Alan Wake was gewoon 100% de beste game van 2010 voor mij, en na GTA IV zelfs wel de beste game op de 360 (tot nu toe dan
). De sfeer, de graphics, de manier van vertellen, en vooral de personages waren van een niveau dat ik nog niet eerder gezien heb in een game. Niet vaak iig.
Assassins Creed Brotherhood heb ik het hele jaar tegenop gezien als een uitbreiding van AC2, en had ik ook niet echt veel interesse in tot een paar weken terug. Ik heb nu gemerkt dat het gewoon een waardig deel 3 is, dat alleen maar zo genoemd is omdat het de 'verhaallijn' van AC2 voortzet. Weer een game(reeks) die ik alleen al blind voor het verhaal koop, als je na het einde van AC2 al een WTF-moment had wil je dit niet spelen.
Ben een paar maanden terug met een paar maten en een paar Xboxen twee weken blijven crashen in het huis van m'n stiefvader die toen op vakantie was, en had de keuze uit 50+ (top)games die daar lagen. Uiteindelijk bijna alleen maar Pokemon Heartgold gespeeld, dat zegt genoeg lijkt me. Wat een heerlijke nostalgie kwam er weer terug, die muziekjes, die steden, maar vooral: de Pokemon die er niet uitzagen als Digimon met het Syndroom van Down! Geweldig!
Crackdown 2 was een van de leukste sandboxgames die ik in tijden heb gespeeld, ookal heb ik CD1 nooit een kans gegeven. Het verhaal was van een ongekend laag niveau, maar misschien droeg dat ook wel bij aan de charme van de game.
Gewoon lekker over the top zombies knallen met je UV-shotgun, mensen opblazen met badeentjes en met magneetgranaten aan gebouwen plakken, en lekker m.b.v. de Rocket Boots en het Gliding Suit door de stad vliegen, wat wil je nog meer?
Just Cause was een hele leuke meevaller, en JC2 was niets meer en niets minder dan meer van hetzelfde maar dan meer, leuker, en groter. Met de grootste spelwereld die ik ooit in een game gezien heb staat deze dan ook mooi op nummer 4 / 5.
Last but not least, Red Dead Redemption. Eerlijk gezegd toch een beetje een tegenvaller, voornamelijk door m'n te hoge verwachtingen denk ik. Ik had een soort episch GTA IV in het wilde westen verwacht, maar in het wilde westen kan je geen mensen overrijden met een bus op Times Square.
De verhaallijn was zeker epic, met een van de coolste einden die ik ooit gezien heb in een game, maar daarnaast was er gewoon niet veel boeiends te doen. Wel weer heerlijk controversieel van Rockstar dat je gewoon dieren kon moorden in de game, heb ik nog niet eerder gezien. Volgende stap: in GTA V willen we kinderen!