Ik vind ook dat je dit soort etters zo snel en hard mogelijk moet aanpakken, dan gaan er vast weer mensen zeiken dat ze minderjarig zijn, dat het officieel gezien kindermishandeling is en dat ze niet goed weten wat ze doen enzo, maar dat is bullshit! Als kinderen op een leeftijd van 14-16 jaar zich al zo gedragen, moet dat IMO zo snel en hard mogelijk worden aangepakt. Denk je in wat al die etterjes op latere leeftijd worden...daarom dus.
Een ME busje ééns in de zoveel tijd richting zo'n perron sturen vind ik persoonlijk wel een goed plan, zulk soort maatregelen nemen ze in het buitenland ook wel eens, ik weet niet of het écht effectief is. Maar het lijkt de enige manier om nog wat te doen tegen dat soort irritante ettertjes! Ik zat zelf eens vast in een terin na het stappen omdat een paar van die klerelijertjes de treinbestuurder hadden overvallen (!) en de trein kon dus niet vertrekken, wat denk je, dan stuurt de politie twee man! Twee man om een groepje van 8 van die relschoppertjes tot orde te brengen.
Dan heb ik zelf ook wel eens de neiging om die kinderen lekker ahdr in elkaar te timmeren, zo arrogant als ze je dan aankijken en dan zeggen van: "Wat mot je?", probleem is echter dat die gastjes vaak met een iets groter groepje zijn, dus dat win je sowieso niet, en dat die gasten dan 'vrienden in hogere kringen' hebben, en het lijkt me niet bepaald prettig als ik Ali in elkaar trap vanwege zijn gedrag, dat ik volgende week door Mohammed wordt neergestoken. Dus doe je niets, bied ik me excuses aan en laat ik het voor wat het is...tegen een kind! Gdvrrdmm!!! 
/Edit: Er komt me zelfs een nog extremer voorbeeld naar boven, dat is al jaren geleden. Maar toch, dat was op mijn oude basisschool waar er een groot aantal pestkoppies (mannetjes van een jaar of tien) altijd de andere mensen pestten, dat wil zeggen, slimmere mensen, mensen die sociaal gezien beter ontwikkeld waren dan zijzelf etc. Ik ben optenduur van die school afgegaan, want de leraren zelf deden er geen reet aan. En zo hadden ze hun volgende slachtoffer, toentertijd een maat van me, dus gepakt. Wat ze hadden gedaan is hem op de tramrails vastgehouden totdat de tram eraan kwam, met woorden als "ze gaan je zo doodrijden", tien jaar of niet, dat soort kinders mogen ze direct naar de slachtmachine lijden!
Laatst bewerkt: 20 mei 2003