alleen die nieuwste 360 en kan dus draadloos verbinding maken terwijl ik dat doe met een draad.

    Mijn verbinding is tot stand gekomen door middel van de exposed host. Ik heb daar een ip aangemaakt en enebled aangevinkt. Nu heeft mijn broertje ook daar weer een nieuwe exposed host aangemaakt alleen kan daar enebled niet aangevinkt worden, omdat er maar 1 per keer gedaan kan worden. Wat dus leidt tot het probleem dat 1 van ons steeds met een NAT opgescheept is die strict aangeeft.

    Wat nu te doen? KPN bellen en vragen of er een nieuwe router moet komen? Of zijn er andere oplossingen beschikbaar. Ik ben het spoor bijster.

    Alvast bedankt!
     
  20. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Update:

    Ik heb net mijn router weer in de oude orde gezet, oude kabels etc.
    Nu heb ik mijn router wel naar fabrieksinstellingen gewijzigd en toen weer DMZ met mijn xbox gekoppleld - NAT weer op open etc. Nu viel ie alleen weer uit..

    Kan het zijn dat er een andere manier moet zijn om mijn NAT open te zetten en niet te disconnecten..

    Check mijn router (Sitecom WL-342 300N) - port forwarding is a bitch op dat ding.
    DMZ werkte als enige, de rest lukte mij persoonlijk ook niet.
     

Deel Deze Pagina