1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Je weet dat als je 50 km naar je werk moet rijden, je daar dan ongeveer één minuut sneller over doet als je 130 mag ipv 120? Een keer een rood stoplicht en je bent even snel dus ;) Wat niet wegneemt dat sneller gewoon lekkerder is. Van mij part voeren ze onbeperkt hier in, maar goed, jou argument slaat in elk geval nergens op. Net zoals al je overige argumenten trouwens.

    Die 15% extra verbruik van Pim is trouwens ook nergens op gebaseerd.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2011
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Beste pluspunt aan harder rijden is gewoon dat je boetes lager worden :+

    Verder goede post van Josh. Je hoeft het er niet altijd mee eens te zijn, maar hij is al meer op de hoogte van 60% van de mensen die ik normaal spreek. Inhoudelijk nog goed onderbouwt ook.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wie bepaalt wat in de Westerse cultuur past en wat niet? Dat is een veel te subjectief criterium om daaraan gevolgen te koppelen als de verbanning die jij suggereert.

    En hoezo zouden mensen moeten vertrekken die hier zijn geboren en wier ouders en grootouders in genoeg gevallen zelfs Nederlanders zijn? Dat zijn gewoon Nederlanders. Omdat hun kledingstijl niet voldoet aan jouw eisen, moeten ze zich maar aanpassen of ze kunnen vertrekken? Tja, ik heb daar geen woorden voor.
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb wat wijntjes op, dan mag dit. 8)
     
  5. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu passen Burka's weer niet in de cultuur, eerst was het nog een teken van vrouwenonderdrukking en moesten die vrouwen tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Sowieso, wat is de Westerse cultuur? Definieer de Nederlandse cultuur. Volgensmij staan wij al decennia lang bekend om een multiculturele samenleving waarin niet zozeer 1 kenmerkende overheersende opvatting bestaat over levensstijl. Of wil je terug naar de oude Hollandse tijd zoals Wilders? In het kader daarvan zou een klompengebod misschien ook een optie zijn.
     
  6. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Op die manier. Mijn punt was vooral dat, zoals Henrive al aangeeft, veiligheid heel ver doorgetrokken kan worden en dat vrijheid niet direct zou moeten stoppen wanneer het enigszins of potentieel de veiligheid in gevaar brengt, bijvoorbeeld bij de burka.

    Is dit serieus?:confused:
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Inhoudelijk goed onderbouwd? Het mist juist IEDERE vorm van inhoud. Hij roept wat dingen zonder het te onderbouwen.

    Waaróm denkt hij dat rechts die zaken eerder op gaat lossen? En ik ben ook wel benieuwd naar welke 'linkse' kabinetten hij denkt te moeten wijzen voor al die opgesomde problemen. Misschien dat onze grote vriend Josh er niet van op de hoogte is, maar vóór het huidige kabinet was de wereld niet uitsluitend 'links'.
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dat ventje is 15, al verder dan die snotneusjes hier buiten :9
     
  9. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Mag ik je er even op attenderen (Grafiekje) dat de staatsschuld onder de paarse kabinetten, toch ongeveer de meest kenbare regeringsvorm waarin links zich heeft gemanifesteert, gelijk is gebleven en tijdens Kok-II zelfs is afgenomen? De staatsschuld is opgelopen onder de Balkenende-kabinetten, maar de eerste drie kabinetten daarvan waren meer rechts dan links, en het vierde kabinet, waarin links vertegenwoordigd was door PvdA en CU, heeft het erg laten oplopen maar dat is ook niet zo vreemd want toen sloeg de crisis toe. Ik zal niet ontkennen dat als bijvoorbeeld de SP aan de macht komt dat ons kostenplaatje dan flink zal gaan stijgen, maar dat betekent niet dat links gelijk staat aan veel geld uitgeven.

    Bovendien is het een keuze waar je het aan uitgeeft. Ik heb persoonlijk liever dat de staat cultuur financiert (levert ook geld op, in tegenstelling tot wat veel mensen denken) dan dat er meer geld gaat naar de ouderen. Ook niet onbelangrijk, maar wij moeten bij wijze van spreken gaan betalen met een miljoen man voor pakweg vier miljoen ouderen die zelf in hun jeugd het vertikt hebben om wat voor zichzelf erbij te sparen, en vervolgens ook nog 100 euro per maand erbij vragen ook. Bron. (Die bron even omdat Nagel nu opeens zegt dat hij 100 euro per jaar eiste ipv 100 euro per maand, óf het is door ongeveer alle kwaliteitsmedia verkeerd overgenomen/geïnterpreteerd of Nagel realiseerde zich gewoon dat 100 euro per maand onmogelijk is in crisistijd.) Buiten het feit dat het een fortuin kost vind ik het ook gewoon idioot dat dat gewoon schaamteloos geeist wordt. Want alle gehandicapten moeten wel inleveren maar alle 65 (of 67 in de toekomst) plussers moeten er vooral allemaal op vooruitgaan, want die hebben in hun leven altijd zo goed nagedacht over hun oude dag..

