1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Season 2 van Ancient Aliens is blijkbaar begonnen. \o/ Geen idee hoeveel episodes er al zijn, maar laten we eens met deze beginnen:
    (ik was toch niet de enige wat het een goede/interessante serie vond? :p)




    en:
    De volledige trailer van de Battle of LA:

    Lijkt toch totaal niet op het echte voorval. 8) Geef het dan een andere titel en maak er een leuke invasie film van, maar dit slaat nergens op.
     
  2. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je bent zeker niet de enigste. Ik vind dit veel toffer dan gare UFO filmpjes.
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Ik vind het ook een interessante serie, ik zal straks wel eens die nieuwe filmpjes bekijken.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ep2




    Ep3




    Ep4


     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Lekker bezig Dulle! Als ik tijd heb even kijken :)
     
  6. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hey Dulle. Volg dit topic al langer. Ben al van jongs af aan altijd erg met dit soort onderwerpen bezig geweest.
    Lange tijd op laag pitje, maar door jouw posts hier weer helemaal wakker :p

    De filmpjes van EP2 staan in verkeerde volgorde, P3 staat op de plek van P2.
    Ben ondertussen de boel in HD aan het downen. Heerlijk hersens krakend materiaal.
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind dit seizoen flink tegenvallen. Ik ben zelf nogal sceptisch van aard en kan niet zeggen dat ik tevreden ben met hun argumentatie. Een voorbeeld wat me snel ff te binnen schiet is over de Griekse Mythologie. Omdat het verhaal van Troyen blijkbaar gebaseerd is op een echte stad, zou het goed kunnen dat een Zeus en Posseidon ook gebaseerd zijn op een bestaand fenomeen. Door dit soort redenaties haak ik al meteen af.

    Ook dringen ze heel veel dingen op, alsof je zelf niet kan nadenken. Let daar maar eens goed op en dan zul je zien wat ik bedoel. Zoals een oud Japans beeldje dat op een astronaut moet lijken. Zelf zie ik het niet hoor... Ik kan prima voor mezelf nadenken en weet echt wel wat ik zie.
     
  8. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja soms is het wel ver gezocht, maar soms lijkt het ook heel logisch. Het is natuurlijk ook een theorie en geen feiten.

    Vorig seizoen wat mij het meeste opviel was dat ze ufo's als draken zagen. Volgens hun zagen de oude Chinezen draken die vuur spuugden en alles en dat zouden dan UFO's zijn geweest. Echter spugen Chinese draken geen vuur, alleen westerse :)
     
  9. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    @AVHAHA:

    Ik probeer je post te begrijpen maar gaat moeilijk.

    Ok je bent sceptisch, maar leg me even uit wat je redenatie is m.b.t. het verhaal van Troye, echte stad en dan Zeus en Posseidon erbij halen, welke connectie moet ik hier in zien? Ze hebben waarschijnlijk(let op dit woord), de stad Troye gevonden(niemand in de serie zegt en kan ook bewijzen dat het zo is, aanname/theorie)
    Zeus en Posseidon worden door de Grieken zelf als opper goden beschouwd in de teksten die wij kennen, in de serie halen ze een paar theorieën omhoog, dat dit waarschijnlijk(aanname/theorie) de reuzen waren die misschien van een andere planeet kwamen.

    Als jij dan zegt dat "Zeus en Poseidon ook gebaseerd zijn op een bestaand fenomeen", welke bedoel je dan. De theorie zoals deze in de serie wordt uitgelegd, of die je in de geschiedenis boeken leest?

    En hoezo dringen ze allerlei dingen aan je op? Als ik iets bekijk/lees, of het nou realistisch is of abstract, is je eigen mening toch altijd van belang. Het zijn allemaal theorieën net zoals dat grote boek van God(en dan vind ik dit toch iets aannemelijker dan dat boek, maar goed dat is mijn mening).

    Er zijn voor mij de volgende zaken aannemelijk, de concentratie van alle gebeurtenissen rond de evenaar. De gelijkheid in het architectonische, de gelijkenissen in bepaalde beelden(hinch de japanse astronaut). De ijstijd die door andere wetenschappers in het verleden vrij nauwkeurig is bepaald, hoe verklaar je dan dat het geschiedenisboek zegt, max 3000 jaar, terwijl de laatste ijstijd zon 13.000 jaar geleden is gestopt, en dan vinden de archeologen onder de water spiegel allerlei ontwikkelde steden.

    En dat samen met de 20 jaar dat ik mij hierin verdiep(en het leuke, theorieën zoals die van Daniken, zijn jaren geleden onder uitgehaald, echter nu beginnen ze weer van belang te worden....) Zie ik het als een welkome aanvulling op het realisme van de huidige tijd, het is aan jezelf wat je ermee doet.
    Voor mij, een hobby, hoe zou het zijn als....Op zoek naar het "antwoord"
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    \o/

    NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan
    Uitgegeven: 30 november 2010 14:35
    Laatst gewijzigd: 30 november 2010 14:39
    AMSTERDAM – De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA beweert een ontdekking te hebben gedaan die van belang is voor de zoektocht naar buitenaards leven.


