1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Auto kopen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Martijnn, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    In m'n '95 Swift kan ik ook met mijn knieën sturen.. :9 Vooral bij file rijden krijg ik last van mijn been/voet daardoor.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is een concept. Geen uiteindelijk productie-model.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Haha, dat was al duidelijk.. ;)
     
  4. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Iemand hier ervaring met private lease?

    Heb een Opel Agila op 't oog waar ik dan 3 jaar voor een betrekkelijk laag bedrag in zou kunnen rijden. Heb het geld niet zomaar op de plank liggen om zelf een nieuwe te kopen en tweedehands blijft een risico aan zitten.

    Ga mijn Fiat Punto uit 2000 verkopen:

    [​IMG]

    Altijd heerlijk in gereden, maar wordt tijd voor een nieuwe. Zitten net 4 nieuwe banden onder en moest iets van uitlaat laten vervangen wat nog best opliep. Opzich logisch dat dat om de zoveel tijd moet en is verder technisch prima, maar de zekerheid die je met lease hebt spreekt mij wel aan; gewoon geen extra kosten.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  5. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Ik heb er naar gekeken mede door mijn hoge KM-vergoeding.

    Echter wilde geen 1 bedrijf mij voor <400 euro laten rijden in een auto als een 207, een nieuwe KA of een nieuwe fiesta.
    Golfje? Leuk, maar zou mij 845 euro per maand kosten, en dan had ik 30.000 km vrij, wat voor mij te weinig was. Dit kwam allemaal omdat ik nog een jaarcontract had.

    Voor mij de reden om een 2e handsje te kopen en te sparen voor een knappe bak, of uiteindelijk nieuwe te gaan rijden
     
  6. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Ik heb het over private lease, niet door de zaak :).
    Heb nu ook nog geen leaseauto van de zaak, mede omdat ik grotendeels gewoon op kantoor ben. Had daar eerst nog niet zo over nagedacht, maar het kan privé dus ook en dan kun je voor <400 al een hele aardige complete auto rijden.
     
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    He T., waar zie jij dat ik het over een auto van de zaak had? ;)

    Ik heb ook geen auto van de zaak, krijg er ook geen 1 omdat ik 0,45 bruto per km krijg in plaats van een leasebak. Het grappige is dat, zelfs met dat gegeven en met het feit dat ik elke dag 170 km rijd, geen 1 lease maatschappij mij schappelijke prijzen gaf door mijn jaarcontract;) Dat is wat ik bedoel.

    Daarnaast moet je goed kijken hoeveel km je gaat rijden.
    Zoals ik je nu hoor wil je voor een redelijk bedrag een nieuwe auto rijden.
    Ford Option plan iets voor jou?
    In mijn geval --> 2 jaar looptijd, >40000 km per jaar (dus meer afschrijving, dus een hoger bedrag wat ik moet betalen) was het 435 euro voor een Ford Fiesta 1.6 tdci titanium met een waarde van 21k.

    Voor 14k heb je echter ook een mooie benzine fiesta.
    http://www.ford.nl/UwFordFinancierenEnVerzekeren/UwFordFinancieren
    http://www.ford.nl/cs/BlobServer?bl...cation/pdf&blobwhere=1214379971581&blobkey=id


    Wil je echter dat gezeur van onderhoud, verzekering en wegenbelasting niet en je hebt niet zo veel kilometers, dan kan je inderdaad ook gewoon prive leasen bij zo'n leasemaatschappij. Wilde alleen zeggen dat het niet zo rooskleurig is zoals op al die sites.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2010
  8. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
  9. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Het lijkt wel op schade.. maar inderdaad lastig te zien.
     
  10. Leip0079

    Leip0079 Active Member

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk ook dat het schade is
     
  11. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Schade, het nummerbord is helaas helemaal naar de klote.


    Edit:
    Ben zelf ook aan het kijken naar iets anders, iemand ervaringen/fan van oude Amerikanen?
    Heb nu een Rover 200, waar ik genoeg problemen mee heb gehad om een compleet dagboek mee te vullen, dus het kreng moet zsm weg.

    http://link.marktplaats.nl/378644937

    4.9L V8, Gas, Oldtimer (1979) -> 65€/jaar verzekeren, wegenbelastingvrij en goedkoop tanken.
    Nadelen: verbruik en evt kosten bij reparatie.

    Heb er al even naar gekeken en een kilometerje in gereden, ben alleen een beetje huiverig ivm reparaties.
    Verder is een V8 wel enorm bruut onder je reet, een koppel om bang van te worden en de burtbewoners 3 straten verderop nog wakker maken met het gebrom :cool:
     
  12. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0

    Motorkap is ook krom , of ik kijk wel heel erg krom.

    Zal toch wel meevallen kwa reparaties?
    Het is nog ouderwetse techniek dus redelijk makkelijk te maken.

    Het verbruik zal wel enorm zijn idd , maar als het meer hobby dan noodzaak is dan maakt dat niet uit.
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wat is een goede (lees: goedkoop) auto verzekeraar voor iemand die net zijn rijbewijs heeft? :+ Ben een beetje aan het rondkijken maar het is allemaal erg prijzig (wat enigszins logisch is).
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Nou, het zijn wel allemaal enorme onderdelen (zoals het hoort :+), maar je moet wel aan die onderdelen zien te komen.


    En verbruik, ach, kerel zei dat hij 14l/100km (1 op 7) reed, wat goed te doen is op gas. En het is geen hobby, het is noodzaak :)

    http://www.verzekeringssite.nl/auto..._vergelijken&gclid=CJqd15fC_6QCFcWEDgodzmyPhw

    Zo ben ik uitgekomen bij ZLM meen ik.
     
  15. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Als je van een rover komt waar je veel last van hebt gehad waarom kies je dan in godsnaam voor een auto uit 1979??
    Denk dat dit helemaal een vette kostenpot gaat worden voor je.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Ik was zelf al aardig lang lid van de ING en die bleken ook een autoverzekering te hebben. Voor mij verreweg de goedkoopste :)
     
  17. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Gewoon, gaaf. :)
    Onderhoudsboekjes zitten erbij sinds 1980 en nog geen problemen mee geweest.
    *twijfelt*
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    *kick

    Ik ben op zoek naar een auto die mij elke dag 75(snelweg)kilometers naar het werk kan brengen (en ook weer terug 8)). Het is mijn eerste baan na mijn afstuderen en ik kom net terug van 3 maanden Australië. Mijn budget is daarom niet groot. De auto hoeft het ook geen 10 jaar vol te houden. Als hij mij een jaar probleemloos vervoert, ben ik tevreden. Ik koop na een jaar dan wel een beter vervoersmiddel.

    Ik neig daarom naar het aanschaffen van een goedkoop dieseltje uit '99 met 300k op de teller. Is dit verstandig? Met andere woorden, kan een dergelijke diesel nog, zeg, 50k km probleemloos mee? Of wordt het onderhoud/problemen dermate hoog dat ik beter wat meer geld kan bijleggen (en er dus langer mee zal rijden)?
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    pfff 300k is wel veel, heel erg veel.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    bij 300k is het een loterij. Hij kan morgen uit elkaar vallen of je kan er nog een jaar plezier van hebben.

    Ik zou je aanraden om toch meer te zoeken naar een dieseltje wat net uit de lease komt , die zitten vaak rond de 140-160k
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina