1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Muziek] Metal Algemeen [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nugget Leg, 20 jun 2010.

  1. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik heb de band nog live gezien met 3 Inches of blood in het voorprogramma. Vond er toen der tijd geen hol aan. Inmiddels een tijdje verder en mijn muziek smaak is wat breder geworden en ik moet zeggen dat er wel een paar leuke nummers op de cd staan. Heb de plaat nu 1x beluisterd en zoals ik net al zei zitten er een paar toffe nummers op maar ook een aantal nummers die mij vrij weinig doen. Zal hem binnenkort nog eens een keertje goed beluisteren.

    Keith Buckley vind ik sowieso echt een held.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Even dit topic wakker schudden:

    [yt]LKcoVpbm4Nk[/yt]

    Wat een heerlijk optreden was dit. :cool: Alles gaat kapot! _O_
     
  3. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Behoorlijke dode boel weer hier.8)

    Voor de black metal fans heb ik nog wat toffe bands ontdekt de laatste tijd:

    [yt]SuAAJVgaqFA[/yt]
    Deze band bestaat uit members van Marduk en Funeral Mist. Mortuus is verantwoordelijk voor de vocals.

    [yt]9DES939x3Zs[/yt]
    Soort tribute band voor Dissection geloof ik. Ik weet niet of dat hun intentie is, maar ze lijken er iedergeval erg veel op.

    [yt]bOK4ZoJpaEU[/yt]

    [yt]oBmcrxTnPHM[/yt]

    [yt]uWJX9vdjZyw[/yt]
    Dit is wel weer een vrij bekende band. Maar ik vind ze erg goed. Hoewel ik alleen nog maar bekend ben met het album "The Unholy Crusade".

    En nog een toffe melodeath band die ik laatst toevallig tegen kwam. Ze spelen niet echt iets nieuws, maar het klinkt wel strak:
    [yt]q1frtpv-mUg[/yt]
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  5. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Best wel een tof idee. Vraag me af wanneer Metalfan eindelijk eens een keertje met de uitslag komt van de top 10.

    Zijn er trouwens al mensen die het album van Times Of Grace hebben beluisterd?

    Ik keek een flink tijdje uit naar deze plaat want ben echt een zeer grote van Killswitch Engage. Min of meer alles wat Adam D aanraakt veranderd in puur goud en Jesse Leach blijft een super vette zanger, dus die combi kon nooit verkeerd zijn.

    Heb de plaat nu een stuk of 8x beluisterd en damn wat een fucking vette plaat. Toen ik hem voor het eerst luisterde was ie opzich wel vet maar niet heel erg boeiend. Maar hoe meer ik de plaat beluisterde des te vetter die werd/wordt.

    De emotie in de stem van Leach is echt van fenomenaal niveau en dat in combinatie met zeer strakke grunts van zowel Leach als Adam D maken de nummers een genot om naar te luisteren.

    De plaat bevat ook een aantal rustige nummers die ik steeds meer ben gaan waarderen toen ik de plaat meerdere keren ging beluisteren. Doordat er behoorlijk wat afwisseling is gaat de plaat ook nooit echt vervelen.

    Beide heren hebben weer eens laten zien dat ze nog steeds helden zijn en dat het metalcore genre nog lang niet dood is.

    Hopelijk blijft het een blijvend project en eindigt het niet na 1 album want hier wil ik sowieso nog veel en veel meer van horen.
     
  6. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren nog mensen naar BMTH geweest?
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nee, al komen ze wel op graspop :)

    Tof lijstje met bands die op graspop komen: (met clips)

    [yt]4SsOpSXRpuM[/yt]

    [yt]s07-nmdYt9A[/yt]

    [yt]EqQuihD0hoI[/yt]

    [yt]DAr4anezAJA[/yt]

    [yt]jNTVFcFF2Ec[/yt]

    [yt]mZM-d2qD15E[/yt]

    [yt]A7fuuDc2hH0[/yt]

    Oe en deze klinkt ook best wel fijn!

    [yt]tPP2d23nFd8[/yt]
     
  8. GundamBlade

    GundamBlade Broken,Beat&Scarred

    Berichten:
    259
    Leuk Bevonden:
    0

    BBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR HUEBADEBOMBAAA!!!XD
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2011
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nieuwe nummer van Moonsorrow:

    [yt]uliwyv1WU3I[/yt]

    Kwaliteit is meh :'-(
     
  10. Nugget Leg

    Nugget Leg Goedendag!

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier al de nieuwe Devildriver, Beast, geluisterd?
    Heb hem net geluisterd en vind hem wel tof! Niet heel bijzonder, maar gewoon vermakelijk. Uitblinkers zijn voor mij Shitlist en Blur. :)

    Heb zelf de laatste maanden eigenlijk alleen maar Metalcore/Hardcore geluisterd, dus ik heb nog heel wat in te halen. Zijn er nog albums uitgekomen die het checken waard zijn? Ik trek bijna elk genre wel, behalve Black. Dit staat al op mijn to listen list:
    God Dethroned - Under The Signs Of The Iron Cross
    Lazarus A.D. - Black Rivers Flow
    Deicide - To Hell With God
     
  11. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Gaat er iemand naar Turisas 22-23 maart? Ik ben het wel van plan..
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    [yt]z7BAa1D1Gaw[/yt]

    En weer een nieuwe Moonsorrow nummertje.

    Volgende week nieuw album!!
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Pas een paar Amon Amarth cd's gekocht, lang geleden dat ik die muziek gehoord heb. Wat blijft dat toch fantastisch. Die riffjes, heerlijk.
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    En met een big smile op de fiets zitten met Amon Amarth. :D

    [yt]2p2kQ2VJK8M[/yt]

    Ff industrial bumpje ;) _O_
     
  16. Ethereal

    Ethereal Active Member

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    97
    Nog nooit van de band gehoord, maar goddamnit wat een fijne cover:

    [yt]20b134Q0HN4[/yt]
     
  17. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erbij op de 22ste.
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Misschien kunnen sommigen van jullie zich de plaat 'Gin' uit 2009 nog herinneren? Een black metal / blackened death metal plaat van de weergaloze band Cobalt? Ik heb nu de vorige cd ook in handen gekregen, 'Eater of Birds'. Wat een geweldige muziek. Smullen. Echt op het briljante af. Vind dit zo sterk. Gewoon bij Bol.com te bestellen!
     
  19. cfreak24

    cfreak24 Active Member

    Berichten:
    211
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe Amon Amarth is inmiddels te vinden. Ben heel erg benieuwd, dat nummer wat eerder is uitgebracht vond ik echt super vet dus kijk erg uit naar de hele cd.

    Straks ff op me ipod zetten en in de bus luisteren!

    Heb mijn pre-order iig al een tijdje staan: http://www.play.com/Music/CD/4-/187...llproducts&searchsource=0&urlrefer=search&d=1

    De special edition voor 11,50 met, zo uit mijn hoofd, 4 concerten die ze een tijdje terug in Duitsland hebben gedaan en iedere avond een oude plaat in zijn geheeld speelde.
     
  20. Jeroentje NL

    Jeroentje NL Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw album van Sylosis inmiddels uit. Was een groot fan van hun debuutalbum, en met dit album ben ik ook weer zeer tevreden :thumbs:

     

Deel Deze Pagina