1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik had er ooit eens eentje gezien in Amsterdam :9

    Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand ooit last heeft gehad van een vrouw die toevallig een Burka draagt.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2011
  2. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik heb er geen last van, maar vind wel dat het verboden zou moeten worden. Het is een middel waarmee vrouwen haar identiteit naar de buitenwereld wordt afgesloten. Hoewel ik zelf niemand ken die een burka denk ik dat dit niet altijd een vrijwillige keuze is.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Dus, waarom dan verbieden?

    Omdat een vrouw er haar identiteit naar de buitenwereld mee afsluit? Waarom zou dat verplicht moeten zijn? Ik vind trouwens dat die kleding haar identiteit heel erg duidelijk maakt.

    En dat het niet mogelijk niet altijd een vrijwillige keuze is, maakt het toch niet acceptabel om degenen die er wel voor kiezen die mogelijkheid te ontnemen?
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Man o man,


    Ik had net echt een moment waardoor ik alle respect in de politie ben verloren.

    Wij hebben een vrijstaand huis. Met een losse oprit. Begin deze avond (19:00) stond er al een auto vol voor onze oprit. Auto's van ons konden er niet uit maar alé je wilt niet moeilijk doen, dus het zal wel....

    Net kwam ik om half 5 met 3 man buiten. Die auto stond er nog en een auto van onze oprit is er langs af gekomen omdat hij weg moest. Vraag me echt niet hoe, ik snap niet hoe dat gelukt is.

    Beetje baldadig zoals je dan bent denk je, laat die man het eens weten en we schrijven samen met z'n allen het woord 'ASO' op zijn bevroren vooruit. Zo gezegd, zo gedaan. Niemand die er echt last van heeft en geen schade aan zijn auto.

    Stopt er een politieauto naast ons. Vraagt ons om identiteit en dat geven wij netjes. Geen probleem vindt ik, want mochten wij die auto beschadigen dan zouden ze onze naam moeten weten. Agent gaf toe dat wij helemaal niets mis deden en dat 'aso' op een bevroren ruit schrijven niet bepaald een misdrijf is.

    Ik sprak de agent aan over zijn actie. Ik was echt netjes en zei dat ik totaal geen moeite had met dat hij onze naam noteerde. Wij deden niets echt mis uiteindelijk. Ik zei de beste man nog, schrijf dan als je hier toch bent een boete uit voor die auto, omdat het echt asociaal was.

    Maar nee hoor, dat kon niet. Als we ze meteen hadden gebeld hadden ze meteen een boete geschreven. Ik vertelde de man dat we begin die avond al hadden gebeld, maar dat deed er kennelijk niet toe.

    Ik snap deze actie echt niet. Niets mis dat ze ons controleerde en onze naam noteerde, dat is terecht. Maar waarom kreeg die auto geen boete? Zeker omdat we begin de avond al hadden gebeld omdat er iemand uit wilde...

    Het voelt onterecht aan als je het mij vraagt. Natuurlijk moet ik iemand anders auto niet aanraken, maar aso op een bevroren ruit schrijven, tja, das niet echt schadelijk. Net zoiets als 'was me' op een vieze auto schrijven (en dat is nog slechter icm de lak).

    En waarom niet als nog een boete uitschrijven. Het was duidelijk dat ik/wij ons aan die auto ergerde en ik vertelde die man dat we begin de avond al hadden gebeld en dat er een auto langs was gekomen. Al kon de agent me ook niet vertellen hoe dat is gelukt, feit is dat de auto weg was en ik ze om half 5 niet wou bellen over hoe en wat.

    Doe gewoon je werk en schrijf nu welleens een bon uit, ipv achter een boom staan met je lasergun =(

    Wat dit met de huidige politiek te maken heeft weet ik niet, maar het geeft wel een maatschappelijk beeld. En een idee waarom mijn repect voor politie ver te zoeken is. Niet door de krant maar een voorbeeld van de dagelijkse praktijk. Herhaal dit 4x per jaar en zo'n jasje maakt wat mij beterfd niets goed kwa respect.
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Je bent boos omdat een agent geen bon wilt schrijven? Dude, ik denk dat de eigenaar van de auto niet had opgelet of er niet over had nagedacht. En dan probeer je hem een bekeuring aan te smeren. 8)

    Best grappig trouwens. Een compleet verhaal en er is niks gebeurd. :+
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2011
  6. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoe weet je dat het een vrouw is dan? ;)

    Van mij hoeft hij nu nog niet worden verboden ook al vind ik het verschrikkelijk lelijk, en zal mij waarschijnlijk toch echt een stuk ongemakkelijker voelen als je bijv in een winkel staat met alleen maar "vrouwen" in boerka's.

