1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Algemene Reistopic [Verhalen, plannen en tips]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 3 okt 2010.

  1. Shotgun Edd

    Shotgun Edd Alaaf!

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Newcastle schijnt best leuk te zijn, ben ik zelf niet geweest.

    Paasvakantie naar New York! Kleine droom die uitkomt!
     
  2. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou, nog anderhalve maand en dan gaan we eindelijk ook lekker richting de VS. Tickets geboekt, auto gehuurd dus we hoeven alleen nog maar te zorgen dat we 's avonds een plekje vinden om te kunnen slapen. Eten wil ik zoveel mogelijk gewoon lekker onderweg doen, nu ook eens low budget.
    Lekker oud en nieuw in Las Vegas vieren! _O_
     
  3. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Newcastle is een mooie stad, veel mooie (oude) gebouwen!
    Wedstrijd van Newcastle United meepakken is ook nooit verkeerd.

    Alleen het uitgaan daar.. 8)
    Die chicks hebben amper kleding aan en zijn al straalbezopen rond een uurtje of tien.
    Dat maakt ze niet echt aantrekkelijker.
     
  4. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit van 14 t/m 22 januari in las vegas met 3 vrienden. Lekker the big spender uithangen daar. Wordt al wel de 3e keer dat ik daarheen ga :D.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  5. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Cool! Ik ga 27 december weg en kom 11 januari weer terug. Ik blijf tot nieuwjaarsdag in Las Vegas en ga dan verder reizen. :D
    Wil tussendoor (tussen de 27e en nieuwjaarsdag) nog proberen naar de Grand Canyon te gaan, maar dat moet wel lukken denk ik. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2010
  6. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    De Grand Canyon moet je dan zeker heen, alleen is het vanuit nog wel eens heel stuk rijden, uurtje of 6 dacht ik. Je moet er eigenlijk heen bij zonsopgang of ondergang, dan schijnt het echt een plaatje te zijn daar.

    Ik ben er zelf geweest met een excursie vanuit las vegas, met een vliegtuigje naar de Canyon en daar nog met de helikopter erin gevlogen.

    In welk hotel zit je?
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2010
  7. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Die helikoptervlucht zitten wij ook aan te denken. Wat zijn de prijzen daarvan? Het rijden vind ik niet zo erg, en moet makkelijk te doen zijn. Alleen van Los Angeles (daar landen we) naar Las Vegas is ook wel weer een aantal uurtjes rijden. We hebben echt een rij vakantie denk ik. :p

    We gaan niet in hotels zitten, maar willen juist nu eens low budget. We blijven max een paar dagen op een plek om vervolgens door te rijden. We gaan een rondje rijden. Los Angeles, Las Vegas, door Death Valley naar San Francisco en dan weer naar LA.
     
  8. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Durf niet te zeggen wat dat kost want dat hadden we toen vanuit NL geboekt.
    Wij gaan bij Hooters overnachten, lekker goedkoop en een zeer goede locatie.
     
  9. DimlightHero

    DimlightHero Rule 7

    Berichten:
    1.343
    Leuk Bevonden:
    9
    Heeft iemand ervaring met Interrailen?
    Ik hoorde er laatst over, en het leek me wel leuk om na mijn examens te gaan doen voor 2/4 weken. Bijvoorbeeld een terrastochtje maken door oost-europa met een paar vrienden.
    Is het het waard? zijn er betere opties? Welke kant kan je het beste op? Ik zou graag wat ervaringen horen.
     
    Laatst bewerkt: 22 nov 2010
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben inmiddels een kleine maand terug van 3 maanden backpacken dus tijd voor een kick! :+

    Ik ben mijn ‘afdaling’ begonnen in Cairns. Via Magnetic Island heb ik vanaf Airlie Beach een 3 daagse boottocht gemaakt op de Whitsunday Islands (een eilanden groep in het great barrier reef) wat super vet was! :thumbs: Had nog nooit eerder gedoken en dacht dat het niet zo makkelijk zou zijn. Dat viel alleszins mee! Na een paar oefeningen in ondiep water ga je gelijk onder water en voor je het weet zit je op 12m, wat de maximale diepte is voor onervaren duikers. Uiteindelijk ben ik 4 maal afgedaald naar het rif waar haaien, schildpadden, nemo’s en roggen ons op wachtte. ’s Avonds vanuit de jacuzzi op het dek naar de ondergaande zon kijken…. Super relaxed! \o/

    Daarna met 4 andere backpackers (2xNL en 2xZweden) 2 dagen een jeep gehuurd voor op Fraser Island; het grootste zand eiland ter wereld. Dit was naast het great barrier reef het mooiste van wat ik in Australië gedaan heb; met 100km/h over het strand en door de bossen rossen met een jeep. :D Vervolgens ’s nachts rond een kampvuur aan de goon (:x) elkaar sterke verhalen vertellen en daarna slapen in een tent in de duinen. 8)

    Vervolgens via Steve Erwin’s Australian Zoo en Nimbin naar Byron Bay afgezakt. Byron Bay was erg relaxed. Super mooi surf strand en de hele stad ademt de relaxte surf-sfeer uit. _O_ Leuke kroegjes en een mooi hostel mét jacuzzi voor de ontspannende avonduurtjes. Steve Irwin wordt aanbeden als een god en Nimbin is overrated; in Amsterdam kan je makkelijker (en vooral goedkoper!) wiet kopen… Maar toch was het wel leuk om een keer gezien te hebben. :)

