Geweld in openbaar vervoer, hoe aanpakken?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 19 mei 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    ok ik ga weer eens een leuk onderwerp aankaarten waar ik lekker extreem mag doen }:]

    Nou zat ik net lekker even voor de buis Journaal en 2 vandaag te checken. Zie ik ineens een aantal van die schurfterige schoft etters met hun stoere hang club. Blijkt dat ze een treinlijn voor de "lol" terroriseren, mensen bedreigen en vernielingen aanrichten. De klootzakkies geven het gewoon nog toe op openlijke TV, en ze stonden kennelijk ook al een keer in de krant. Desondanks heeft de politie meer 2 van deze lijers opgepakt en kunnen ze alleen wat doen als het op camera staat.

    Nou vraag ik me af, waar slaat dat op? Iedereen weet dat ze het gedaan hebben, waarom doet de politie dan niks? Ik had gelezen dat de NS een aantal van die gasten aansprakelijk stelt voor 100.000 euro aan schade. Ik mag van harte hopen dat dit ook daadwerkelijk wordt uitgesproken en niet dat de klootzakken er straks met een taakstraf vandoor gaan.

    Nu zag ik meteen een politicus met een goede oplossing, een treinverbod voor deze gasten. Ik weet niet of ze zelf wel eens nadenkt maar iedereen weet dat een treinverbod zulke gasten er niet van weerhoudt om de trein weer gewoon in te gaan.

    Ik wordt echt ziek van deze slappe maatregelen. Oppakken die schoften en ze 100.000 euro boete geven voor de emotionele en fysieke schade die ze hebben gedaan. Dat voor je geintje. Beter vind ik eigenlijk een jaar gevangenis straf op water en brood of 40 ME'ers die ff een uurtje op die gasten inhakken.

    Nu zat ik te denken.. als dit zo doorgaat, waarom dan geen eigen rechter spelen? ik bedoel de politie kan niks doen en hoe leer je die gasten het anders. Wat mij een cool idee leek was gewoon met 40 undercovers gasten in de trein gaan zitten en gewoon wachten totdat die schoften iets komen doen. Dan gaan de deuren dicht en trappen we ze helemaal lens. Daarna uit de trein donderen en in de cel stoppen. Casteren kan ook nog..

    Ik moet echt kotsen van zulke "Stoere" gasten die denken met zulke shit weg te komen. Die gasten zijn 15-16!!!. Dat moest ik ff kwijt... niet dat er iets aan gebeurd maarja.. ooit wil ik nog wel een Minister President worden.. dan zullen we het krijgen. ZERO TOLERANCE!
     
  2. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze moeten ze idd wat harder aanpakken, ze willen nu alles politiek en met regeltjes oplossen maar dat werkt niet bij hun. Gewoon de ME met honden en knuppels eropaf sturen en sla hun maar een keer. Die gasten denken echt dat ze alles kunnen doen en dat het land van hun is
     
  3. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Ik ben het er gedeeltelijk wel mee eens, maar dat je dan mensen in elkaar gaat slaan (voor straf), is ook wel een beetje overdreven. Denk b.v. aan pschologische gesprekken, jeugdgevangenissen, en uiteraard de boete. Maar de daders in elkaar slaan...?, nee dat gaat me dan weer iets te ver:cool:
     
  4. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Weltrusten trouwens!8)
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Waarom niet? Ze doen het toch ook met onschuldige mensen? Moet ik dan nog respect hebben voor dat tuig? Oprotten kunnen ze.. die gasten leren alleen van een nachtje op de eerste hulp met een verbouwd gezicht.
     
  6. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup ik vind dus ook dat ze in dat soort gevallen het "ZERO TOLERANCE" beleid mogen gaan uitvoeren,en zeer hoge straffen mogen gaan uitdelen.

    Kattekwaad dat kan nog maar wat die gasten doen slaat echt helemaal nergens op,en waarom treden de ouders niet op,die weten toch ook wel wat die blagen uitvreten?
     
  7. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    hehehe welcome back!!!

    Yup ik vind dus ook dat ze in dat soort gevallen het "ZERO TOLERANCE" beleid mogen gaan uitvoeren,en zeer hoge straffen mogen gaan uitdelen.

    Kattekwaad dat kan nog maar wat die gasten doen slaat echt helemaal nergens op,en waarom treden de ouders niet op,die weten toch ook wel wat die blagen uitvreten?
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Wat mij betreft mogen die gassies best gemept worden als ze dit soort dingen flikken. net als die katten-killer in ??? die die beesten in de rein gooit, of die zielige gasten die een paard ofzo doodsteken in ???.

