1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Maar die argumentatie gaat geen stand houden.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Ik ga alleen op het feit in dat jij zegt dat liberalen alles moeten accepteren.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Citeer eens waar ik dat volgens jou heb gezegd :eek:
     
  4. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nu moet ik opeens aan een uitspraak van Benjamin Franklin denken:

    [​IMG]

    Want in landen als Iran zijn er ook regels om hoe je je eigen moet kleden en welke religies geaccepteerd mogen worden.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2011
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
  6. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hah ik dacht eerst nou dat valt allemaal wel mee...
    Maar dan net als die wil ophangen 8)
     
  8. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    1800 turken in een huis? Klinkt gezellig :p

    Maar het is een mooi einde. Intelligent in iedergeval :+

    Ik ga alvast wapens en kogels inslaan. Nog even en aanvallen! Maakt deze generatie teminsten ook nog iets mee om aan hun klein kinderen te vertellen :+
     
  9. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat liberalen vrijheid van veel groter belang achten dan veiligheid?
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Mooi hè? :+

    Ik lag helemaal paars van het lachen. Zo mooi als zulk genetisch afval ook wat wil zeggen :lol:
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Hoe kun je nou het ene 'groter' achten dan het andere? Er zit toch altijd een grens tussen? Het verschilt in elke situatie. 8)
     
  12. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Een liberaal hecht meer belang aan vrijheid dan aan veiligheid. Een liberaal zal dan ook niet snel een burka verbieden, omdat het 'de veiligheid' in gevaar zou kunnen brengen.
    Met die quote in mijn vorige post laat je het net klinken alsof je vrijheid alleen toestaat wanneer het de veiligheid niet aan zou kunnen tasten, maar onder die redenatie zou je maar weinig vrijheden mogen toestaan en bovendien impliceer je dan dat vrijheid ondergeschikt is aan veiligheid, iets wat ik nou niet echt een liberale gedachte zou noemen.

    En een grens tussen vrijheid en veiligheid? Wat versta je dan precies onder grens?
     
  13. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de andere kant als je toestaat dat er onveilige plekken bestaan tast dat jouw vrijheid aan omdat je daar niet meer heen kan.

    Vrijheid die je niet kan gebruiken is geen vrijheid.

    En mag je de vrijheid van een minderheid iets inperken als je daarmee de veiligheid en vrijheid van vele zou kunnen garanderen?

    Al is dit natuurlijk niet toepasbaar bij het boerka-verhaal, maar even in het algemeen.
     
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Kijk, jou mag ik wel. Verder kijken dan dat je in eerste instantie ziet.

    Men moet eens beseffen dat niet alles zwart/wit is.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Heel simpel, als een vrijheid zo uitgebreid dat het niet meer veilig is? i.e. maximum snelheid of wapenbezit.
     
  16. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Maar goed, een burka an sich is niet onveilig. Een man met een burka met explosieven eronder wel. Maar een grevo met een lange rok met explosieven eronder ook. Een hulpsinterklaas met explosieven eronder ook. Een Rastafari met een grote muts met explosieven eronder ook. Dus eigenlijk is dan alles wat de zichtbaarheid belemmert gevaarlijk, omdat er explosieven onder zouden kunnen zitten.

    Dus eigenlijk kun je dan beter pro-nudisme zijn. 8)
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Goed standpunt! Wanneer kan ik op je stemmen? :D
     
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Over 20 jaar, als ik mislukt ben als fotograaf ga ik wel de politiek in. :+
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Dat is de houding! Wat er ook gebeurt, je kan altijd nog politicus worden. :+
     
  20. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Minimumstraffen, meer wegen, studiefinanciering, 2e kerncentrale, geen windmolens, niet cultuur subsidiëren, immigratiebeleid bijvoorbeeld. Ik denk dat dit rechtse kabinet deze standpunten eerder waar maakt dan een ander links kabinet.

    Over die 130km/u, het is toch gewoon fijn als je nu minder tijd nodig hebt om van punt A naar punt B te komen. Tijd kost geld.

    Burka's passen niet in de Westerse cultuur. En als mensen zich niet willen aanpassen moeten ze maar weer vertrekken vind ik.

    Nog even over de bezuinigingen, de linkse kerk heeft jarenlang de staatsschuld laten oplopen door geld uit te geven aan nutteloze dingen. Mensen laten immigreren die niet of nauwelijks werk kunnen vinden en die dan maar een uitkering geven, ontwikkelingshulp, cultuur, veel natuurdingen. En dan later zeuren dat er ergens op bezuinigd wordt wat echt niet zou kunnen. Tsja, dan hadden de linkse partijen maar niet met geld moeten smijten...
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2011

Deel Deze Pagina