Antonie Kamerling overleden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Donwesje, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen met depressie willen dood, omdat hun hersens niet goed werken. Mensen met kanker gaan dood omdat hun cellen verkeerd herstellen, mensen met aids gaan dood omdat hun imuunsysteem niet goed meer werkt. Nee, ik zie geen verschil.
     
  2. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Nadat ik deze reacties las heb ik me even 10 seconden moeten inhouden om iets te typen.

    Kan wel merken dat sommige mensen zoiets niet van dichtbij hebben meegemaakt. Het is een ziekte jongens. Om op dit punt iemand laf te noemen wanneer degene zelfmoord heeft gepleegd is diep en diep triest.

    R.I.P. Antonie, ik hoop dat je je rust zal vinden.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
  4. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ja, en genoeg mensen met aids of kanker die euthanasie laten plegen. Die willen ook niet verder lijden.
    Maar daar hoef je bij een depressie niet over te beginnen bij een arts, dan moet opeens het leven koste wat kost in stand worden gehouden met medicijnen en ziekenhuisbezoekjes. Dat is het verschil.
     
  5. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar toch moet er ergens een oorzaak vandaan komen. Voor de man van mijn avatar geld hetzelfde: Ian Curtis, ook hij pleegde zelfmoord. Als het een afwijking in de hersenen is, waarom vond het bij Ian Curtis dan al op zijn 23ste plaats, maar bij Antonie pas toen hij over de 40 was. Kan me niet voorstellen dat hij er 20 jaar tegen gevochten heeft. Er moet iets zijn waardoor hij depressief werd.
     
  6. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het ergste is dat je het zelf zegt. Het lijkt wel alsof je moeite hebt met je ongelijk geven. Ik vind een gebrek aan een stofje een zwak excuus om zelfmoord te plegen. Je doet nou net dat mensen met een depressie veranderen in zelfmoord robots.

    Het is alle 3 kut om te hebben, maar dat je het verschil niet wil zien vind ik ernstig verkeerd van je.

    Dat is geen zelfmoord. Dat is kiezen voor een dood die minder pijnlijk is.
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2010
  7. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik behoud mij van enig oordeel aangezien ik geen idee heb hoe ernstig de depressie was.

    Toch vind ik dat je zelf onder alle omstandigheden het recht hebt om je leven te beëindigen, of je anderen hiermee nu tekort doet of niet.
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Ben ik met je eens, het is niet aan mensen om dat te veroordelen. Als jij het een slechte zaak vindt, dan doe je het niet. Als Kamerling of wie dan ook achter die daad staat, dan mag hij dat gewoon doen.

    Ik begrijp niet echt hoe mensen dit laf kunnen vinden. Er wordt gezegd dat het laf is, maar waarom?
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Geloof me, ik ben ook niet ontwetend rondom dit onderwerp. Ik ga daar verder ook niet op in, want ik ga het niet aan Jan en Alleman delen. Maar daar komt in ieder geval mijn visie hierop vandaan.
     
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het is laf om voor de makkelijke oplossing te kiezen terwijl je weet dat andere mensen daar de dupe van worden.
     
  11. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Maar jij kunt niet in de gedachten van een zelfmoordenaar kruipen en zien wat hij denkt. Misschien is hij er helemaal van overtuigd dat zijn keuze ook voor de nabestaanden het beste is. En misschien heeft hij zelfs gelijk. Want van iemand die dood wil maar blijft leven, daarvan kun je ook 'de dupe zijn'.
     
  12. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet ontwetend was, geloof mij, had je niet zo gereageerd. Maar goed, ieder zijn mening. Al vond ik jou mening op het moment erg ongepast.
     
  13. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
     
  14. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Zolang er mensen zijn die een depressie niet als ziekte kunnen/willen aanmerken heeft het weinig zin om hier een discussie over te beginnen.
     
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Beter doe je dat maar. Een fysieke ziekte vergelijken met een mentale ziekte om je punt te maken vind ik misselijk.
     
  16. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    oh! hij is getrouwd en heeft toen eeuwige trouw beloofd!

    maar het is wel mooi om te zien hoe sommige mensen voor hem opkomen en andere mensen het afkeuren. Terwijl niemand ook maar iets over de hele situatie weet :)

    is er trouwens bekend hoe hij zelfmoord heeft gepleegd?
     
  17. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Hij heeft overigens wel gelijk.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Ik vind het echt schandelijk hoe sommige mensen hier reageren. Sommige moderators helemaal.

    Ik zal het niemand gunnen hoor, maar maak het verdomme maar eens mee stelletje kleinzieligen. :mad:
     
  19. Fergie

    Fergie FR vak W1

    Berichten:
    938
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies. +1 Jij snapt het!
     
  20. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    *Vraag ik me nog steeds af.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina