1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Kilian002

    Kilian002 Smell you later!

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    @dial

    thanks voor alle info hier!
    ik kan weer normaal op live,!
     
  2. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik disconnect nu weer telkens, waarschijnlijk kan DMZ het niet aan ofzo? : S
     
  3. acab Chucky

    acab Chucky Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    0
    Niemand??
    Baal er namelijk goed van zo!! =(
     
  4. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag eindelijk een Wireless Adaptor, maar nogsteeds geen NAT Open? Moet ik UpNP openen?
     
  5. NLVentouxx

    NLVentouxx New Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik dit oplossen? moet nou elke keer 10 minuten wachten voordat er uberhaupt een game gevonden wordt. Ik heb een speedtouch modem, die internet levert aan mijn xbox en computer.
     
  6. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    He bozz,

    Ik heb hetzelfde probleem en ben na 1,5 jaar tot de conclusie gekomen dat er geen mogelijkheid id om nat open te krijgen. Gewoonweg omdat de router en de xbox niet met elkaar overweg kunnen (niet goed iig)
     
  7. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb weer eens problemen met gamen.
    Nu op mijn nieuwe Xbox slim. ( geen idee of het er wat mee te maken heeft ;))

    Ik heb nu wireless, eerst gewoon via draad. (daar had ik ook af en toe deze probs mee, maar minder)

    Ik wordt in een game (Reach) en in de party er vaak uitgegooit.
    Dit komt wss omdat mijn NAT niet open meer is.

    Dat is hij wel geweest.

    Ik heb Telfort icm met Zyxel router/modem.
     
  8. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels op OPEN \o/

    M.b.v. dit filmpje.
    Heb trouwens dit type P-2602HW-D1A, van het filmpje is een ander type.

    http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_770816&v=A5aPZzu9Its&feature=iv

    Hopen dat hij nu op OPEN blijft.
     
  9. dantheman NL

    dantheman NL Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit al gezegd is maar ik vertel het toch maar,

    De routers die je inbegrepen standaard bij je provider krijgt weigert de NAT poorten open te zetten (bijv. Zyxel bij Telfort dat ik had). Ik walg van Telfort trouwens de laatste tijd.

    Je gaat naar je routerinstellingen door je IP adres in de sitebar van je browser te zetten, kan je via google zoeken of in je instructieboek van je provider.

    Sinds kort heb ik een Vigor Draytek en de poorten gaan hier gewoon goed bij open. De instellingen van je telefoon (VoIP) en internet (ISDN) kan je van je vorige router makkelijk overzetten naar de ander, ik raad aan printscreens te maken van je huidige instellingen van je oude router voordat je een nieuwe router aanschaft.

    Als je het gebruikersnaam/wachtwoord niet meer weet bel dan je provider of reset naar de fabrieksinstellingen als je zeker weet wat de originele instellingen ervan waren.
    Resetten kan door met een tandenstoker bijv. op het kleine knopje op de router voor 20 seconden lang ingedrukt te houden.

    Poorten die geopend moeten worden:

    • TCP 80
    • UDP 88
    • UDP 3074
    • TCP 3074
    • UDP 53
    • TCP 53

    Ik heb verscheidene malen geprobeerd poorten open te zetten met de Zyxel router maar ook al staan ze weergegeven als "open" in werkelijkheid zijn ze dat niet en dan is je netwerk dus ook gewoon "moderate" van LIVE.

    Telfort heeft de laatste tijd ook problemen met het veranderen van wachtwoorden van je VoIP (telefoon) door connectie te maken met hun server, ik heb het klootjesvolk moeten bellen en vragen of zij de wachtwoord wilden veranderen aangezien hun site mijn wachtwoordsverandering niet accepteert ook al heb ik mijn juiste wachtwoord van de site ingevuld. (ik heb het hier over wachtwoord van de Telfort Site en VoIP wachtwoord van mijn router, kan verwarrend zijn)

    Maar dit heeft voor mij gewerkt iig, sindsdien heb ik altijd een open netwerk van LIVE.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  10. NielsNL

    NielsNL Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem met NAT / internet

    probleem solved
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  11. Nickromancer

    Nickromancer Active Member

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik word een beetje gek hier van die NAT. We hebben al een poos een nieuw modem (Sitecom WL-341) en sindsdien krijg ik de NAT niet meer open. Bij mijn oude was dit wel gelukt.

    Ik heb de juiste poorten opengezet maar het lijkt wel aslof hij niks doet. Als ik poorten check met pfportchecker geeft hij ook aan dat de poorten dicht zijn.

    Met UPNP aan, DHCP aan gaat hij wel open, maar ook alleen als ik de network test doe. Maar ik kan alsnog met sommige mensen niet chatten en gamen. Met DMZ ook geen resultaat.

    IP is uiteraard static (behalve met upnp want dan werkt dat ook niet meer om een of andere reden).

    Kan iemand mij alsjeblieft helpen! \o/
     
  12. Hermaniak

    Hermaniak Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe kan het, dat ik tegen iedereen online kan spelen, behalve tegen een kameraad die ik niet eens als "friend" heb staan (wel of niet heeft geen effect)? Er kan ook geen party aangemaakt worden tussen ons.
    Geen enkel spel werkt (Fifa, PGR etc), we krijgen telkens de melding dat er geen connectie met de host kan worden gemaakt.

    Voor de rest werkt het prima aan beide kanten. Hij heeft een Fritzboy router van Xs4all, ik een Netgear router van UPC.
    We hebben allebei alle goede poorten in onze routers open gezet.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2010
  13. Hermaniak

    Hermaniak Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    3
    Probleem is opgelost, heb meerdere poorten open gezet :thumbs:

    Zie spoiler welke poorten ik heb toegevoegd

    Port: 1900
    Naam: UPnP Framework
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 2290
    Naam: Remote Media Center Experience
    Protocol: TCP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3376
    Naam: Media Center Extender Service
    Protocol: UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 5555
    Naam: Media Streaming (Media Connect)
    Protocol: TCP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 7777
    Naam: Network Validation
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)
     
  14. v Creature

    v Creature Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al eerder gepost op deze site, maar ik heb nog steeds niet een normale oplossing. Ik probeer alles, maar niks lukt.

    Kan een van jullie nogmaals naar mijn vorige posts kijken?

    Dank je.

    x
     
  15. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    b]Het Probleem[/b] Slechte verbinding Xbox Live, valt continue weg- moderate NAT - connectie problemen met EA servers

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Welke provider?: Telfort
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: Adsl2
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: volgens opgave 50 mb

    ModemZyxel P-2602HW-D1A


    Welk merk modem heb je?:
    Modem type?:
    USB/ Ethernet?: via telefoon - modem en draadloos in 1

    Internet Delen / ICS met laptop en PC

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:??
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Router Zyxel P-2602HW-D1A , XP staat uit!!!! Ook in modem even de firewall uitgezet - zonder resultaat.....
    Router

    Welk merk router heb je?: Zie modem 2 in 1
    Welk router type?:
    Welke firmware?:
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: draadloos

    De Foutmelding W0000-0021 X0000-F001 Y20ab-4840 Z0000-0000 IDffff-ffff (dit is de Xbox status)
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?: UPnp werkt niet, Portforward: poorten Live blijven dicht (poorten zoals in openingspost opengezet)
    Waar stopt de test?: haalt wel einde, zonder foutmelding of NAT strict/moderate
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

    Als je iemand niet kan zien of horen-

    Wat staat er bij NAT?:Archief: Moderate
    Deel 1

    Hopelijk kan iemand me helpen want zo is LIVE echt niet leuk ;)

    Alvast bedankt voor je genomen moeite!!
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  16. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ben ik weer,

    Ik ben alweer een stukje verder op weg naar de goede xbox live verbinding. Ik weet nu dat het probleem (wegvallende connectie en nat moderate) bij de Nat in mijn router/modem zit. Nu heb ik ergens gelezen dat het verholpen zou kunnen worden door een switch. Ik gebruik een network adapter en dan zou ik dus een draadloze switch moeten aanschaffen om mijn xbox live verbinding te herstellen. Nou had ik het idee om een router in plaats van een switch te gebruiken, met als voordelen: - Het versterkt de verbinding
    - xbox live verbinding weer goed
    - Mogelijk goedkoop (marktplaats etc.)
    - Een pagina waar de instellingen van de router veranderd kunnen worden om dingen aan te passen en uit te proberen.

    Zeg ik nu allemaal domme dingen of is een (draadloze) router achter mijn zyxel zyxel p-2602hw-d1a 2602 zetten het proberen waard?
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Je zou een tweede router neer kunnen zetten die een bridge maakt naar je hoofdrouter maar dat zou ik alleen doen als het probleem zit in de ontvangst van de wireless adapter van je xbox.

    Als het probleem in je hoofdrouter zit is een 2e router geen oplossing.

    Een switch veranderd ook niks aan de routering die in je router gebeurd. Het enige wat een switch doet is de verbinding splitsen zodat je meerdere apparaten kunt aansluiten en de data pakketjes op een slimme manier doorsturen (in tegenstelling tot een hub die alle pakketjes overal probeert af te leveren)

    Wanneer je je xbox met draad aansluit op de zyxel, heb je dan nog steeds deze problemen?
     
  18. Buddha

    Buddha Ohm Mani Padme Hum

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb exact hetzelfde probleem.....op Portforward stond dat je je NAT forwards OOK in de router bij de firewall moest zetten, anders blijft de router firewall deze tegenhouden!

    Hopelijk heb je er iets aan, zelf kan ik het niet testen want kan nietb meer in me router komen :mad: En moet dus alles resetten 8)

    Succes en laat me ff weten of dit geholpen heeft :)

    Hierbij de link stap voor stap: http://www.xs4all.nl/~hiemstr3/ronald/got/portforwarding/

    Link DNS server: http://www.se7ensins.com/forums/topic/69676-choosing-a-static-ip-address-for-xbox-360/

    Link Static adres: http://www.snelrennen.nl/ip/ of http://portforward.com/networking/static-xp.htm
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  19. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    :)
     
  20. Barriesjaan

    Barriesjaan Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op bijna alle plekken een keer het ip van mijn xbox ingevuld en lijk alles geprobeerd te hebben. Meerdere mensen hebben me veteld dat deze router gewoon niet werkt met xbox live. Ook zijn er mensen die zeggen dat ze met een simpele switch van een euro of vijftien de problemen hebben opgelost. Ik snap er helemaal niets meer van...

    Ik ga woensdag de mensen van telfort bellen en met de mensen van zyxel heb ik contact via de mail, niet dat die behulpzaam zijn, ze zeggen precies hetzelfde als ik hier honderd keer heb gehoord;

    Statisch ip en dan poorten forwarden
     

Deel Deze Pagina