The Matrix: Reloaded (PAS OP: SPOILERS)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BoNEz|NL, 15 mei 2003.

1. Schranseman

Schranseman Heeft altijd honger

Leuk Bevonden:
    0
    MM er zit wat in.
    maar zion is niet helemaal kapot, de verdedigingsvloot is kapot.

Maar wat al eerder werd gezechd dat er een twee matrix als een schil omheen ligt vind ik ook wel logisch klinken.

Dat de real world ook eigenlijk een programma is waar neo dan weer in zit opgesloten. En dat er misschien wel meer real worlds zijn.

Beetje vaag

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik ben er net heen geweest en ik snap er echt niks meer van..

3. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nou precies het goede aan de film :) Je blijft met een heleboel vragen zitten die pas in Revolutions beantwoord worden. Ik heb er in ieder geval van genoten. :)

Alleen ik wist niet dat er na de aftiteling nog een trailer kwam van Revolutions :mad: Maybe ga ik nog een keer en dan blijf ik gewoon zitten :)

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt .. ik verwacht een reboot op het einde van de film .. zoals ik al zei ik heb sterk het vermoede dat neo the one is ... omdat eigenlijk nog niets is verandered ;)

5. Ahara

Ahara Guest

Gister gezien, ik vond de film okay maar niet super.

Het begin vond ik traag, al dat zion gedoe vond ik niet zo cool. Dat dansen had ook wel wat korter gemogen.

Grootste minpunt in mijn ogen is dat Neo te sterk is geworden. In de 1e film was het echt spanned als ie in de Matrix zat. Om elke hoek zou een agent kunnen zitten en dan ben je de lul. Hier miste ik een beetje die spanning. Agent smith vond ik ook niet zo super, maar misschien komt dat omdat hij in de matrix geen echte bedreigen voor Neo is.

Daardoor blijven de kung-fu scenes met Neo wel mooi maar niet spannend, hij kan elk moment gewoon weg vliegen en is ie buiten gevaar.

Dat laatste gesprek met de architect vond ik nogal snel gaan en ik moest echt mijn best doen om dat goed te volgen. Wat ik daardoor wel leuk vind is na te denken wat er nou aan de hand is. Deze film laat nogal wat mogelijkheden open.

Wat ik kon volgen bij de architect was dat de matrix zo is als ie is omdat mensen geen perfectheid accepteren. Daardoor is er een matrix die niet helemaal perfect is maar dat 99% van de mensheid de matrix accepteert en dat 1% er dus niet in wil geloven. Dat betekent dat er altijd mensen zijn die uit de matrix stappen en dit vormt Zion. De A.I. heeft vrede met deze oplossing en na een bepaalde tijd komt de ultieme niet-gelover the One. Die kiest de andere deur en alles begint weer van voren af aan.

De architect zei dat de ene deur zou betekenen dat Neo wat mannen en vrouwen mag uitzoeken om Zion te rebuilden. De profecy komt dan zegmaar uit want de oorlog is afgelopen. Is dit ook de rol van de oracle... the one naar de mainframe sturen en dat the one dan de Matrix laat reloaden en versie 1.06 begint.

Hij zei ook dat alle Neo's voor hem die deur namen, maar als ie de andere deur naam dat Zion als nog werd vernietigd, alle mensen in de matrix doodgaan en de machines dan zelf ook omdat ze geen energie meer hebben. Opzich vaag want waarom zou de A.I. dat willen?

Maar omdat Neo van Trinity houd kiest hij voor de emotionele keuze (wat de architect al had gezien) en dus veranderd dit het hele zaakje, als we moeten geloven wat de architect zegt.

Maar wat is er nu precies aan de hand en slaat reloaded op het feit dat normaal gesproken the One voor de andere deur kiest? De vrije keuze is het enige wat niet in te schatten is ofzo.

Hoe kan agent smith in de "mensen" wereld komen? Hij is een programma en nu loopt hij als die Bale of Dale gozer rond, met hetzelfde doel om Zion en Neo te vernietigen (zo lijkt het). En hoe kan Neo opeens een sentinel uitschakelen en aanvoelen dat ze een bom gooien. Is de wereld van Zion misschien een Matrix in een Matrix?

Of komt het doordat Neo en Smith een beetje gefuseerd zijn toen smith hem probeerde te kopieren. En dat Neo daardoor buiten de matrix om ook de machines kan aanvoelen en manipuleren. Iets wat hiervoor niet is gebeurd en dus ook en onbekend element is voor de matrix.

En hoe komen ze in Zion aan fruit? Ik dacht dat je zonlicht voor bomen en planten nodig hebt.

Zelf denk ik niet dat het een matrix in een matrix is... maar dat Neo ook in de "echte" wereld de machines kan gaan manipuleren en stop zetten.

Jezus wat een lang verhaal, gaan jullie dit allemaal lezen? Goed, ik ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Blessings

Ahara

6. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Reloaded op alle punten beter dan deel een. Jammer is dat het maar de helft van deel twee is, omdat de antwoorden komen in Revolutions.

Over agent Smith, alle dromen die Neo, anagram van oNe, heeft komen ook uit. Op het begin van de film zie je twee mensen die uit de matrix willen, maar agent smitk neemt hen over, dan neemt hij de telefoon op. Zo gebeurt het dat agent Smith in de real world komt, in plaats van die gast die hij heeft overgenomen.

In Reloaded komt veel meer naar voren dat de Matrix een echt computerprogramma is, door die back doors en die virus gasten geeft het een hele nieuwe dimensie aan het verhaal. Het Oracle is ook een programma, en weet daardoor wat er gaat gebeuren, niet omdat zij een of andere superhuman is, ze is namelijk niet eens stoffelijk. De hele 'prophecy' die ze had gemaakt, is dus eigenlijk geen voorspelling, maar het staat al vast wat er gaat gebeuren.

Het stukje met de architect was moeilijk om te volgen, want er kwam zo veel informatie tegelijk op me af, dat ik niet alles op heb kunnen nemen.
    Maar wat ik er uit op heb gemaakt is dat, doordat 1% van de mensen het programma niet wil accepteren, er een controle systeem is gemaakt voor deze mensen, dat het al van te voren vast staat dat the one op een gegeven moment bij de architect voor een keuze wordt gesteld. Door de keuze te maken, wordt de menselijke beschaving onder controle van de machines gehouden. Op die manier is het al vijf keer eerder gebeurt. Maar nu kiest 'onze' Neo ervoor om zijn vriendinnetje te redden. Ook blijkt uit het gesprek met de architect dat Neo toch iets anders is dan zijn voorgangers.

De naam Reloaded slaat volgens mij op het feit dat de matrix nu voor de zesde keer reloaded is, het geeft de continuiteit van het programma aan.

De naam Revolutions staat voor omwentelingen, er zal dus wat gaan gebeuren wat nog niet eerder is voorgekomen, de hele boel zal veranderen.

Neo schakelt in de echte wereld sentinels uit door met zijn handen EMP straling uit te zenden. Agent Smith komt in de real world terecht. De digitale en echte werelden beginnen door elkaar heen te lopen. Hoe dit precies gaat uitpakken weten we natuurlijk pas op 6 november (stond op mijn kaartje) als deel 3, of beter, deel 2,5 uitkomt.

Voor iedereen die nog een keer naar 'the matrix reloaded' gaat, als je blijft zitten tot NA de aftiteling, (duurt een paar minuten) dan krijg je een TRAILER van de MATRIX REVOLUTIONS TE ZIEN.

7. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Het is trouwens wel mogelijk om planten met fruit te kweken onder de grond. Er is namelijk licht voor nodig, en dat hoeft niet noodzakelijk zonlicht te zijn.

8. Ahara

Ahara Guest

Okay :)

Ja, dat snapte ik ook nog wel... Maar ik bedoelde hoe het kan dat een programma in de "echte" wereld kom.

Maar jij denkt dus dat de echte en matrix wereld in elkaar beginnen over te lopen. De verklaring zullen we in November te zien krijgen. *)

Bessings

Ahara

9. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Zou het niet zo kunnen zijn dat Agent Smith en Neo eigenlijk verbonden zijn? Dat Neo nu een soort programma is geworden en dat Agent Smith nu zelfs dankzij Neo een menselijke vorm heeft aangenomen? En dat daarom de hele matrix en de echte wereld in de knoop komen? Want de architect heeft helemaal niks gezegd over een loslopende agent, terwijl Smith wel een heel belangrijke rol heeft in de film. Dus dat daar de factor ligt die alles zal veranderen... Of?

10. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent niet de enige...de maker van de Matrix, toen díe ging lullen raakte ik het echt helemaal kwijt :{

11. Ahara

Ahara Guest

Ja Solaris

Zoiets denk ik zelf ook. Dat Smith en Neo min of meer verbonden zijn geraakt. En dat er dan revolutionaire dingen gaan gebeuren.

Blessings

Ahara

12. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Okee nu rest mij alleen de vraag, hoe komt het dat neo de machines in "the real world" kan domineren??. Want als hij gefuseerd is met Smith of als hij krachten van smith heeft moet hij toch ergens aan connected zitten voordat hij die machines kan controleren??

Ik zou het een zwak excuus vinden om te zeggen dat hij gewoon wat krachten heeft van smith. Hoewel ik wel het idee heb dat dit het is want zei hij niet dat toen smith hem wou kopieren dat het voelde alsof hij weer dood ging?? Dus weer een soort rebirth maar dan met smiths krachten? Dat zou ook een verklaring zijn dat hij trinity weer tot leven kon wekken. Want een kracht van smith is dat hij iemand kan kopieren, dan heeft hij dus de "kapotte" code van trinity overschreven (het leek erop dat hij zoiets deed).

Ik denk dat dat van trinity precies klopt, maar hoop dat ze een andere verklaring hebben voor dat hij die sentinals kan laten stoppen.

13. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik nou het mooie van de film :) Al die vragen. Ga hem binnenkort nog een keertje kijken, dan kijk ik er toch anders tegenaan. Probeer ik antwoorden op mijn vragen te vinden.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Waarschijnlijk is Smith de echte fout in de Matrix. Hij heeft immers nu zelf de kracht gevonden om zonder de controle van The Matrix te leven. Nu Neo niet voor de andere deur heeft gekozen wordt Smith dus neit gereboot zoals waarschijnlijk eerst is gebeurd. Daarom kan hij nu zo krachtig worden.

Waarschijnlijk kwam de EMP uit de Sentinels zelf en niet uit Neo. Als het mainframe Neo immers vermoord is het game over voor iedereen. Maarja i dunnow

15. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Interessant,

Hoewel ik eerder denk dat Neo ook een uitzondering op de regel is, en dat de coma waar hij en agent smith in raken ook iets betekent. Bijvoorbeeld dat zij, terwijl ze in coma zijn, contact met elkaar hebben. Misschien een droom ofzo.

In de revolutions trailer naa de film zie je Neo in de regen op een weg staan, en langs de weg staan talloze agents Smithen of agenten Smiths of agents Smiths, en eentje op de weg tegenover Neo. Die roept tegen Neo, zoiets als: "It's all going to end tonight." Volgens mij betekent dit dat Neo en Smith een tweestrijd gaan uitvechten die allesbeslissend zal zijn.
    ...Dit is eigenlijk wel een beetje ver gezocht...

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb wat onderzoek gedaan en voor zover ik weet zegt de programmer het volgende:

Hij vertelt Neo dat hij een perfectionist is. Eerst was de Matrix perfect, maar de mensen accepteerde geen perfectie. Daarom moesten ze iets maken wat een groot deel kan accepteren. 99.9% accepteert nu de matrix. Voor de rest is een bufferzone ingesteld wat Zion is.Het doel van The Matrix is dat als er na een tijd teveel fouten in The Matrix voorkomen (meer mensen bevreid in de laatste 6 maanden dan in 6 jaar), dat de Matrix gereload wordt. Hiervoor hebben de machines iets heel slims bedacht. Ze geven de mensheid zelf de opdracht om een redder te vinden, de zogenaamde One. Deze One moet geloven dat hij de wereld kan redden en Het Oracle programma stuurt hem richting de Programmer. Hier zal de One eigenlijk de Matrix resetten en alles weer opnieuw laten beginnen. Zion wordt vernietigd en het zal weer opnieuw beginnen. De machines moeten Neo wel een keus geven, aangezien anders het programma crashed, omdat dan immers niks op keuze is gebasseerd in de hele film en er eigenlijk een loop ontstaat.Zoals je op de monitoren kan zien kan Neo veel verschillende reacties hebben, maar heeft hij er maar 1 bij de deur. Dit betekent dat er eigenlijk al is ingeschat dat Neo voor de andere deur gaat. Hij heeft immers hoop dat hij een verschil kan maken.

Machines hebben ons waarschijnlijk niet nodig, ze konden ook overleven zonder ons en zonder zonlicht. Volgens mij hebben ze ons om perfectie te bereiken voor ons. Ze willen het perfecte programma, net zo als zichzelf, helaas zitten er dus de hele tijd nog fouten in.

Maarja misschien blaat ik wel wat...

17. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja The Matrix stort eigenlijk in, Smith gehoorzaamed het systeem niet meer en ook Neo is los. Zoals het er naar uitziet wordt de laatste strijd idd geleverd door Agent Smith en Neo...maar waarom?..

18. So1aris

So1aris Headshooter

Leuk Bevonden:
    0
    Neo kon kiezen tussen de deur voor het vernietigen van Zion en opnieuw een stad stichten en de deur voor?

Misschien zou het einde zoiets kunnen inhouden dat juist het systeem dat perfect was, ten gronde ging door een fout...

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Neo kon kiezen tussen 2 deuren. Links zou hij trinity redden, maar zou hij iedereen in de matrix vermoorden en ook Zion vernietigen.

De rechter deur leid naar een reboot van the matrix waarbij Neo 16 mannen en 7 vrouwen kan kiezen om Zion opnieuw te beginnen. Dit was wat Morpheus bedoelde met "he was the One the let the first of us out".

Normaal kiest The One voor de rechter deur, maar Neo is anders door zijn gevoelens. Daarom kiest hij voor de linker deur.

En het is inderdaad ironisch als The Matrix ten onder gaat aan zijn eigen programma's die niet meer in controle zijn. neo kan ook een programma zijn namelijk...

20. xxx

xxx biertje!!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    maar agent smith wou in deel 1 toch ook al uit de matrix
    hij haalde toen het speakertje nog uit zijn oor zodat de rest hem niet kon verstaan toen de andre 2 agents binnen kwamen zijden ze dirict . What are you doing
    of zit ik nou helemaal verkeerd ?

Deel Deze Pagina