1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Aardbeving / Tsunami in Japan

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lenny-t, 11 mrt 2011.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nee dat kan niet. ;)
    Maakt verder niet uit.
     
  2. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Opinion kan betekenen : zienswijze. Dus 'hoe ik het zie' dus kan wel ;)
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    ...

    Dan nog is dat een subjectieve uitspraak over een vaststaand feit, wat vreemd klinkt. ;)
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik moet inderdaad gelijk geven aan Tyrant, is hetzelfde als 1+1=2 en dan zeggen dat het in jou ogen toch dichter bij de 3 ligt :9

    Edit:
    De ramp heeft nu een classificatie 5 gekregen en volgens Frankrijk zelfs een 6, de ramp in Tsjernobyl was een classificatie 7!
    Dit gaat de verkeerde kant op :eek:
    Vind het ook knap van de liquidators die daar nu zitten, grote kans dat de meeste het niet gaan redden bij de reactoren.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2011
  7. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Al was het 'naar mij mening' was het nog steeds correct geweest. 1,4 + 1,4 = 2,8 = 3 ;)

    Kunnen ze niet hun trost aan de kant zetten tijdens een ramp?

    Ze zullen toch wel enige bescherming dragen?
     
  8. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dat is toch al 2 dagen zo?
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    WTF? 8)



    [​IMG]
     
  10. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Bescherming zeker, en ze mogen niet te dichtbij komen maar dat betekend niet dat ze veilig zijn, beter gezegd verre van.
    Jezelf beschermen van straling is gewoon bijna niet te doen, straling gaat gewoon door veel dingen heen.
    In de tijd van Tsjernobyl droeg iedereen gasmaskers, het enigste wat die maskers deden is er voor zorgen dat er geen stofdeeltjes in je longen kwamen die radioactief zijn maar de rest van de straling gaat zo door dat masker heen.
    Nu zijn die maskers wel wat beter maar nog steeds verre weg van veilig, straling gaat er nog steeds makkelijk doorheen.
    De pakken die ze dragen zijn ook wel beschermend, maar nog steeds niet veilig.

    Gisteren hebben 30 mensen zich op gegeven om te gaan helpen bij de reactoren en deze mensen hebben ook aan gegeven dat ze de gevolgen weten en dat ze het niet erg vinden zichzelf op te offeren.

    Hiervoor was het nog een classificatie 4, deze is dus nu omhoog gegaan.
    De Fransen zeiden inderdaad al wel een paar dagen dat het een 6 is.
     
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Woord gebruik was nog steeds goed echter mijn mening was incorrect ;)

    Meeste straling is toch Alpha? Ik dacht zelfs alle. Dan zouden de pakken al voldoende bescherming moeten geven. Of zijn er ook beta / gamma stralingen aanwezig?
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Bron: de standaard.be

    Oftewel dat bemoeilijkt de situatie.
     
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Apart aangezien dat alle isotopen van Uranium en Plutonium alpha straling uitzenden. Deze stoffen zijn het meeste aanwezig in de reactoren.
     
  14. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Hmm eens effe uit zoeken hoe ze er dan bij komen dat er Gamma straling bij zit.
    Maar daarnaast zit er ook nog zijn limiet aan bescherming voor Alpha straling hé.
    Maargoed, ik ga zo eventjes uit zoeken maar eerst even verbazen over deze rare uitspraak van Japan:

     
  15. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Inderdaad, en alfa straling houdt je al tegen met een velletje papier.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ja, maar als alfa straling op de een of andere manier wel doorkomt ben je enorm de lul, aangezien dat ook de gevaarlijkste soort straling is.
     
  18. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Die heeft het grootste doordringende vermogen idd, en zal ook de meeste schade aan de cellen richten.
    Maar aangezien ze een pak aanhebben zullen ze hier al geen last van hebben. :9
    Hoe schadelijk is eigenlijk deze 'hoogenergetische' gammastraling waar ze het op de vorige pagina over hebben?
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Pakken zijn ook niet van papier gemaakt, maar idd moet je er wel mee oppassen.

    Kleinste doordringende vermogen bedoel je?
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja dat snap ik, maar omdat dat wel door hun pakken heengaat ben ik benieuwd hoezwaar de mensen die dat bluswerk o.a doen worden aangetast en welke schade ze oplopen.
     

Deel Deze Pagina