    Ik ben het ook eens dat men tegenwoordig egwoon eigen rechter mag spelen; overheid doet toch geen ene flikekr om dat soort ******lijers aan te pakken.
     
  9. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook helemaal voor ZERO TOLERANCE!!
    Ik hoop inderdaad dat ze echt eens de verkeerde tegen komen en zelf helemaal in elkaar getimmerd worden..
    Dat is namelijk het enige dat helpt bij dat soort tuig.
    Laat ze maar es flink schrikken en een paar weken in het ziekenhuis belanden met veeel pijn. Klinkt vals, maar sorry hoor, die watjes-aanpak heeft geen enkel nut.. Dit tuig (al het tuig!)verdient een keiharde aanpak..Moet je maar eens voorstellen dat ze jouw moeder/zus/broer/vader whatever "lastig vallen" in de trein.. Je kan ze ook even een paar maanden naar een militair kamp in bv de USA sturen.. Laat ze maar lijden, weten ze ook eens wat dat is...$@#$#@$%^!$@%$%^@$%!

    Nee en dan 1 van die ventjes op het journaal of zo :
    "ik vind het asociaal dat mijn foto zo groot in de krant staat"
    EH???? Say again??

    Eigenlijk zijn het gewoon heel zielige, kleine mannetjes die zo onzeker, laf en bang zijn dat ze bezwijken onder de druk van hun vriendjes... Dat ze dit soort dingen moeten doen om zich iets te voelen..Te laf zijn om er tegen in te gaan..zo gaat dat namelijk vaak ...zielig...
     
  10. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    _O_ Zero Tolerance _O_
     
  11. Dmatri

    Dmatri Bleed til you die

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    En Ugamer je hebt wel wat losgemaakt he?
    ik denk wel dat de Nederlander op jou zit te wachten...
    Ugamer for President !!!!
     
  12. whoehaha

    whoehaha Wazupa

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet gewoon hun arm/been breken, kijken of ze het dan nog in zich hebben om zo stoer te zijn.
    Heel simpel politie recht geven zo'n ettertje de armen te breken zal ie volgende keer wel 100 keer overwegen of ie het wel of nie zal doen.
    Ik weet het antwoord wel.......

    Kortom invoering van de lijfstraf!}:]
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2003
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zero tolerance is goed, tot op een zekere hoogte. Zulke gastjes moeten idd hard aangepakt worden. Maar om nou kwaad met kwaad te vergelden.... lijikt mij niet de goeie oplossing. Dus als je iemand lens slaat omdat ie irritant is, ben je zelf even fout, hoe erg diegene de boel ook verziekt.

    Hardere maatregelen mogen echter wel getroffen worden. Strengere straffen moeten worden gegeven, en het moet makkelijker worden om iemand voor de rechter te slepen. Justitie is zo erg aan banden gelegd door ontelbare lullige regeltjes, dat de zwaarste criminelen om het kleinste vormfoutje kunnen worden vrijgesproken.... :{

    Dus ik denk nog steeds dat we het heft niet in eigen hand moeten nemen, dan ontstaat totale anarchie namelijk, maar dat we het rechtstelsel eens goed onder de loep moeten nemen, om te kijken wat daar allemaal mis mee is, om het rechtstelsel efficiënter te maken.



    Ow...... en Jordo for president _O_
    :cool:
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Yup inderdaad. Daardoor loopt gewoon de frustratie op. Kijk als justitie niks KAN doen, hoe moeten we onszelf nu dan beschermen? Als we nou een goed recht stysteem hadden dan was dit niet nodig, maarja aangezien ze nog niet eens een paar kut jochies kunnen oppakken is het kennelijk tijd dat het volk zelf laat zien dat dit niet kan.
     
  15. killabee

    killabee Brute Force

    Berichten:
    860
    Leuk Bevonden:
    0
    jep ZERO TOLERANCE ook voor mij.

    als een ouder iemand, een opa of oma, in de trein zit en die worden een keer lastig gevallen dan durven ze vaak nooit meer met de trein. ik vind het ook gewoon ontieglijk zielig. Ik had laatst ook op tv gezien dat een groep jongeren mensen lastig viel en zo bij een station, jammer dat het weer een groep marokanen was. die verneuken het wel voor de rest van de marokaanse jongeren.
     