    © NASA
    De nieuwe bevindingen op het gebied van astrobiologie worden donderdag gepresenteerd op een persconferentie die plaatsvindt rond 20.00 uur Nederlandse tijd.
    De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven. De persconferentie zal live te volgens zijn via het online televisiestation van de NASA op http://www.nasa.gov/ntv.

    Mars
    Bij de presentatie zullen onder meer bioloog Steven Benner, oceanograaf Felisa Wolfe-Simon en geobioloog Pamela Conrad een verklaring afleggen.
    De aanwezigheid van de laatste wetenschapper voedt de speculaties dat het om een ontdekking op Mars gaat, omdat ze in het verleden onderzoek deed naar leven op de rode planeet.
    Twitter
    Op microblogdienst Twitter wordt al druk gespeculeerd over de mogelijk vondst van buitenaards leven. De NASA zal tot donderdag echter geen verdere details bekend maken over de bevindingen.
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik geef alleen voorbeelden van wat ik gezien heb. En ze dringen wel dingen op, maar dit is iets wat normaal is voor tv. Ze proberen dingen zo geloofwaardig mogelijk over te laten komen. Er was nooit een discussie of twijfel, over dat het beeldje op een astronaut leek. Ze brengen het meteen op een manier waarop de meeste mensen met open ogen intrappen.

    Zeg eens eerlijk. Zie je nou echt een astronaut?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  12. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    ouwe als je daar geen astronaut in ziet..sorry maar dan is er echt iets mis met je. Crystal Clear
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Maar ik denk dat we morgen na 20.00 de discussie kunnen sluiten of aanpassen in bestaat er intelligent buitenaardsleven ;)
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Het lijkt meer op Urkel imo.
     
  15. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    google-->afbeelding-->urkel. doe is :p die vent kan best een alien zijn inderdaad. hmm
     
  16. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest


    Zou me niks verbazen dat ze iets op Mars hebben gevonden en dat er mogelijk misschien ooit in het verre verleden mogelijk ergens leven heeft kunnen bestaan. Zullen wel geen echt concrete dingen zijn.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik verwacht een fossiel van een bacterie of indirect bewijs van de bacterie. Maar ze hebben dan wel leven aangetoond
     
  18. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Hahaha, zat net ook al te checken, damn wat een glazen heeft die gozer.

    Ik zie er ao 123 ook geen astronaut in(heb wel eens andere afbeeldingen of beeldjes gezien waarin ik meer gelijkenis zag, maar ja wij mensen zien nogal snel gelijkenissen in dingen).

    Ik zie er eerder een soort van duiker in, die met speciale pakken naar grote diepte gaan, met van die grijpers aan het einde van iedere arm.

    Misschien Sid uit Ice Age in een duikpak.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmm het kan de maan titan zijn:

    NASA is holding a press conference on Thursday "to discuss an astrobiology finding." Are they going to announce that they've found evidence of extraterrestrial life?

    Blogger Jason Kottke took a look at NASA's press release, which touts "an astrobiology finding that will impact the search for evidence of extraterrestrial life" (astrobiology, besides being a cool word, is "the study of the origin, evolution, distribution and future of life in the universe"), and decided to investigate further by looking at the participants' resumes. So who are the participants?

    A geobiologist who's written about "geology and life on Mars";
    an oceanographer who's done extensive work on arsenic-based photosynthesis;
    a biologist examining Titan, the largest moon of Saturn, and its similarities to early Earth;
    and an ecologist investigating the "chemistry of environments where life evolves."
    Now, yes, obviously, throw in a grizzled marine and you've got the making of an awesome movie about discovering aliens. But that's not (the only reason) why Kottke thinks the announcement will be about life on another world. Here's what he says:

    So, if I had to guess at what NASA is going to reveal on Thursday, I'd say that they've discovered arsenic on Titan and maybe even detected chemical evidence of bacteria utilizing it for photosynthesis (by following the elements). Or something like that. (thx, sippey)
    Of course, the announcement could be something totally different! Or, it could be that NASA has been contacted by a warlike race of space aliens and a certain-to-fail mission carried out by a ragtag bunch of scientists is our only hope of survival.

    (The picture, by the way, is an artist's concept of a lake on Titan, "the only place in our solar system beyond Earth known to have liquid on its surface." HOW COOL IS THAT?! Here's a picture of the sun reflecting off that lake:

    [​IMG]
    [​IMG]


    interessant artikel: http://www.saers.com/~craig/titan/LifeOnTitan.html
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  20. Skaaffie

    Skaaffie zoek dieper

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat klinkt allemaal erg interessant Fardo. Donderdag maar afwachten dan.

    Hoop wel dat het deze keer iets meer is als een bacterie of een gas.

    En doe dan maar Mars, is iets dichterbij.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina