1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Qua diefstal bedoel je?
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Zodra je boven de 24 bent en je hebt wat schadevrije jaren dan is het niet zo duur meer. Over 5 jaar met 5 jaren zou ik 50% minder betalen dan ik nu zou moeten. Stomme is dat WA met diefstal zo duur niet is, kan ik voor zo'n 50-60 euro. Maarja, het risico om één crash te krijgen en vervolgens even de volle waarde af te schrijven lijkt me ook geen strak plan. Dan zit ik ook heeeeeeel lang zonder vervoer... Dus moet eigenlijk wel all risk. Hopelijk heeft BMW goed nieuws binnenkort...
     
  3. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja in het begin sloot ik gewoon verzekering af die me aangesmeerd werd zeg maar,wist niet beter ook niet echt thuis er in toen nog:)
    In het begin was ik WA plusplus ofzo verzekerd bij unive volgens mij,dat dekte ook eenzijdige dingen en al die onzin haha uiteraard nooit gebruik van gemaakt vandaar toen toch rond gaan kijken voor goedkoper zonder die dekking.
    Daarom nu gewoon WA+ vrij goedkoop en aparte verzekering voor passagiers die zit er volgens mij voor 2 euri al bij ofzo:)
    Uiteraard is voor mij iets beter omdat ik 29 ben en de motor al aardig op leeftijd is natuurlijk(H):p

    De 600 staat eigenlijk nog gewoon als 400 op papier nu ik er aan denk haha(A)
    Dat scheelt ook een mini beetje denk ik op die kosten is toch iets lager cc,
    Daar trouwens verder nooit enige problemen mee gehad bij controles of wat dan ookO-)
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
  4. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Jep, met zo'n nieuwe fiets mag eigenlijk niets gebeuren.





    Nee bij controles kijken ze daar niet naar. Mocht je echter een keer een ongeluk veroorzaken, dan kan dat wel reden zijn om niet uit te keren. Zou daar even naar kijken als ik jou was :D.
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Hmm, vreugde was van korte duur.
    Wil ik van werk naar huis, krijg ik hem niet aan de praat, ook niet toen iemand hielp met aanlopen. Mn ouders gebeld, nog eens geprobeerd, niets, mn vader probeerde het met wat gepriegel met contactsleutel (alsof ie hem stukje verder opzij wilde duwen ofzo), en ja hoor.
    Maar goed, toch eens zien uit te vogelen of het aan de startmotor of (slechte) accu ligt.
    Morgen iig maar weer met de auto naar werk.
     
  6. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Kan ook nog steeds je dynamo/spanningsregelaar zijn. In dat geval laadt de accu niet (goed) op.

    Als je een multi-meter hebt meet je accu op. Meet hem daarna op als de motor loopt om te kijken of hij laadt. Als de voltage goed is en hij laadt dan pas verder zoeken ;)
     
  7. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Spanningsregelaar heel goed mogelijk volgens mij hebben alle motoren die beetje van die tijd zijn problemen er mee vroeg of laat..
    De 600 heeft daar door een keer in brand gestaan zelfs op de snelweg:p
    Gelukkig was er toen een automobilist met een poederblusser haha:D
    Maar als je spanningsmeter is dan zou je dat eigenlijk al moeten zien aan de buitenkant ervan,meestal zijn dan je stekkers al verbrand of zitten er verkoolde punten aan de contacten.
    Als je spanningsregelaar kapot is gooit krijgt tie volgens mij niet te weinig stroom maar juist teveel die die niet goed kan verwerken,bij mij fakkelde toen de gehele kabelboom af van voor naar achter die naar de regelaar toe gaat door een te hoog vermogen.

    Haha heb daar nog een paar fototjes van ook:D
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik raad iedereen aan mocht je zeker weten dat het aan de regelaar ligt,doe m vervangen haha kabelboom opnieuw trekken is vervelend werk:p

    Haha ik kom hier ook nog een fototje tegen van het tandwiel dat van de 600 afkwam na dagen verkrachten ervan(A)
    [​IMG]
    Hier en daar een beetje rond(A)
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Lol. :D

    Wtf, net 2x gestart zonder problemen of moeite. Vanavond de gok maar weer wagen en als ik dat weer overleef morgen wellicht gok ook nog eens wagen.
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22

    Nee dat is de motor van Smokey, die stopt dus (voorlopig) met motorrijden.

    En 200 eu per maand, wtf dat is echt duur. Ben je per jaar nog eens 2400 eu kwijt. Ik weet niet wat jij verdient maar ik zou zeker een andere verzekeringsmaatschappij zoeken. Met mijn FZ1 was ik 64 eu per maand kwijt en de KTM maar 35 all-risk per maand.
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Amai, hopen dat ie dan snel weer centjes heeft voor een bike. :)

    Anyway, mn geluk was weer op vanavond. Vanmiddag paar keer zonder problemen kunnen starten, 's avonds niet aan te krijgen. Kon ik weer wachten op mn pa, die met wat aanvoelen met de choke hem wel aan de praat kreeg (ik had choke gewoon volledig open of dicht). Toch maar eens na laten kijken, volgens hem is het niet de accu of iets dergelijks, maar meer een verkeerde afstelling (lijkt ook niet helemaal lekker te lopen in neutraal).
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  11. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Jep advertentie is idd van mij.
    Tot nu toe nog niet echt veel reacties gekregen (duuhhh winter staat voor de deur)

    Heb wel al 1 persoon die interesse heeft en waarschijnlijk ergens volgende week komt kijken.

    Dus ben benieuwd,laat jullie wel weten hoe of wat.

    Vind het wel jammer aan de ene kant :'-(
    Maar over 3 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en er moet gewoon veel gebeuren.

    Nu kan ik gelukkig veel zelf en heb ik handige familie/vrienden maar alsnog is het niet niks zo,n huis. Komt veel bij kijken.

    Komt wel weer wat voor terug in de toekomst... maar wat nog geen idee..
     
  12. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat was een stuk goedkoper bij me vriendin inwonen of niet?:mad::p
    Maar huis uiteraard stukkie belangrijker en zeker dat het uiteraard weer terug komt:D:)

    En 2k wat is raar lopen?:p
    Loopt tie hoog,laag,sputtert tie,knalt tie als tie start?:p
    Loopt tie wel op 4 cillinders gewoon netjes als je m net gestart heb weten te krijgen?
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Huis inrichten is heel duur, zelf ook 2 maanden geleden verhuist en het budget van €6000,- was er in no-time doorheen. Hadden wel alles bij Ikea kunnen halen maar dan weet je dat je na 1-2jaar weer een nieuwe bank kan halen.

    Als er iemand was voor mijn KTM dan had ik je motor zo overgenomen! Al moet ik zeggen dat de Street Triple R in jet-black met gouden velgen ook erg vet is
     
  14. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3


    Ja, ben je hem al weer zat?
     
  15. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Nee dat niet maar hou wel van af en toe afwisseling :p gelukkig heb ik veel motorvrienden en rijden we ook op elkaars motor. Van het voorjaar gaat de KTM op de testbank en krijgt ie een powercommander in vervang ik de airbox voor dit:

    [​IMG]

    Moet goed zijn voor 8 tot 10 pk vanaf 3000 toeren.
     
  16. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je met die duc niet opgebouwd? Of stond die op naam van je ouders ofzo?:confused:
     
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ziet er gruwelijk uit Sjorrit.
     
  18. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Stond op hun naam met met mij als hoofdbestuurder. Nu wel spijt van, had ik mooi twee jaren op kunnen bouwen. Maar goed... Grootste probleem is gewoon de leeftijd en de waarde van de motor. Onder de 24 en met een waarde van bijna 22.000 euro kost het nogal wat om allrisk te gaan. En dan is 200 euro toch echt het goedkoopste. Van BMW helaas ook nog niks positiefs gehoord dat zij het goedkoper kunnen.
     
  19. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij de KNMV kan je schadevrije jaren van je auto of motor ook voor de ander gebruiken. Is het geen idee om je motor op naam van je ouders te verzekeren en een van jullie auto's goedkoop WA op jouw naam zodat je op die manier schadevrije jaren op bouwt?
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik zou inderdaad overwegen om er een zelf een cheape motorfiets naast te verzekeren, of misschien idd een auto van je ouders? Ook al rijd je er verder niet mee.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina