1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jouw top 5 games van 2010

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sloober, 3 dec 2010.

  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Hmmm, een top 5, moeilijk. Maar goed, in no particular order:

    Two Worlds II, Dragon Knight Saga, Read dead Redemption, Darksiders, Fallout New Vegas (nog niet gespeeld, dus een kleine gok) :D
     
  2. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Als je wilt dat je lijstje meegeteld wordt zul je toch een 'particular order' aan moeten geven, anders kan ik geen punten achter je games zetten :) (geld ook voor Tyspolir!)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik kan niet echt een top 5 maken, want ik heb bepaalde games gewoon nog niet gemaakt, en om er nou anderen in te zetten waarvan ik al weet dat ze niet beter zijn, heb ik ook weinig zin in.

    Super Meat Boy, Super Mario Galaxy 2 en ilomilo komen er in ieder geval zeker in.
     
  4. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Schande dat ik nog geen enkele keer Bayonetta heb gezien...

    1. Bayonetta
    2. Mass Effect 2
    3. Alan Wake
    4. Darksiders
    5. Red Dead Redemption

    (Might & Magic op #2 als die nog uitkomt, Q4 2010)

    En Ilomilo is een 2011 game officieel gezien.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  5. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    1. Alan Wake
    2. Assassins Creed Brotherhood
    3. Crackdown 2
    4. Just Cause 2
    5. Red Dead Redemption

    Multiplat:

    1. Alan Wake (360)
    2. Assassins Creed Brotherhood (360)
    3. Pokemon Heartgold (NDS)
    4. Crackdown 2 (360)
    5. Just Cause 2 (360)

    Alan Wake was gewoon 100% de beste game van 2010 voor mij, en na GTA IV zelfs wel de beste game op de 360 (tot nu toe dan :cool:). De sfeer, de graphics, de manier van vertellen, en vooral de personages waren van een niveau dat ik nog niet eerder gezien heb in een game. Niet vaak iig.

    Assassins Creed Brotherhood heb ik het hele jaar tegenop gezien als een uitbreiding van AC2, en had ik ook niet echt veel interesse in tot een paar weken terug. Ik heb nu gemerkt dat het gewoon een waardig deel 3 is, dat alleen maar zo genoemd is omdat het de 'verhaallijn' van AC2 voortzet. Weer een game(reeks) die ik alleen al blind voor het verhaal koop, als je na het einde van AC2 al een WTF-moment had wil je dit niet spelen.

    Ben een paar maanden terug met een paar maten en een paar Xboxen twee weken blijven crashen in het huis van m'n stiefvader die toen op vakantie was, en had de keuze uit 50+ (top)games die daar lagen. Uiteindelijk bijna alleen maar Pokemon Heartgold gespeeld, dat zegt genoeg lijkt me. Wat een heerlijke nostalgie kwam er weer terug, die muziekjes, die steden, maar vooral: de Pokemon die er niet uitzagen als Digimon met het Syndroom van Down! Geweldig!

    Crackdown 2 was een van de leukste sandboxgames die ik in tijden heb gespeeld, ookal heb ik CD1 nooit een kans gegeven. Het verhaal was van een ongekend laag niveau, maar misschien droeg dat ook wel bij aan de charme van de game. :+ Gewoon lekker over the top zombies knallen met je UV-shotgun, mensen opblazen met badeentjes en met magneetgranaten aan gebouwen plakken, en lekker m.b.v. de Rocket Boots en het Gliding Suit door de stad vliegen, wat wil je nog meer? :D

    Just Cause was een hele leuke meevaller, en JC2 was niets meer en niets minder dan meer van hetzelfde maar dan meer, leuker, en groter. Met de grootste spelwereld die ik ooit in een game gezien heb staat deze dan ook mooi op nummer 4 / 5.

    Last but not least, Red Dead Redemption. Eerlijk gezegd toch een beetje een tegenvaller, voornamelijk door m'n te hoge verwachtingen denk ik. Ik had een soort episch GTA IV in het wilde westen verwacht, maar in het wilde westen kan je geen mensen overrijden met een bus op Times Square. :+ De verhaallijn was zeker epic, met een van de coolste einden die ik ooit gezien heb in een game, maar daarnaast was er gewoon niet veel boeiends te doen. Wel weer heerlijk controversieel van Rockstar dat je gewoon dieren kon moorden in de game, heb ik nog niet eerder gezien. Volgende stap: in GTA V willen we kinderen! :D

    Ik zal ook even BassieJ's en Nugget Leg's lijstje alvast geven:

    1. Rock Band 3
    2. Rock Band 3
    3. Rock Band 3
    4. Rock Band 3
    5. Rock Band 3

    (:+)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  6. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    Foutje en alweer gewijzigd
     
  7. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    My bad, heb het even aangepast.

    Nu ik alles zo terugzie trouwens, is dit best een mager gamejaar geweest. En ja, er zitten grote (bigbudget)toppers bij, maar als ik kijk naar games die uitkomen met enorme (soms gamebreaking) bugs, dat vind ik dat echt treurig. In mijn lijstje vooral F1 2010 en Fallout New vegas, boordevol bugs. Toch heb ik er veel plezier aan kunnen beleven, en dat maakt een hoop goed, maar stel dat die games wel zonder bugs waren, dan waren het échte toppers. Nu blijft het toch altijd minder aanvoelen.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  8. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Top 5 puur op eigen speelplezier gebaseerd. oftewel niet algehele kwaliteit van het spel.

    1. Blur
    2. EA MMA
    3. NFS HOT PURSUIT
    4. World cup 2010
    5. Call of Duty Black ops

    reden:

    1. verslavend racespel. 20 man multiplayer en dat zonder lag en met constante framerate. Goede soundtrack ook.
    2. MMA spel wat online als een trein draait itt UFC 2010.
    3. NFS zoals het vroeger was. Mooie routes + exotic cars. Autolog is ook leuke feature
    4. Authentieke WK sfeer. voetbal met veel toffe acties. heerlijk spel met vrienden en een krat bier ernaast.
    5. COD staat altijd wel garant voor een hoop plezier.

    grote tegenvallers:

    Red dead redemption. Vond het zo traag. Waar ik GTA4 in een paar dagen uitspeelde, had ik hier moeite om de disk uberhaupt in de xbox te leggen. verhaal kon me niet boeien. Al zie ik wel de kwaliteit in het spel.

    UFC 2010: Draak van een spel. 2009 was zelfs beter. En nog steeds een dramatische online ondersteuning.

    F1 2010: Veel bugs, hakkelige besturing met controller. Erg jammer.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Aangezien ik ilomilo al heb, en het nog steeds 2010 is, beschouw ik het voor het gemak gewoon even als een 2010 game ;)
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    Euhm..niet zoveel games gekocht dit jaar, maar dan toch deze top 5..

    1. MASS EFFECT 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2. Assassin's Creed Brotherhood/Alan Wake
    Ah fok dit was het.

    3 gigantisch gruwlijke games.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    1 MASS EFFECT 2
    2 Red Dead Redemption
    3 Fallout New Vegas
    4 God of War III
    5 Heavy Rain
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.436
    Leuk Bevonden:
    17.528
    MASS EFFECT 2.
    _O_
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    1. Assassin's Creed: Brotherhood
    2. Red Dead Redemption
    3. Mass Effect 2 (nog niet uitgespeeld)
    4. Mafia 2
    5. Halo Reach
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    1. just cause 2
    2. cod bo
    3. bf bc 2
    4. alan wake(niet gespeeld, maar volgensmij wel een terechte nummer 4:+ )
    5. Mafia 2
     
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Xbox:

    1. Rock Band 3
    2. Darksiders
    3. Alan Wake
    4. Super Meat Boy
    5. Alpha Protocol

    Algemeen:

    1. Heavy Rain [PS3]
    2. God of War III [PS3]
    3. Rock Band 3 [X360]
    4. God of War Collection [PS3]
    5. Darksiders [X360]
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  16. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Top 5 :
    1. Halo:Reach
    2. Assassins Creed Brotherhood
    3. Darksiders (begin 2010 toch?)
    4.
    5.


    Heb verder niet veel gespeeld wat uit 2010 komt :$
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    1. Mass Effect 2.
     
  18. Mac Chickgun

    Mac Chickgun Active Member

    Berichten:
    452
    Leuk Bevonden:
    1
    Lastig maar hier toch maar een lijstje. Snap niet dat niemand nog mijn nummer 1 heeft vermeld! :eek:

    1: Dead Rising 2 - Goed verhaal en duizende zombies afslachten met tientallen wapens terwijl je in allerlei kostuums rondloopt. nuff said.

    2: Mass Effect 2: Ben nog niet zover met de game maar de graphics zijn erg mooi en de sfeer super. Iedereen zegt dat dit een topper is dus vandaar nummero 2.

    3: Bioshock 2: Geweldige singleplayer en een multiplayer waar ik zeker een toffe tijd in heb gehad!

    4: Alan Wake: Verhaal/sfeer/ervaring allemaal top!

    5: Naja doe Black Ops dan maar....
     
  19. vozz

    vozz Je kat is je hond

    Berichten:
    330
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe ook mee, omdat ik nou eenmaal een meeloper ben:

    1. Red Dead Redemption
    2. Call of Duty: Black Ops
    3. Fallout New Vegas
    4. Bioshock 2
    5. Toy Soldiers (arcade)

    Wel op volgorde, alleen lastig de 2 en 3 bepalen, omdat ik ze eigenlijk allebei op 2 wil hebben.

    En de runner up (ja laten we een runner up doen!) :

    Dante's Inferno, geen top 5 omdat ie te kort was, verder helemaal oke.
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Best algemeen:

    1: Halo: Reach (x360) - Tof verhaal + SP & MP
    2: Darksiders (x360) - Tof verhaal en heerlijke gameplay
    3: God of War 3 (PS3 ) - GoW blijft sowieso ook kont schoppen, maar vond Darksiders beter.
    4: Fable 3 (x360)
    5: Lastig, maar toch FIFA 11 (x360) - Omdat hier inmiddels ook al heel wat uurtjes inzitten.

    FFXIII (PS3 ) en Blur (PS3 ) komen hier wat mij betreft nog dicht achteraan.
    Mass Effect 2 heb ik inmiddels wel gekocht, maar nog niet gespeeld, dus die staat niet in m'n top.

    //edit;

    Komt omdat er binnen dit genre verschillende titels zijn verschenen dit jaar en Bayonetta was de kutste ;)
    Ik heb Bayonetta terug gemikt naar de winkel in elk geval. 1e level t/m het laatste level was - op een paar moves na - precies hetzelfde imo.
    Darksiders! :thumbs:
     

Deel Deze Pagina