    Vervolgens via Sydney naar Christchurch, Nieuw Zeeland gevlogen. Op het zuider-eiland heb ik een rondje tegen de klok in gemaakt. Het noorder eiland ben ik van het zuiden (Wellington) naar het noorden (Auckland) over getrokken. Nieuw Zeeland, vooral het zuider-eiland, ziet er precies uit zoals in de LOTR films; kale bergen en weidse vergezichten afgewisseld met regenwoud en super mooie en grote blauw/groen/turqouise meren. Het noorder-eiland is wat dichter bevolkt en wat groener. Zuid is vooral leeg/kaal en erg rustig. Kan er wel veel meer over vertellen, maar de foto’s spreken boekdelen… _O_:thumbs:
    In de spoiler paar (van de vele, vele) foto’s (56k warning :p)
    Cape Tribulation ‘Where the rainforest meets the ocean’:
    [​IMG]

    Green Island:
    [​IMG]

    Treintocht door het regenwoud:
    [​IMG]

    Magnetic Island:
    [​IMG]

    Duiken:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Fraser Island
    [​IMG]
    [​IMG]

    Australian Zoo
    [​IMG]

    Surfen Byron Bay
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bondi Beach Sydney
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sydney
    [​IMG]


    Nieuw Zeeland

    Kaikoura:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Pancake Rocks
    [​IMG]

    Franz-Jozef Gletsjer
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Milford Sound (Let op de boot in het midden…!)
    [​IMG]
    [​IMG]

    Lake Tekapo
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Mount Doom (LOTR)
    [​IMG]
    Skydive 15000ft
    [​IMG]
    [​IMG]

    Rotorua hot water pools
    [​IMG]
    [​IMG]

    Helaas moest ik weer terug ivm werk, maar ik ga 100% zeker nog een keer terug om de outback te zien. Als ik niet terug had gemoeten, zou ik het echt niet erg vinden om in Sydney te blijven. Wat een relaxte stad is dat! _O_ :9

    Mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel... ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2011
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Woensdag is het zo ver.

    Na anderhalf jaar bloed, zweet en tranen gaan we op studiereis. Door de economische crisis hebben we een record aantal bedrijven aangeschreven (en tevens het record afwijzingen). We zijn door het oog van de naald gekropen, maar toewijding heeft uiteindelijk uitbetaald. Voor €1200 kunnen we aan 30 studenten een reis aanbieden van drie weken Japan. Ik heb de culturele excursies tot in de puntjes uitgezocht, maar vooral de bedrijfsexcursies worden erg gaaf. We mogen achter de schermen kijken bij o.a. Panasonic, Toshiba, Fujitsu en NEC. Het meest verheug ik me op Canon, waar we een meeting krijgen met de top van de R&D afdeling. We werden op het hart gedrukt dat het een privelege was en ons bezoek is zelfs nieuws op het interne netwerk van Canon. :D Kwa cultuur ben ik vooral benieuwd naar de tempelovernachting in Shigisan (Nara), het Osaka Aquarium en het bezoek aan Studio Ghibli.

    Anderhalf jaar werk, waar ik op momenten evenveel tijd in stak als mijn studie, terwijl op het punt van afblazen stonden... ik denk dat het moeilijk te geloven is hoe groot de voldoening en spanning momenteel is. Ik heb er zin in! :D
    Verder wil je mijn voorbereidend werk echt niet zien. Ik heb al mijn routes opgeslagen in google.maps, ik heb de mooiste wandelingen gevonden via google street view en ik heb van alle treinen en stations tot ver buiten Tokyo alle time tables paraat. Ik kan bij wijze van spreken nu al 30 man in 5 minuten tijd navigeren van de ene metro naar de andere trein op Shibuya station tijdens de ochtendspits. :p

    Bloggen gaat vanaf donderdag gebeuren op http://satori.thor.edu
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    wait whut?

    Hoe heb je dat geregeld?

    En mag ik mee?

    Wat moet ik daarvoor gaan studeren?
     
  13. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Iemand ooit in dublin geweest?

    Ik ga er van 16 tot 18 maart heen (17e is st patricks day hehe).

    Iemand tips/ervaringen/aanraders?
     
  14. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Dat duiken, die kusten, prachtig. Heerlijk _O_.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zij hebben een museum-achtige-unit voor fans en toeristen. Daar kun je gewoon kaartjes voor krijgen.

    Wat helaas niet is gelukt, is het bezoek aan Nintendo. Ik heb in een halfjaar tijd iets van 8 masterplans verzwolge. We hebben het écht via hoge mensen gespeeld, maar helaas... het mocht niet baten. :mad: Dat onderdeel is nu vervangen door een culturele fietstocht door Kyoto die heel toevallig langs een zeker hoofdkantoor komt...
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga over 2 maanden een weekend naar Berlijn (eindelijk! :)) iemand die daar is geweest en me kan vertellen waar ik écht heen moet? (behalve dan de brandenburger tor, reichstag etc.)
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    @aleko:

    Wat was je nou kwijt voor die 3 maanden grofweg? Ben er wel benieuwd naar, want lijkt me erg vet om te doen ook!
     
  18. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    /kick

    Iemand ervaring met of tips voor Kuala Lumpur? Ik vlieg aanstaande vrijdag en ben nog nooit zo onvoorbereid weggegaan. 8) Misschien moet ik maar even controleren of ik überhaupt de juiste documenten voor het vliegen en hotel geprint heb. :p
     

Deel Deze Pagina