    Verder ben ik het overigens met Tyrant eens. De post is voor Josh zeker van ongekende kwaliteit.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
  10. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    (bijna)18

    edit:

    @John Stuart Mill:
    Wees eens orgineel!

    :+
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik mag jou wel, wat heb je gestemd als ik vragen mag? d66?
     
  12. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt je helemaal gelijk.
    Ze hadden een x aantal jaar geleden een (groot) deel moeten weigeren aan de grens. Aangezien dat niet gebeurd is, kunnen we er weinig meer aan veranderen.
     
  13. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    VVD toevallig. Dat zal mensen na mijn post misschien verbazen maar ik zou qua standpunten eigenlijk D66 gestemd moeten hebben, dat klopt. Ik heb gewoon momenteel niet het vertrouwen erin dat als ik (centrum)links stem dat het land dan een betere kant opgaat dan dit huidige kabinet. Zodra we de crisis uitzijn zal het inderdaad waarschijnlijker zijn dat ik de D66-kant opga.
     
  14. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Dan zitten we inderdaad wel een beetje op een lijn haha.
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag jouw ook wel, ook al hebben we totaal andere politieke meningen. Links/rechts.

    Dit is ook de rede dat ik cohens' ik schuif alles weg uitspraak aanviel. Je moet er het beste van maken en er zijn punten waar dit cabinet en de pvda het over eens kunnen worden. Doe dat dan aub voor Nederland :) zal hij ook vast doen, de sneeuwschuiver was vooral campange gok ik.


    Ik wou dat ik dit topic beter kon volgen, maar ik heb het druk. Ik heb nu het idee dat ik af en toe wat roep, jullie reageren dan en ik daarna niet meer. Dat is niet eerlijk ;)

    Sowieso ga ik dit weekend carnaval vieren en daarna een week NYC. Dus ik zal hier ook niet snel op reageren (a)
     
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja ik bedoelde op de manier hoe je dingen bekijkt. Merk vaak dat ik ook gelijk in een hokje word geduwd als ik ergens m'n mening over geef. De meeste mensen proberen alles zo simpel mogelijk te bekijken. Ben je niet dit? Dan ben je dat! Zo frustrerend is dat.
     
  17. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is misschien niet makkelijk om een grens te geven voor wat wel en niet in de Westerse cultuur past. Maar een burka past daar iig heel duidelijk niet in. Jij doet net of de burka normale kleding is ofzo. Dat vind ik helemaal niet, je kunt niet zien met wie je te maken hebt.

    Hoho, ik ben 29-01-11 18 geworden he!!!:)
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dus omdat jij het niet normaal vindt, moet het verboden worden? Ik zie geen argumenten om het te verbieden namelijk, ik zie alleen dat je het niet normaal vindt en niet vindt passen in de Westerse cultuur.
     
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dus omdat jij iets vindt moeten andere mensen zich dan maar aanpassen? En kom nou niet met het lulverhaal over dat jij hier bent geboren en de emigrant niet. Alsof je meer recht hebt alleen maar omdat je binnen de Nederlandse grenzen bent geboren.

    Veiligheidsredenen m'n reet. Straks mogen we ook geen rugzakken meer dragen omdat er explosieven in kunnen zitten of je haar verven of een zonnebril dragen omdat je dan onherkenbaar bent.

    Inferieure kleding verdwijnt vanzelf. Daar zijn geen overheidsingrepen voor nodig. Sowieso ben je raar wanneer je de term 'Westerse cultuur' gebruikt. Stel dat Amerika Islamitisch zou zijn. Dan is het opeens wel heel normaal om Burkas op straat te hebben?
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hoeveel burka's hebben we in Nederland? Tien? Twintig? Waar mensen zich druk over kunnen maken :emo:

    Echt, de paar kleine probleempjes die wij in Nederland hebben.... Waarom klagen we eigenlijk nog? De politiek polariseert en provoceert er lustig op los om de bevolking problemen aan te praten, zodat ze ergens tegenaan kunnen schoppen.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011

Deel Deze Pagina