Ik weet niet of dit al gezegd is maar ik vertel het toch maar,
De routers die je inbegrepen standaard bij je provider krijgt weigert de NAT poorten open te zetten (bijv. Zyxel bij Telfort dat ik had). Ik walg van Telfort trouwens de laatste tijd.
Je gaat naar je routerinstellingen door je IP adres in de sitebar van je browser te zetten, kan je via google zoeken of in je instructieboek van je provider.
Sinds kort heb ik een Vigor Draytek en de poorten gaan hier gewoon goed bij open. De instellingen van je telefoon (VoIP) en internet (ISDN) kan je van je vorige router makkelijk overzetten naar de ander, ik raad aan printscreens te maken van je huidige instellingen van je oude router voordat je een nieuwe router aanschaft.
Als je het gebruikersnaam/wachtwoord niet meer weet bel dan je provider of reset naar de fabrieksinstellingen als je zeker weet wat de originele instellingen ervan waren.
Resetten kan door met een tandenstoker bijv. op het kleine knopje op de router voor 20 seconden lang ingedrukt te houden.
Poorten die geopend moeten worden:
• TCP 80
• UDP 88
• UDP 3074
• TCP 3074
• UDP 53
• TCP 53
Ik heb verscheidene malen geprobeerd poorten open te zetten met de Zyxel router maar ook al staan ze weergegeven als "open" in werkelijkheid zijn ze dat niet en dan is je netwerk dus ook gewoon "moderate" van LIVE.
Telfort heeft de laatste tijd ook problemen met het veranderen van wachtwoorden van je VoIP (telefoon) door connectie te maken met hun server, ik heb het klootjesvolk moeten bellen en vragen of zij de wachtwoord wilden veranderen aangezien hun site mijn wachtwoordsverandering niet accepteert ook al heb ik mijn juiste wachtwoord van de site ingevuld. (ik heb het hier over wachtwoord van de Telfort Site en VoIP wachtwoord van mijn router, kan verwarrend zijn)
Maar dit heeft voor mij gewerkt iig, sindsdien heb ik altijd een open netwerk van LIVE.
Laatst bewerkt: 27 sep 2010