1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ah oké :)

    Dat kan natuurlijk. Ik ben zelf begonnen toen ik 19 werd. Heb eerst moeten sparen voor ik het geld bij elkaar had, daarna wel gelijk begonnen. Autorijden heeft altijd mijn interesse gehad, dat scheelt denk ik wel een hoop. Mensen vergeten trouwens vaak dat het gewoon ontzettend veel geld kost om überhaupt te beginnen met rijlessen en dat niet iedereen zomaar even ruim 1000 euro kan ophoesten. Erg tergend blijft het om te horen dat sommige leeftijdsgenoten gewoon niet begrijpen dat ik alles zelf heb moeten betalen 8)
     
  2. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb het ook zelf moeten betalen. Ik was dus blij dat ik het snel op pakte, en dat ik maar 1700,- kwijt ben. Vergeleken met sommige andere mensen.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had het ook hoor. Heb nu 2/3 maanden m'n rijbewijs en word morgen 20 dus ook ik had geen haast.
    Ik wilde 'm wel altijd, maar ik had er geen haast bij ofzo.
    Maargoed, nu ik 'm heb ben ik er wel super blij mee.
    Het is gewoon te relaxed om de auto te kunnen pakken als je bv naar de sportschool wilt maar het regent buiten als een achterlijke.
    Is idd echt achterlijk hoe duur het is. Ben zelf ook rond de 1500,- kwijt geweest.
     
  4. Arie MVP

    Arie MVP Active Member

    Berichten:
    641
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook bijna beginnen met rijles. Spannend! :'-(

    Maar, wanneer is het beste moment om je theorie te halen?
     
  5. RvQ

    RvQ Active Member

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo snel mogelijk, heb je et maar gehad.
     
  6. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik zou aanraden rond les 10 te beginnen, dan heb je tenminste de geschetste situaties al eens gezien.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Agree. Toen ik m'n theorie examen deed zater een meid naast me die aan zo'n snel cursus ging beginnen. Dan dien je van te voren je theorie te hebben.
    Zij was kei hard gezakt op verkeersinzicht. Ze zei ook dat ze daar heel veel moeite mee had omdat ze echt geen idee v/d situaties had.
     
  8. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Inmiddels 20 lessen gehad, en over 1 maand ongeveer heb ik mijn tussentijdsetoets. Het enige is, ik kan totaaaaal niet inpakeren :9. Kan iemand hier misschien een schetje maken hoe je moet achteruit inparkeren en waneer je in moet gaan draaien? Zou me erg goed van pas komen :).
     
  9. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Kan je toch gewoon tijdens je rijlessen aangeven?
    Daar betaal je zo'n dude teminste voor. En kan me herinneren dat er al een aantal pagina's geleden zo'n schets is langsgekomen.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Inparkeren is ook niet mijn sterkste punt. Laatste tijd gaat het wel steeds beter maar ik kan niet met zekerheid zeggen dat ie er in 1x i staat. Hoop dat het op mijn examen in ieder geval goed gaat, hoe ik daarna in parkeer zie ik wel :+
     
  11. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ja dat heb ik ook gedaan, maar zijn methode snap ik dus niet echt :9.
     
  12. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Voor toets hoef je helemaal niet achteruit in te parkeren. Gewoon makkelijkste parkeerplek zoeken. Maar als het niet ander kan, dan moet je het proberen.

    Fileparkeren is niet zo heel moeilijk. Kan het niet uitleggen, vraag maar gewoon aan je instructeur die krijgt toch er voor betaald en kan ook iets voor je tekenen. En zeg gewoon dat je een hele les op parkeren wilt oefenen.

    Edit hoezo alleen aanmelden om reclame te maken!
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2010
  13. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag rijexamen gehad had een rustige examinator maar was heel erg zenuwachtig en maakte daarom veel kleine fouten en ben dus gezakt
     
  14. Nickolai

    Nickolai Life is simple

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    ah jammer man, hopelijk haal je 'm 2de keer wel*)

    jeuhj vandaag 2de trajectcontrole boete gekregen8) ,de administratie kosten doen nog het meeste pijn:{ dat is wel makkelijk geld verdienen:+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Inderdaad, heb liever dat ze boetes met 6 euro verhogen en dan geen administratie kosten doen. :+
     
  16. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    waar was het en hoeveel te hard? je kunt ong 5 kilometer harder rijden dan de max snelheid:)
     
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Geslaagd! \o/

    Vanochtend was het dan eindelijk zover. Afrijden! Ik heb alvorens het examen begon eerst een uurtje les gehad om weer even het gevoel te krijgen. Daarna naar het CBR gereden. Was wat gespannen maar niet extreem zenuwachtig, wat best wel vreemd is als je mij een beetje kent 8) Examinatrice ontmoet en naar de auto gelopen. Kentekenplaat opgelezen en daarna in de auto gaan zitten. Vervolgens contact gemaakt en hoefde haar alleen te vertellen wat de drie lampjes op het dashboard betekende. Daarna was het tijd om te gaan rijden. Het rijden ging goed, geen foutjes gemaakt. Ik was wel erg voorzichtig merkte ik zelf tijdens het rijden. Snelweg gedeelte stelde bijna niets voor. Afslag Alkmaar bij Zaandam genomen en daarna weer afslag Zaandam gepakt, was erg makkelijk. Vlakbij het CBR viel de motor nog uit maar dat kwam van de spanning. Toen gingen we naar binnen en daar kreeg ik het goede nieuws te horen. Verdomme wat was/ben ik blij toen ze zei dat ik 't had gehaald :cool:

    Morgen alleen pas aanvragen, helaas maar dat maakt me niet uit. Ik heb 'm gehaald en daar ben ik enorm blij mee _O_
     
  18. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Als je wilt geld wilt voor die administratie kosten, gewoon wat meer overstorten :p

    dan krijg je dat terug gestort. Doet mijn broer altijd. Ik heb nog nooit boetes gehad.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Feli WinterBaas! :thumbs:
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Bedoel je fileparkeren of achteruit inparkeren?
    bij fileparkeren moet je indraaien als de hoofdsteunen van de achterbank op de hoogte is van het achterste gedeelte van de auto waar je naast staat. dan draai je tot 45-50 % en dan helemaal terug. moet goed komen.

    bij achteruit inparkeren moet je je auto 1 vak (of 1 auto) verder zetten en dan als je achterkant van de auto het begin van de geparkeerde auto passeert het stuur volledig indraaien. Als je de auto recht hebt getrokken het stuur helemaal terug draaien.

    hmmm in mn hoofd zag het er makkelijker uit:p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina