1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Je weet dat de zogenaamde 'LED TV's' alleen om de verlichting gaat he, er zit nog gewoon een LCD paneel in. Overigens is de 2010 lijn van Samsung niet echt super, veel last van clouding en hoge input lag. Hoop dat ze het in 2011 beter gaan doen.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb schijnbaar dikke mazzel met mijn UE32C6730 televisie van Samsung. Ik heb geen clouding en geen inputlag hoger dan op mijn vorige televisie. Mijn games spelen precies zo als op mijn vorige (niet LED) HD televisie.

    Waarschijnlijk ligt het ook aan de grootte van mijn scherm dat ik er geen last van heb, maar ik denk ook dat het probleem groter wordt gemaakt dan het is. Ze zetten geen televisies op de markt als ze allemaal ontzettend veel last van clouding hebben en er zo uitzien zoals op de foto die jij hebt geplaatst. Die foto die jij plaatste is wel extreem, natuurlijk zijn er toestellen die dat zullen hebben zoals op de foto. Maar het is echt niet zo dat alle LED televisies uit 2010 van Samsung ontzettend slecht zijn.


    LED is in ontwikkeling, het is zeker nog niet optimaal. Hoewel mijn nieuwe LED televisie mijn oudere HD televisie volledig wegblaast qua performance. Maar dat mag ook wel want mijn oude full HD komt uit 2008.

    Ik zou het niemand aanraden om voor een Samsung LED te gaan op dit moment, sterker nog, mocht je televisie nog werken dan zou ik lekker wachten met het kopen van een LED televisie, van welk merk dan ook. Tenzij je een Full LED televisie gaat kopen, maar die kosten nu nog veel te veel. In de meeste modellen van nu zit de LED technologie alleen maar in de randen, niet in het hele scherm.

    Ik had geen keus omdat iemand een Wii controller door mijn televisie had gegooid. Anders had ik mijn huidige televisie niet gekocht en gewacht op betere televisies.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hier is een preview van de Samsung 7- en 8-serie. Zijn wel qua design weer enorm mooi, check die randen:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Design is weer prachtig inderdaad, het begint echt op een fotolijst te lijken qua dikte. Erg mooi
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Waarom? het enige verschil tussen een led en een conventionele lcd is dat ipv lichtbalken er leds als verlichting wordt gebruikt.
    de tv ziet er wel mooi dun uit, maar t licht wordt vaak niet overal evenveel verspreid en vaak is t nadelig voor de inputlag.

    Een led lcd is dus gewoon een lcd met led verlichting.
    Een veel betere is de full led tv, maar die zullen erg duur zijn. LG is op dit moment de enige met een full led volgens mij?



    -----


    Samsung heeft weer de mooiste tv's zeg! Prachtig!

    Op de CES was ook n flexibel schermpje te zien, weet niet van wie.
    Over een paar jaar (5-10?) kopen we een 100 inch gebogen scherm ala Imax
     
  6. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat is dan de foute keuze. Een LED TV is niets meer dan een LCD met LED achtergrondverlichting. De achtergrondverlichting is dan Full LED dat betekent dat de LED's recht achter het paneel zitten zoals bij gebruik van CCFL of HCFL verlichting. Bij Edge LED zitten de LED's aan de zijkant en worden door middel van glasvezel achter het paneel diffuus uitgelicht.

    Aangezien CCFL (Cold Cathode Fluorescent Lamp) en HCFL (Hot Cathode Fluorescent Lamp) veel verder doorontwikkeld zijn kunnen deze naar een veel lager niveau gedimd worden zonder volledig uitgeschakeld te worden. Het voordeel hiervan is een stuk betere zwartwaarden zonder daarbij de gamma waarden negatief te beïnvloeden zoals in het geval van Full LED met Local Dimming. Een ander voordeel is dat CCFL en HCFL veel egaler het beeld verlichten dan bij Edge LED. Doordat het veel meer is doorontwikkeld is het tevens een stuk goedkoper naast dat het beter is. Dit alles betekent een betere TV voor een lagere prijs dan een Full LED of Edge LED LCD.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Zien er zeker geweldig uit.
    Enig idee wanneer de 7 (en 8-serie ook natuurlijk, maar die zal denk ik boven de €2000 ofzo uitkomen wat pap te duur vind voor in de woonkamer) serie uitkomt?
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke oke, ik zat fout met mijn indruk over LED-tv's. Dacht dat daar een ander paneel in zat. Maar dat is dus alleen bij Full LED TV.

    Toch bedankt voor de reacties ;)
     
  9. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope Full LED gebruikt alsnog hetzelfde LCD paneel, slechts de verlichting van het paneel is anders.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Er zijn inderdaad ook TV's die een paneel van LEDs hebben in plaats van de verlichting. Elk ledje is hierbij een pixel. Deze techniek heet OLED en zie je nu nog bijna nergens omdat het extreem duur is. Alleen Sony en LG hebben er een, van 11" en 15" en die kost 1500 en 2000 euro.

    Enige betaalbare toepassing van OLED zit in telefoons.
     
  11. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Heren, ik heb sinds een aantal dagen een nieuwe tv gekocht (samsung le32c530). Prima apparaat enzo maar ik ben niet tevreden over het de beeldkwaliteit tijdens het tv kijken via een analoog signaal. Ik heb daarom ook besloten over te stappen op digitale televisie. Het enige probleem is dat ik in een studentenhuis woon en het Delta kabelpakket op de naam van mijn huisbaas staat. Weet iemand of ik zijn gegevens nodig heb om me te registreren? Zo ja, welke gegevens precies? Ik heb hem al proberen in te lichten over dat ik digitale tv neem en dat ik daarvoor waarschijnlijk wat gegevens van hem nodig heb. Maar de man wil maar niet geloven dat dit voor hem geen extra kosten oplevert zolang ik het normale basispakket neem en dus geen extra zenders (gierige k*t huisbazen :p ).
    Alvast bedankt!
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Denk eens na over het volgende.

    Delta werkt op de zelfde manier als Ziggo ( losse decoder + losse smartcard ).
    Kan je geen abonnement nemen bij familie/kennis die ook een Delta abonnement hebben.
    Vraag aan hun of zij een smartcard op hun naam wil registeren , een decoder kan je los kopen bij een tv-zaak of 2e hands via Marktplaats.

    Mijn broertje heeft namelijk met 3 collega's een abonnement genomen om Sport1.
     
  13. Nephasth

    Nephasth Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben aan de hand van dit forum in september overgestapt van Philips lcd naar Panasonic plasma. Moet zeggen dat ik er zeker geen spijt van heb, zeker met gamen door de lage input lag en veel natuurlijkere kleuren. De Philips is naar mijn ouders gegaan. Echter sinds deze week hebben ze met zappen een probleempje. Elke x als ze naar een hd zender toe zappen, of van een hd zender af komen wordt het beeld een of twee seconde geheel blauw alsof er even geen signaal binnen komt. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of hoe dit op te lossen is?
     
  14. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten hoe je dit kunt oplossen. Maar ik denk dat het gewoon komt omdat een HD zender een hele andere resolutie heeft natuurlijk dus de tv moet daar even op aanpassen. Zolang het beeld niet blauw blijft is er niks aan de hand lijkt mij.
     
  15. Nephasth

    Nephasth Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een aantal jaren geleden de Philips 9731 gekocht voor 3100(!) euri. Dit zou een van de eerste 1080p tv's zijn. Echter het hoogste dat hij weer kan geven is 1080i, want p staat bij Philips voor pixels ipv progressive! Over misleiding gesproken. Daarnaast heb ik toen ook nog een maand of 5 last gehad van het welbekende kerstboom effect, waarna het complete panel is vervangen. Daarna geen problemen meer gehad. Heb dit jaar ook gekeken voor de 9705 serie, maar ook hier weer problemen. Heb toen maar een Pana v20 plasma gekocht, super tv. Philips ziet er altijd mooi uit vind ik, maar heel veel problemen en veel te duur.
     
  16. Nephasth

    Nephasth Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee ok, het beeld blijft voor de rest ook gewoon goed. Is alleen vrij irritant, en hij heeft er pas sinds deze week last van. Een jaar of 2 heeft ie het gewoon perfect gedaan.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Staat de beeldinstelling voor het kanaal waarop de digitale decoder te zien is misschien op automatisch?

    Even kijken of dat ook gebeurd als je hem een vaste passende waarde geeft
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd ??
    Heb namelijk de zelfde problemen met mijn Samsung TV en Samsung HD-Decoder.
     
  19. Nephasth

    Nephasth Active Member

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb de kabel van de dvd speler omgewisseld met die van de hd decoder. Het probleem is nu weg, bij de dvd speler geeft die ene kabel ook af en toe blauw beeld. Ligt dus inderdaad aan de kabel. Zijn beide van die goedkope kabels van Action. Van de week maar es een paar fatsoenlijke kabels halen. Bedankt voor je reactie.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hier 2 kabels ( HQ en ? ) waarbij de handshake tussen beide apparaten niet tot stand komt.
    Met als resultaat blauw beeld.

    Avoiding Handshake Problems
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina