1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nerrion!
     
  2. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    nerrion blijft van ons topic af nondeju!
     
  3. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Waarom wordt er zo moeilijk over dat nieuwe topic gedaan, ipv die moeite in t aanmaken te stoppen :p

    en waarom is luuk zo niet-actief hier :c wil mn foto ;-;
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Omdat we zelf de startpost willen veranderen als dat moet. :). En als nerrion dat doet werkt dat dus niet :).
     
  5. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Bovendien weet Nerrion , voor zover ik weet, niet zoveel van fotografie als wij.

    en Luuk, geef dat meisje toch haar foto! Dit is geen manier van doen. planning ;)
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb sinds vorige week een Nikon D90 (vroeger een nikon f40 gehad). Word weer tijd dat ik weer plaatjes ga schieten
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn nieuwe camera binnen voor op wintersport: Canon Powershot S95. Heerlijk compact en prachtige foto's. Alleen ik baal behoorlijk dat Photoshop CS5 geen RAW ondersteunt, tenminste bij deze camera dan :mad:! Hier is niks aan bewerkt voor het geval dat.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Weet niet of Flickr de foto kwalitatief slechter maakt, maar denk het zelf niet echt.
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2011
  8. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Toffe foto's voor een compact. Wel raar dat hij je camera RAW bestanden niet accepteert. Heb je de laatste versie van Camera Raw?
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    kooikerhondjes! Die zijn gaaf
     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    @Tom1The one:Was voor een compact ook wel aan de prijzige kant en heb vele reviews gelezen + test foto's gezien op internet, wat mij de rede tot aanschaf maakte. Daarnaast voelt hij zeer degelijk aan, hij heeft de soort grip wat ook op de D7 zit en het is hij lekker van zakformaat. Ik koos niet voor een DSLR, omdat ik simpel weg bang ben dat die stuk gaat vanwege zijn grote. Als het goed is, kunnen de RAW formaten nu wel ingeladen worden. Topper!

    @ Jingga: Kooikerhondjes zijn heel leuk ja, deze is ook echt een kei van een beest... waanzinnig lief en vind mijn camera maar raar.
     
  11. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie kooiker en als niet fotografie kenner vind ik dat de foto's een zeer nette balans hebben.

    (Stiekem vind ik onze kooiker mooier! :D)
     
  12. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Welk geheugenkaartje raden jullie aan btw? Een snelle is wel gewenst (A).
     
  13. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Hangt van je camera af. Er moeten SD-kaartjes in bij jou he? dan maakt het niks uit. Sandisk is een van de betere merken, maar ik heb ook goede ervaringen met andere merken.
    Het is namelijk zo, dat bij een SD-kaartje de camera de overdrachtssnelheid bepaald. Bij een CF-kaartje wordt dit (deels) door het kaartje bepaald.
     
  14. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met mijn SD-kaarten altijd voor SanDisk gekozen, Ultra II en Extreme III's. Altijd perfect en probleemloos gewerkt.
    Voor gebruik in de camera maakt het geen verschil tot je buffer vol zit, daarna komt kaartsnelheid pas in de picture (pun intended ;-)).
    Bij het overzetten naar je pc merk je wel verschil met een snellere kaart, maar of dat een factor van groot belang is?

    Heb gisteren via marktplaats een Nikon D300 gekocht en nu is m'n verzameling SD-kaarten (2x4Gb, 1x2Gb en 1x1Gb) nutteloos geworden. Zat al wel een Kingston CF-kaart bij (met een foto van een bloemetje erop - ugh...), dus de nood is niet hoog en het geld is op, maar daar komt ter zijner tijd wel weer een sneller broertje van SanDisk bij.
     
  15. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    [​IMG]
    @ Maastricht
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  16. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    [​IMG]

    [​IMG]

    Jammer dat het net f te rood is.
     
  17. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Die avondfoto komt inderdaad net niet helemaal uit de verf, misschien iets korter belichten en kleurcorrigeren?
    Die van je gitaar is wel echt nijs, mooi met scherptediepte gespeeld!
     
  18. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Tof! leuk gespeeld met perspectief! Heb je trouwens al een leuk beeldbewerkingsprogramma?


    PPffff, die foto komt niet meer denk ik, Luuk vind zichzelf misschien iets te belangrijk voor dit topic..
     
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben ook belangrijker dan dit topic :+
    Haha nee echt gewoon te druk voor woorden, daarom minder berichten van mij.
    Veel doe ik vanuit mijn stage en dan kan ik makkelijk die berichten kijken op mijn macbook maar typen wordt lastig want dan valt het op dat ik niet werk :+

    @Scarlett, ik kom vanavond even online, dan stuur ik hem wel op :)

    @Chrizzle, die bovenste foto is erg nice! mooi dat dieptegevoel :D
     
  20. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Thanks! ;D Nee, heb ik nog niet, maar ik weet ook niet echt wat een goede is (en een die niet zo ingewikkeld is). =o

    @ Luuk, deze keer wel komen :c want je hebt volgens mij al 3 x gezegd dat je online zou komen ó.ò
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina