1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Rijbewijs] Rijlessen [Deel 3]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 15 okt 2010.

  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik snap er ook niets van. Vroegah was het zo dat als je twee keer vergat goed te kijken bij het invoegen, dus gewoon alleen je spiegel gebruikte en niet over je schouder keek (of je keek te kort over je schouder), dan was je gewoon al gezakt. Man, als je 40-45 rijdt daar waar je 50 mag, dan lieten ze je vaak al zakken.

    Nu krijg je gewoon een ingreep (houdt wat mij betreft dus in dat je over onvoldoende vaardigheid beschikt om zelfstandig een auto te kunnen besturen) en kun je gewoon nog slagen.

    Hartstikke tof dat hij geslaag is verder hoor, leuk voor hem, maar ik begrijp er maar weinig van. Want een ingreep houdt in dat als de examinator dat niet deed, er dus ongelukken konden gebeuren. Nou is de kans groot dat elke bestuurder een fout zal maken als je veel op de weg zit, maar in die 20-25 minuten moet het gewoon foutloos kunnen zijn. En zeker een ingreep zou gewoon moeten inhouden dat je bent gezakt.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Klopt. Had een ingreep bij het draaien op een dubbele baans oprit omdat hij meende dat ik niet in mijn baan bleef. Meteen gezakt terwijl het verder goed ging. Lijers. :+
     
  3. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    de reden dat hij ingreep was omdat er een fietser stil stond en van rechts kwam terwijl ik wilde doorgaan dus viel eigenlijk nog mee denk dat ook aan de situatie ligt of ze je wel of niet laten slagen als je vergelijkt met vroeger is het gewoon een groot verschil
     
  4. NoLimit

    NoLimit Active Member

    Berichten:
    352
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister eerste poging gedaan voor mijn autotheorie en meteen geslaagd!:D
    Nu hopelijk snel afrijden, aangezien ik mijn theorie vrij laat heb gehaald en al aardig wat lessen heb gehad!

    @Tracks789, gefeliciteerd!
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    \o/\o/

    Mijn broertje had ongeveer 10 jaar geleden ook een grote ingreep tijdens zijn examen gehad en toch gewoon zijn rijbewijs gekregen.

    Kan altijd door zenuwen komen o.i.d. als je verder goed rijdt moet je ook dat papiertje (pasje) krijgen. Rijbewijs zegt alleen dat je mag rijden. Het kunnen begin je vanaf dan pas te leren.
     
  6. tracks789

    tracks789 Active Member

    Berichten:
    377
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt dan ga je het pas echt leren
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Dat vind ik altijd zo'n slap gelul. Natuurlijk zul je daarna meer ervaring krijgen, maar bij een examen mogen ze er toch wel vanuit gaan dat je gewoon kunt autorijden. Voor hetzelfde geld rijdt je zo'n fietser volgende week wel hartstikke dood omdat je er nog niet klaar voor was en er geen vent naast je zit om in te grijpen. Chapeau CBR. Hoorde van een vriendin ook al dat ze haar papiertje kreeg terwijl ze een ingreep had, maar dat is gewoon debiel.
     
  8. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zo moet je et natuurlijk ook niet zien ;)
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Moet je het niet zo zeggen.
     
  10. Ch®is

    Ch®is '

    Berichten:
    1.190
    Leuk Bevonden:
    70
    Zit er niet een verschil tussen een ingreep en corrigeren? Lijkt mij dat een examinator vrijwel direct weet of iemand gezakt/geslaagd is qua voertuigbeheersing als je de parkeerplaats van het CBR verlaat. Dan is het verder een kwestie van veel kijken en onspannen maar alert overkomen.

    Overgens had ik een baas als examinator. Mijn instructeur luisterd 9 van de 10 gevallen naar de radiozender FunX. Niks mis mee, maar niet mijn muziek. Had de vraagjes over de lampjes op het dashboard beantwoord en toen zette hij meteen de radio op Veronica. :cool: Op een gegeven moment was 'ie ook aan het mee neuriën met de Golden Earring - Radar Love.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je praat een beetje poep....als je op gaat dan kun je sowieso al een auto besturen anders laat je instructeur je niet opgaan. Daarnaast ziet iemand bij het CBR dat soort dingen ook echt wel. Je opmerking slaat dus helemaal nergens op!
     
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Een ingreep is gewoon de rem. Bij corrigeren zit hij misschien aan je stuur maar dat zal je alleen in geval van nood zien op een examen.

    Ik kreeg de rem tijdens mijn examen, ik kwam op een weg waar weinig zegt was geen voorrang terwijl ik van rechts kwam, ik benaderde langzaam en trapte zelf ook op de rem maar als geen van ons had geremd was het sowieso een botsing geweest. Het was niet mijn schuld en ik zei ook dat ik hem voor was qua remmen en het maakte uiteindelijk ook niet uit.
     
  13. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Je lult zelf stront. ;) Sowieso heeft je instructeur niet het laatste woord over het moment waarop jij je praktijk examen doet. Als jij het wilt doen, kan hij het hooguit afraden. Verder blijkt uit een ingreep dat je blijkbaar onvoldoende in staat bent in je eentje op de weg te rijden, omdat er een handeling van een bijrijder benodigd was om een fout te corrigeren. En dan kun je wel gaan zeuren over nervositeit, maar voor hetzelfde geld krijg je een andere situatie waarin hij nerveus is. Daar zijn tal van oorzaken voor te bedenken. Ook op dat soort momenten moet je fatsoenlijk achter het stuur presteren. Je opmerking slaat dus helemaal nergens op! :F:
     
  14. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik ben het eens met Pascal :+
     
  15. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dus je begint met leren zodra je zelf gaat rijden. Je ontkracht dus je eigen opmerking met deze reactie...
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik snap niet hoe je die conslusie trekt uit Pascal's opmerking, volgens mij zegt hij juist het tegenovergestelde.

    Ik gun verder iedereen zn rijbewijs en er zijn altijd grensgevallen (zoals in Viktor's voorbeeld) maar in principe vind ik wel dat een ingreep betekend dat je gezakt bent.

    Waar moet je anders de grens trekken, bij een aanrijding?
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Hieruit dus ;)

    Meeste mensen die ongelukken maken zijn mensen die net hun rijbewijs hebben. Zegt dus iets over mijn opmerking.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2011
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Precies, ik gun het ook best iedereen, maar feitelijk vind ik het gewoon onterecht als de examinator moet ingrijpen en je toch je papiertje krijgt. Dat papiertje moet immers aantonen dat je het vanaf dat moment zelf kunt.

    Ik ontkracht mijn reactie helemaal niet. Je bent blijkbaar ook niet in staat om te motiveren waarom ik dat zou doen, want je post alleen maar wat quotes. Ga dan in ieder geval aangeven waar ik dat precies zou doen.

    Overigens zegt je opmerking over ongelukken en mensen die net hun rijbewijs hebben juist iets over mijn opmerkingen. Als ze dus inderdaad papiertjes uitdelen aan mensen die toch een ingreep hadden tijdens hun examen is dat resultaat uiteraard nogal wiedes.
     
  19. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag m'n rijbewijs opgehaald! :)

    Lekker een stukje gereden net. Moet wel zeggen dat het best raar is als je de eerste keer zonder instructeur gaat rijden, maar ik kan hier wel aan wennen :).
     
  20. Nick V

    Nick V Active Member

    Berichten:
    213
    Leuk Bevonden:
    0
    3 dagen terug mijn theorie gehaald. Heb nu ook al 24 lessen achter de rug en de tussentijdse toets komt er al aan. Hopelijk heb ik mijn rijbewijs vóór de zomervakantie. :)
     

Deel Deze Pagina