  16. Spartan117

    Spartan117 New Member

    Berichten:
    467
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat je dit soort etters zo snel en hard mogelijk moet aanpakken, dan gaan er vast weer mensen zeiken dat ze minderjarig zijn, dat het officieel gezien kindermishandeling is en dat ze niet goed weten wat ze doen enzo, maar dat is bullshit! Als kinderen op een leeftijd van 14-16 jaar zich al zo gedragen, moet dat IMO zo snel en hard mogelijk worden aangepakt. Denk je in wat al die etterjes op latere leeftijd worden...daarom dus.

    Een ME busje ééns in de zoveel tijd richting zo'n perron sturen vind ik persoonlijk wel een goed plan, zulk soort maatregelen nemen ze in het buitenland ook wel eens, ik weet niet of het écht effectief is. Maar het lijkt de enige manier om nog wat te doen tegen dat soort irritante ettertjes! Ik zat zelf eens vast in een terin na het stappen omdat een paar van die klerelijertjes de treinbestuurder hadden overvallen (!) en de trein kon dus niet vertrekken, wat denk je, dan stuurt de politie twee man! Twee man om een groepje van 8 van die relschoppertjes tot orde te brengen.

    Dan heb ik zelf ook wel eens de neiging om die kinderen lekker ahdr in elkaar te timmeren, zo arrogant als ze je dan aankijken en dan zeggen van: "Wat mot je?", probleem is echter dat die gastjes vaak met een iets groter groepje zijn, dus dat win je sowieso niet, en dat die gasten dan 'vrienden in hogere kringen' hebben, en het lijkt me niet bepaald prettig als ik Ali in elkaar trap vanwege zijn gedrag, dat ik volgende week door Mohammed wordt neergestoken. Dus doe je niets, bied ik me excuses aan en laat ik het voor wat het is...tegen een kind! Gdvrrdmm!!! :mad:

    /Edit: Er komt me zelfs een nog extremer voorbeeld naar boven, dat is al jaren geleden. Maar toch, dat was op mijn oude basisschool waar er een groot aantal pestkoppies (mannetjes van een jaar of tien) altijd de andere mensen pestten, dat wil zeggen, slimmere mensen, mensen die sociaal gezien beter ontwikkeld waren dan zijzelf etc. Ik ben optenduur van die school afgegaan, want de leraren zelf deden er geen reet aan. En zo hadden ze hun volgende slachtoffer, toentertijd een maat van me, dus gepakt. Wat ze hadden gedaan is hem op de tramrails vastgehouden totdat de tram eraan kwam, met woorden als "ze gaan je zo doodrijden", tien jaar of niet, dat soort kinders mogen ze direct naar de slachtmachine lijden!
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2003
  17. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Die luitjes moet je gewoon in een ruimte gooien, en dan die ruimte vacium trekken. Klap er daarna gelijk een hoop zuurstof bij. En je kunt blik en vegen pakken om ze op te vegen :D Die luitjes moet je niet laten gaan met een simpel celstrafje van een jaar of een taakstraf.
    En net als spartan 117 zegt, dat is toch aso folk. Die lui moet je gewoon verhangen op de dam in Amsterdam. En voor alle tv zenders laten uitzenden. En dan een uur daarvoor mogen ze vastgeknoopt worden op een stoel en een uur lang mogen mensen dingen naar die lui toe gooien. (als ze er maar niet dood aan gaan). Dan wil ik nog wel even vanuit drenthe naar Amsterdam toe rijden om die lui 1376138 dozen eieren naar de bek te gooien.
     
  18. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Al die gasten die ze pakken gewoon een boete geven van 3000 euro of zo dan is het meteen afgelopen met de pret.
     
  19. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    vage post trouwens, het is xboxworld, niet aperitivo met esthertje
     
  20. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk no doubt. ZERO TOLERANCE

    Dat soort gasten moet je gewoon aftuigen, die luisteren toch nergens anders naar. En als het marrokanen zijn gaat het nog makkelijker. Die stuur je terug naar hun land, want daar mogen ze helemaal niks. Voor de eerste groep is het wel een beetje lullig maar het maakt echt wel indruk op de achterblijfers.

    Komop man. Het zijn altijd dezelfde en iedereen weet het en het enigste wat ze in dit soft landje kunnen organiseren is zo'n slappe stille tocht. Pff het wordt eens tijd voor een lawaaierige tocht (eentje met knuppels) door a'dam-west ofzo
     

Deel Deze Pagina