Antonie Kamerling overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Donwesje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is het hele punt! Hij was dus blijkbaar niet mentaal gezond.
    Ik vind het zo makkelijk om dat soort mensen laf te noemen. :mad: Dat is alsof je aanneemt dat hij niet genoeg om zijn vrouw en kinderen geeft. Maar hoe fucked up moet je wel niet zijn wil je jezelf ertoe brengen om deze stap te maken? Dat is niet laf, dat is een uiterst triest verhaal! En niemand hier kan ook maar enig idee hebben van wat er in zo iemand omgaat dat ertoe geleid heeft dat hij de allersterkste drang, die van het overleven, verloren heeft.
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    En vergeet daarbij niet, wij zouden ons ziek kunnen melden en een tijdje thuis kunnen blijven. Doet een artiest dat te lang dan is dde kans groot dat zijn carriere ook voorbij is. Dus die moeten vaak wel doorgaan.
     
  3. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik ben blij dat je hier bent, als criticus.
    En voor de nuance.

    :F:
     
  4. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Toen ik wakker werd dacht ik; waarom heb ik godsnaam zo'n vage droom over Peter Kelder gehad? toen ik 5 minuten later het nieuws op de radio hoorde snapte ik het al (slaap altijd met de radio aan en het bericht is er ingekropen denk ik..)

    Wel sick.. dan speel je 2 jaar geleden nog vrolijk in een commercial met een perfect gezinnetje en dan nu dit:mad:
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    lol @ iedereen die denkt dat ze de gedachtegang van een (zwaar) depressief persoon kunnen doorgronden. Beetje meer respect voor die man z'n beslissing, ook al ben je het er niet mee eens.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Ik denk dat deze topic beter dicht kan..
    Als wij met als vrolijke tieners even een depressieve vader gaan veroordelen. Beter maar niet he.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Amen.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    RIP. Zelfmoord keur ik absoluut niet goed, depressie of niet. Zeker ook niet als er veel dierbaren bij betrokken zijn.

    Voor mensen die niet weten wat een depressie is: Het is alsof alle geluk, welzijn, motivatie, lust in het leven en alles wat maar leuk is, als een trechter uit je lijf word gezogen. Het laat je als een leeg, bijna levenloos, omhulsel achter.

    Ik kan het aan de ene kant dus wel begrijpen, maar nog niet goedkeuren. Wanneer je bovenstaande meemaakt ga je zelf ook wel denken aan wat Kamerling al gedaan heeft.

    Trust me on that!
     
  9. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Kijk zo hoort het, je noemt niet iemand laf maar je zegt dat je het niet goed keurt maar wel begrijpt.
    Amen:)

    Zelf ben ik het ook helemaal eens op dat punt, ik keur het niet goed maar snap het wel.
     
  10. Remco

    Remco Guest

    Holy shit, ik ben het eens met Yellow!
     
  11. Reuj

    Reuj Awake

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    0
    Antonie? Da ken toch nie?
     
  12. BLACE

    BLACE Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    ...wie is er dood..?
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    En daarmee ben ik het roerend eens Gerjan. Ik wens in ieder geval zijn vrouw, kinderen, familie en vrienden heel veel sterkte toe.
     
  14. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Laf? Domme mensen. De term depressie is een beetje aan inflatie onderhevig, omdat iedereen en zijn hond zich tegenwoordig 'depresief' voelt. 'ik voel me een beetje derpi', dat werk. Maar mensen die echt leiden aan serieuze depressie leiden gewoon aan een hersenaandoening. Een potentieel dodelijke ziekte die niet onderdoet voor iets als: kanker of aids. Noemen jullie de mensen die daar aan overlijden ook laf?
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Goed punt! ;)

    NOT!
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je bent nog steeds zelf degene die de laatste zet geeft..

    Echt, ik ben voor euthanasie, maar dat gaat in dit geval toch echt niet op in mijn ogen.
     
  17. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vergelijking vind ik apart. Bij een depressie heb je een 'keuze', bij kanker of aids niet. Niet dat ik het niet begrijp, of laf vind, die vergelijking klopt alleen niet.

    Verder lijkt mij dat een depressie een achterliggende reden heeft. Ik vraag me af wat dat in dit geval was. Waarom was hij zo ongelukkig? Hij had vrienden, een vrouw, kinderen, geen ziekte, geen zware problemen in zijn directe omgeving, geld zat.. je zou kunnen zeggen dat zijn leven perfect was.
     
  18. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik met de inflatie van het woord depressie. Als ik zeg: ik voel me depressief, dan ga jij vragen: waarom? Wat is de reden? Dan ga ik zeggen: mijn hondje is overleden gisteren. Dan heb ik dus geen echte depressie. Ik voel me alleen somber. Maar depressie heeft die betekenis ook gekregen in ons normale taalgebruik.

    Een echte depressie kenmerkt zich nu juist door het gebrek aan ratio. Er is geen reden, je zou gelukig moeten zijn, en toch ben je precies het tegenovergestelde. Daarom is het ook een ziekte, net zoals kanker of aids. Het is wetenschappelijk aangetoond dat de hersen van een persoon met een depressie anders werken dan die van een normaal persoon. Net zoals bijvoorbeeld bij schizofrenie.

    Als iemand als kamerling, die alles voor elkaar had, zelfmoord pleegt. Dan vraag ik me af of je nog van een keuze kan spreken, of dat zijn dood niet gewoon het gevolg was van een ziektebeeld, zoals bij kanker of aids.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Mensen met kanker of aids gaan dood tegen hun zin in. Mensen met een depressie willen dood. Zie je het verschil nu?
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina