1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto Garage hoek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MetalSonic, 20 nov 2009.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Velgen gewoon iets vaker doen. Dan spoel je de remstof er zo af. En als je rustig met het schuursponjes omgaat gaan je velgen er echt niet aan hoor. Is heel wat voor nodig om door die poedercoat heen te gaan. Zeker met zo'n laag stof erover.
     
  2. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste is natuurlijk meguiars etc... en proffesioneel poetsen.

    Voor de swirls krijg je er anders niet uit.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hogedrukspuit met platte brede straal werkt prima, alleen niet op je banden mikken. :+
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Treurige dag vandaag :'-(

    Reed op de Autobahn. Even de top uit testen. Ging 220 met 3 man aan boord, toen m'n blok iets anders ging klinken en de temperatuur van de koelvloeistof niet veel later uit de meter liep. Even gestopt, alles af laten koelen en weer verder, maar weer ging het koelwater in het rode gebied. Conclusie: m'n koppakking heeft het begeven. Wel nog terug gereden (dankzij de regen bleef alles nog binnen de perken) maar het beestje staat voorlopig stil. Geen duur grapje, wel een hele klus om te vervangen :mad: Hopen dat de kop niet krom getrokken is, en ik kom er met 33,- euro vanaf :+
     
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Als je het zelf kan, wat in jou geval dus is, is het geen duur klusje nee......


    Een kutklus is het zeker :) :+
     
  6. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    De winter komt er weer aan en de periode van beslagen ruiten breekt weer aan.

    Afgelopen herfst/winter heb ik enorm veel last gehad van vocht in mijn auto ( een golf IV uit 1999 ). Ik heb het idee dat mijn auto veel sneller beslagen raakt dan normaal is. In de winter zijn mijn autoramen zelfs van binnen bevroren!

    Afgelopen jaar dus een vochtvreter in mijn auto gezet, het hielp wel een beetje, maar zodra het begint te vriezen heb je hier ook niks meer aan. Mijn autodeuren zaten ook super snel vastgevroren.

    iemand tips hoe ik dit allemaal kan voorkomen of minder laten worden?

    Ik zag op internet iets over vochtbeestjes, iemand hier ervaring mee?

    http://www.pingi.nl/
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb ik ook last van, vooral als ik alleen kleine stukjes rij. Dat pingi is toch ook gewoon een vochtvreter? Zal niet heel veel werken denk ik.
     
  8. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    ik denk dat ik ook mijn airco eens een beurt moet geven want hij blaast niet meer echt, waardoor het nog langer duurt eer het weggaat.

    Die pingi, geeft ten eerste geen rotzooi omdat er geen water ontstaat en ten tweede bevriest die denk ik ook niet.

    Net mijn ramen met spiritus schoongemaakt, hoorde dat je ramen dan minder snel beslaan. Vanavond meteen ff testen want dan zitten we met 5 in de auto. :9
     
  9. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0

    Rubbers insmeren met een dun laagje vaseline en het slot voor de winter goed smeren.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Beslagen ruiten is kut, die van mij zijn pas helder als ik net de parkeerplaats oprijdt van mn bestemming :emo:
     
  11. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dat zou niet mogen Tyrant (nee ik neem je voorbeeld niet letterlijk ;) :+) , doet je blower het wel?
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Jawel, ik zet alles gewoon vol op de voorruit, verder alles dicht.. Maar het gaat gewoon best langzaam..

    Zijn daar eigenlijk middeltjes voor? Vochtvreters ofzo? Of moet ik mijn raam gewoon eens heel goed gaan wassen?
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Je raam wassen met spiritus is sowieso een optie. Verder zou het goed kunnen dat je vocht in je auto hebt. Dan helpt een simpele vochtvreter van bijvoorbeeld Bison ook niet, aangezien dat bevriest in de winter.

    Probeer te zoeken of je nergens een kleine lekkage hebt o.i.d.
     
  14. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    ik heb mijn ramen gewassen met spiritus, mijn blazers werken perfect, er zit geen lek in de auto en heb er zelfs een vochtvreter instaan.

    En nog is alles super snel beslagen, met meerdere mensen in de auto is het al helemaal een drama.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dat is gewoon condens van al die hijgers. :+ Dan moet je je raampje even openzetten, werkt bij mij.
     
  16. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Komt door de vochtigheid buiten. Doordat bijvoorbeeld de regen je auto afkoelt, en jij binnen alles warm aan het hijgen bent wilt het snel beslaan... Het best kan je je airco of de blower hete lucht naar binnen laten pompen. Zo beslaat het niet meer.

    Ik kon net mijn auto niet starten, blijkt het dat de code in de sleutel onleesbaar kan zijn door de kou.... Reserve sleutel gepakt, en die deed het wel... vage shit!

    En weet iemand of winterbanden verplicht zijn in Nedereland?
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zijn niet verplicht! Maar zeker wel aan te raden!
     
  18. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, thnx
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    nvm, fixed.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2010
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ligt eraan met wat voor een auto je rijd, hoe vaak en op wat voor een wegen.
    Als je auto lichter is dan 1300kg ofzo, dan is het niet echt nodig IMHO.
     

Deel Deze Pagina