1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nugget Leg, 20 jun 2010.

  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, dat is goedkoop! Eens naar kijken. Het probleem is dat ik bij mijn ouders woon en zij bepalen hoe hier de woonkamer wordt ingericht. ;) En omdat mijn pa een echte audiofiel is, gebruik ik liever zijn muziekinstallatie dan die brakke zooi die ik in mijn slaapkamer zou kunnen proppen.
     
  2. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet aan mij gericht, maar goed; nooit van gehoord, maar toevallig zag ik vandaag dat ze in het voorjaar touren met Ensiferum en Children of Bodom. Ik zal ze dan ook live gaan zien. Ik heb een nummer geluisterd en vind het drie keer niks maar ze zijn dan ook zwaar ondergeschikt aan de andere bands.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hoe bedoel je ondergeschikt? De band komt voor het eerst naar West-Europa, als de support-act. In mijn ogen is Machinae Supremacy een hele goede, originele band die met name goed zijn in het schrijven van boeiende nummers. Daarnaast is het een heel 'vriendelijke' band door enorm veel zelf op te nemen en te produceren en dat gratis te verspreiden via hun website.

    Een voorbeeld daarvan is:

    [yt]N5ZoT44hZUk[/yt]

    En nu ze bij Spinefarm zitten (derde cd bij hen alweer!) is de band echt heel professioneel geworden:

     
  4. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    En vinden je ouders het leuk als je Lamb Of God of iets in die richting keihard door het hele huis hebt aanstaan? :+
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Nee, dat doe ik als ze er niet zijn. ;) Maar Jefferson Airplane, Gov't Mule of King Crimson gaat er goed in.
     
  6. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon ook nog thuis maar heb al die kasten gewoon op me kamer staan. Het was allemaal fftjes puzzelen maar uiteindelijk past alles prima. Heb helemaal niks beneden in de huiskamer staan oid.
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik zou het ook makkelijk op m'n slaapkamer kwijt kunnen. Maar ik heb geen zin om voor CD's steeds naar boven te lopen. :+ Nu is mijn collectie mooi verwerkt in een dichte kast. Maar daar kunnen nog maar 4 cd's bij en dan zit het vol! :eek:
     
  8. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het iets anders moeten zeggen. Ik vind de vocals nou niet bepaald goed en als je ze vergelijkt met de andere bands zijn ze voor mij veruit de mindere band.
    Maar dat ze zoveel voor hun fans doen is natuurlijk harstikke goed. En ik zal ze ook wel de kans gunnen. het is wel vaker zo dat ik pas een band leuk ga vinden als ik er wat meer tijd in steek.
     
  9. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké. De vocals zijn inderdaad wat zeikerig, maar ik vind het tof. Het is zeker even wennen, en ook niet het beste aspect van de band, maar als ik al het andere bekijk (beluister!), is het gewoon een heel toffe band. IMO. ;) Maar kan me volledig voorstellen als je er niets aan vind.
    Ik kan in ieder geval niet wachten tot ze Tilburg en Antwerpen bestormen. :p
     
  10. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Pff, heb ik me interesse voor metal weer terug (hij was een weekje foetsie) en wil ik dus wel naar Forta 2011 gaan. Wil degene met wie ik altijd naar concerten ga er niet heen. Yey :+
     
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Iemand de debuutplaat van Burden gehoord? Heet Hole In A Shell en is onlangs uitgebracht. Heerlijke combi van doom, stoner, rock&roll en heavy metal. Mocht eerder dit jaar de EP reviewen en dat gaf al een goed gevoel.

    Monsterlijk!
    [​IMG]
    http://www.myspace.com/listentoburden
     
  12. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Hebben jullie System Divide ook al ontdekt? Erg vet.. Vette melodieuze deathmetal met voor de verandering eens vétte vrouwelijke cleane vocalen. (Naast de vette grunts van Sven De Caluwé van Aborted!) Geen After Forever (al vind ik die ook wel tof) of Within Temptation, maar check dit:

    [yt]8v1l9cW17g8[/yt]


    Misschien loop ik hopeloos achter, maar godver wat een vette plaat.
     
  13. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Klinkt zeker goed, al ben ik een beetje van de melodische death afgedreven.

    Heb deze trouwens om te reviewen en dingt nu al mee voor album van het jaar_O_
    [yt]CTUuiT-K72k[/yt]
     
  14. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Kwam van de week deze release tegen:

    http://www.cdwow.nl/CD/haste-the-day-concerning-the-way-it-was/dp/18049825#bc=d27a

    Echt zo ziekelijk vet. Dat zijn de eerste 3 cd's van Haste The Day voor maar 16 euri.

    Die eerste 3 cd's zijn nog met de originele zanger en die gast is echt dik episch. Was al een hele tijd op zoek naar die cd's maar ik kon ze nooit vinden. Of ze waren gewoon niet leverbaar of ze waren ziekelijk duur. Dus ben echt zo blij met deze release^^
     
  15. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou SOAD komt dus ook weer bij elkaar. Ik zelf vind de band niet echt mijn ding maar ik gok dat er een hele hoop mensen blij zijn met dit nieuws.
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Luister nu pas de cd (kwam vrijdag al aan), wat een vette shit! :D Echt heerlijk zwaar en log, stoere zang, sterk. :cool:
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Wow, kent iemand de Nederlandse band Akelei? Die hebben echt een geniale cd gemaakt! _O_ Teksten zijn in het Nederlands, dat is wel ff wennen. Maar echt geniale shit.

    http://akelei.org/
     
  18. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat op de crewpagina staat van mij:

    Laatste twee is geen metal natuurlijk. Dus daarom:
    9. Iron Maiden - The Last Frontier
    10. Black River - Black N Roll
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dit jaar kan ik hem niet invullen. Buiten de nieuwe Volbeat en Parkway Drive niets metal-achtigs beluisterd volgens mij...:+
     

Deel Deze Pagina