1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aardbeving / Tsunami in Japan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lenny-t, 11 mrt 2011.

  1. Seh

    Seh Guest

    Ook nog zonder stroom straks, in de fucking winter zonder huis..
     
  2. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ze worden wel allemaal opgevangen. Meeste huizen in de regio staan er al niet meer. Gelukkig dat de lente bijna begint. Hartje winter daar is erg koud.
     
  3. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    De cooling power zou restored zijn in reactor nr. 1 en 2. Dat is goed nieuws!
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar draaien de pompen ook al?

    Want er kan wel strook zijn maar ik las op CNN dat die pompen eerst een hele onderhoudsbeurt moeten hebben omdat ze enigzins vernaggeld zijn atm
     
  5. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik meende dat 4 uit stond voor onderhoud, maar hoorde ook dat hier een explosie was geweest.
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Stond inderdaad uit, maar als je een reactor uit zet staat hij niet gelijk stil.
    De splijtstofstaven doen er 1 jaar ofzo over om af te koelen in een koelbad maar omdat dus de stroom weg was begonnen deze dus weer op te warmen waardoor er dus stoom kwam die uiteindelijk in een explosie resulteerde.
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    1 jaar? Ik dacht 4/5 jaar gehoord te hebben.
     
  8. sgtjasper

    sgtjasper Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Wens ze sterkte daar.

    Kan me niet voorstellen hoe erg het wel niet moet zijn om daar te wonen/gewoond te hebben.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Vind het echt hardstikke erg voor deze mensen en het is inderdaad niet voor te stellen totdat je het zelf meemaakt. Als je die beelden op tv ziet, van mensen die in paniek op zoek gaan naar familie,vrienden,etc, tjonge. En ik zag dat ze een ouder vrouwtje bezochten die haar medicijnen nodig had maar niet kon krijgen en ze dacht het niet lang meer te maken, damn man. De beelden dat je gewoon complete woonbuurten inprincipe ziet wegdrijven of al die puin...alles waar mensen zich kapot voor gewerkt hebben en dan ineens alles weg. Stel je woont daar...nee kan me echt niet voor stellen hoe dat moet zijn...hoe/waar ga je je leven verder ,...leven? Dat soort dingen...poeh.

    Was deze trouwens al voorbij gekomen?

    http://www.godlikeproductions.com/forum1/message1400023/pg1
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Leuke site, SORRY - YOUR IP ADDRESS 8X.XX.19X.X HAS BEEN BANNED FROM VIEWING THIS WEBSITE

    Leuke site 8)
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik kom er wel gewoon op! Even andere browser proberen.
     
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556


    Vage shit, geen last van, ik gebruik Firefox. Misschien idd even andere browser proberen anders :D
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    QuakeAlarm. Big One op komst voor USA

    [​IMG]

    - Geenstijl.nl
     
  14. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Zit D niet veels te hoog. IMO ligt de breuklijk daar echt stukken lager.
     
  15. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Misschien moeten ze in Amerika alvast de kerncentrales in California uitzetten.

    Tja, de theorie klinkt op zich plausibel. Of het ook echt zo gaat geschieden moet nog blijken.
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    'IMO'?

    Hoe kun je dat subjectief zeggen 8)

    Maar die San Andreas breuklijn loopt voor de hele kust, van noord Alaska tot Midden Amerika, dus dat punt ligt er ook op.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Platen liggen niet eens allemaal in contact met elkaar. Er bestaat ook gewoon zoiets als toeval.

    Omdat het plaatje nogal onduidelijk is en erg klein ;)
     
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Kerncentrales in Amerika uitschakelen is niet zo makkelijk als het lijkt hoor.
    Ten 1e duurt het dus behoorlijk lang voordat de reactoren niet meer schadelijk zijn (ergens tussen 1 en 8 jaar, ligt er aan hoe de conditie is, hoe lang hij in gebruik is geweest en welk materiaal ze hebben gebruikt voor in de reactor)
    Daarnaast heeft Amerika gewoon stroom nodig, ze kunnen het niet maken zomaar behoorlijk wat energieleveranciers af te kappen, dat kan gewoon niet in een land als Amerika.
    Hun hebben gewoon stroom nodig, en dan kiezen ze volgens mij liever voor de reactor met de kans dat deze verwoest wordt door een tsunami dan dat ze er voor kiezen met stukke minder stroom te gaan zitten.

    IMO kunnen ze beter proberen hierop voor te bereiden, sterke koelsystemen op zetten en aggregaten die tsunami bestendig zijn zodat die de pompen kunnen aan voeren als de stroom weg is.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    [​IMG]


    En je kunt niet zeggen 'ik vind dat het punt veel lager ligt'.
     
  20. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    IMO kun je ook vertalen als 'volgens mij'.
     

Deel Deze Pagina