    Maar goed, het moet een keer uitgebreid in het nieuws komen dat een x aantal personen in boerka's een winkel heeft overvallen en voor je het weet breng je diverse personen in Nederland op ideeen, aangezien ze met camera beelden niks kunnen en het een stuk moeilijk is om aan gegevens van de dader te komen.

    Mocht bovenstaande een standaard worden voor overvallen zouden ze dat ding van mij meteen mogen verbieden.
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2011
  7. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    Ja, of je doet gewoon een bivakmuts op. For fuck's sake, waarom zou je in een boerka een winkel overvallen?8)
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Ja, dat veiligheidspunt gaat volgens mij niet op, volgens mij zijn er nooit echt van zulke problemen geweest namelijk. En mochten boeven nou toch op het idee komen om in Afghaanse stijl te werk te gaan, dan is dat nog geen reden om die kleding te verbieden. Bivakmutsen zijn ook verboden om openlijk te dragen (weet niet precies of dat apv's zijn of dat het wettelijk geregeld is), maar volgens mij is er nog nooit een overvaller geweest die zijn bivakmuts maar thuis heeft gelaten en met zijn face op camera kwam omdat hij het verbod op het dragen van bivakmutsen niet wilde overtreden ;)
     
  9. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    feit is wel gewoon dat die geparkeerde een overtreding begaat, en meneer agent vervolgens er niks mee doet, terwijl hij het wel erkent. En dat is gewoon irritant
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Laatste en eerste keer dat ik iemand met Burka heb gezien was in de rij voor de goliath :D
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Lol, PVV lid met een dubbel paspoort.
    Tot overmaat van ramp ook nog een Turkse :lol:

    Dit gaat hilarisch worden!
     
  12. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind het wel degelijk raar dat iemand niet weet dat hij of zij 2 paspoorten heeft...
     
  14. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Tuurlijk!
    Meneer Wilders heeft al 3x een motie van wantrouwen ingediend tegen mensen die een dubbel paspoort heeft.. Dan is het toch een banale blunder om iemand in je eigen partij te hebben die hetzelfde heeft en dat niet zegt?
    En een paspoort is niet iets wat je bij een pakje boter krijgt, dus hoe ze het niet weet.. Lijkt me een raar en slecht excuus! Tja je moet toch wat verzinnen.

    IMO 1 grote flater dit.

    Edit: die Telegraaf foto :lol:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hoe kon dit plaatsvinden?! Ieder PVV lid werd toch 2 keer geresearched op google? :eek:
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    en de AIVD werkt dan blijkbaar ook niet zo goed, aangezien die afgelopen jaren iedereen hebben gescreend die bij PVV partijbijeenkomsten kwamen.
     
  17. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    De PVV had zelfs een aantal Neo-Nazi leden. Je bent trouwens wel echt een nep Nazi wanneer je een volgeling bent van Wilders maar dat terzijde.

    Hoe weet je trouwens dat de AIVD de partijleden screend? Heb het nog nooit eerder gehoord.
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    was pas in het nieuws. Hoezo nepnazi trouwens? Zoveel verschillen zijn er niet met begin van de NSDAP. Alleen het klimaat is nu anders in de zin van dat er minder gedacht wordt in bevolkingsgroepen, en er globalisering plaatsvindt. Maar daar baalt Geertje dan ook van.
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  19. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nou, een Nazi kan behoorlijk anti-Joods zijn hoor(serieus ja?). En Wilders is pro-Israel. Verspreider van Israëlische anti-moslim propaganda. De film Fitna is namelijk gebaseerd op een Israëlische docu. Daarnaast haalt Wilders veel geld op bij z'n Israëlische vrienden. Verschillende Nazi's zien hem ook als een muppet van de Zionisten.
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Oke, snap je punt haha, maar zijn houding tegenover moslims is hetzelfde. Dacht dat je het meer over het principe had ;)
     

Deel Deze Pagina