1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Wat doe jij voor de kost/studie?
     
  2. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Zij is wel lekker ja. Hoog in reps gaan.

    Aantal is te veel.

    Dit.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind dat jij het allemaal wel heel goed weet voor iemand die pas 2 maanden traint. (sarcmark)
     
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha wees niet bang, vrouwen hebben over het algemeen geen enorme aanleg in breed worden. Moet je wel een dik bodybuilder schema hebben + zware voeding. Als je gewoon een mix van cardio/krachttraining doet is er niets aan de hand en zal je zelfs afvallen ;).
     
  5. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    :p Lezen, lezen, lezen, lezen, filmpjes kijken, filmpjes kijken, filmpjes kijken.
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Tja ik zit waarschijnlijk ook een stuk lager in gewichten dan jij, maar misschien heb je gelijk. De compound oefeningen die erin zitten bevallen wel erg goed en wil ik sowieso blijven doen. Wat zou ik eruit moeten schrappen volgens jou dan? Of heb je een ander full body schema die ik kan gebruiken?

    En ik train nu zo'n 4 maanden serieus. Daarvoor beetje aan zitten modderen met een schema van de sportschool (vrijwel alleen apparaten).
     
  7. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Zelfs afvallen, dat klinkt goed ;D Ben sowieso al op een soort dieet, ik eet bijna geen ongezonde dingen meer en sowieso minder dan voorheen, maar wil ook helemaal strak worden.
    Thanks voor de tips~
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Welke gewichten je gebruikt maakt niet uit. Je pakt ongeveer 80% van je max.

    De oefeningen die je gebruikt, voor zover ik gezien heb, zijn opzich wel prima.
    Je doet er alleen teveel in één keer.
    Zo heb je de super intensieve oefeningen als Squat, Benchpress en de Deadlift, die in mijn mening uit geen enkel schema mogen ontbreken.
    Deze 3 zijn eigenlijk onmogelijk om in één trainingssessie te doen omdat ze zoveel energie vreten.

    Pak gewoon je schema, en deel het in 2/3. Ik zou het in 3e doen omdat je aangeeft 3 keer per week te gaan.

    Pak dan dag 1 borst en triceps.
    Dag 2 Rug, schouders/nek en biceps
    dag 3 benen en evt. wat armen ofzo.
    Buikspieren kan je inprenciepe elke training doen.

    Hierdoor kan je 3 á 4 oefeningen per spiergroep pakken(zorg dat het geen overkill wordt!) waardoor je elke spiergroep dus iets meer aandacht geeft, waardoor je uiteindelijke resultaat beter zal gaan worden.
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  9. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.584
    Btw @ Pine NL, wat bedoel je met hoog in reps gaan? is dat fitness jargon?:p
     
  10. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Reps is herhalingen.
    Hoog in herhaling zal je tussen de 15 en de 25 zitten afhankelijk v/d oefening.

    Laag in herhaling = hoog gewicht = massa trainen
    hoog in herhaling = laag gewicht = afvallen/droog trainen
     
  11. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Oké, misschien wel een goed idee. Ga morgen ff een nieuw schema maken en zal 'm hier posten voor feedback.
     
  12. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Alleen buik iedere dag is ook niet helemaal waar geloof ik
     
  13. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Het gaat erom dat zon dom gezicht niet zichtbaar is. Haha
     
  14. Pine NL

    Pine NL WannaB | BannaW

    Berichten:
    1.923
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik zou eerder, Borst + Biceps / Benen + Kuiten + Schouders / Rug + Traps + Triceps doen. Bij borst triceps vermoei je al je triceps bij de borst training waardoor je niet voluit kan gaan.

    Ik trainde maandag me buik, ik deed alleen decline weighted crunches en hanging leg raises tot failure. Ik had twee dagen spierpijn :p

    Haha, als ik foto's maak van mijn lichaam trek ik ook vaak niet zo'n mooi gezicht :D
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb de afgelopen 3 maanden gejunkfood't (als dat een woord is) als een gek. Sportschool ook al tijden niet meer geweest. Heb het voor elkaar gekregen om 4 kilo aan te komen. Super zonde. Ik weet al wat mijn goede voornemen gaat worden... :emo:
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb op 13 januari mijn laatste dag van mn assessments. Dan heb ik mijn MBO niveau 4 diploma. Volgende opleiding start pas in september.

    Wil in die periode dus lekker volle bak trainen
     
  17. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik :9 je moet het in je hoofd voelen tintelen er van:9
     
  18. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het nut van zo'n schema niet. Veel te veel oefeningen (zeker voor een beginner).

    Probeer eens dit:
    Workout A:
    Squat
    Press
    Deadlift
    Chin-Ups

    Workout B:
    Squat
    Bench Press
    Power Clean

    Je wisselt elke week om. Dus week 1 A-B-A, week 2 B-A-B. Lees dit maar eens door:
    http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/who_wants_to_be_a_novice_you_do
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
  20. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Vind ik wel een heel mager en saai schema
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina