1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    over het geheugen kaartje, ik gebruik sinds kort een klasse 10 kaart ( de snelste op dit moment) en merk dat de camera een snellere burst heeft dan met mijn oude kaart, een extreme 3. Het wegschrijven gaat een stuk sneller waardoor de buffer minder snel vol zit.

    Over het d90 en d3100 verhaal. De d90 heeft ondanks dat het een ouder model is toch heel wat voordelen ten opzichte van de d3100, het wel te maken met de functies die je in een camera zoekt. Wil je ook gaan filmen zou ik voor de d3100 gaan, deze heeft 1080p met live-view en autofocus, de d90 720p zonder autofocus.
    Heeft dit niet je voorkeur zou alleen de iso-waarde een doorslag kunnen geven. De d3100 heeft minder kwaliteitsverlies op hogere iso-waardes dan de d90, dit ga je merken als je boven de 400 iso gaat (wat ik zelden doe).

    Voor mij zijn de voordelen dat de d90 een interne focusmotor heeft en dus ook oude lenzen kan aansturen, maar ook bijvoorbeeld de lichsterke lenzen die bij nikon soms geen focusmotor hebben en dus op de d3100 niet kunnen focussen.

    de d90 heeft een betere monitor op de body, een betere zoeker, een dubbel scrollwheel wat imo onontbeerlijk als je op manual gaat schieten, de burst is hoger en als laatste is dat de ergonomie beter is, oftwel hij houdt beter vast, vind ik tenminste.

    http://ishootiblog.blogspot.com/2011/04/nikon-d3100-vs-d90.html
     
  2. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Vorige week als beginner een nieuwe Canon 550D gekocht met kitlens 18-55. Begin de basis al snel door te krijgen, ik heb alleen nog geen tas gekocht ervoor omdat ik die tassen bij de Media Markt troep kwaliteit vind toen ik ze in mn handen had.

    Welke tassen kunnen jullie aanraden? Voorlopig blijf ik het komende jaar bij mijn kitlens, dus een compact tasje waar m'n body + kitlens aan elkaar in kan met wat ruimte voor de oplader en schoonmaakspulletjes moet ik hebben.

    Ik heb al zitten kijken naar een Canon Custom 100EG bag, maar ik las dat je de camera met lens eraan alleen erin kon doen met de lens naar beneden. Voor mijn gevoel van veiligheid heb ik liever dat de camera met kitlens horizontaal in de tas ligt. Weet iemand een goede tas voor mij? Mijn budget gaat tot €50.
     
  3. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb deze, past alles makkelijk in. Je body en twee lenzen passen erin naast allerlei extra spulletjes.
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Wil geen 2e hands body, dus valt al af ;) How about de D5000 dan? Is bij Kamera-Express mooie prijs nu :) Is die beter? Kantelbaar scherm boeit me niet veel :)
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    De D3100 schiet 1 frame minder per seconde dan de D5000. Op vrijwel alle andere vlakken presteert de D3100 beter.
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb jarenlang met een tas van Lowepro gedaan. Goede tassen en de prijzen vallen ook wel mee.

    http://www.fotokonijnenberg.nl/prod...k=&kw=&pricerange=-&pager=0&sort=rel&items=20

    Ik kan je overigens wel aanraden om een tas op de groei te kopen, beetje zonde als je straks wat meer objectieven of een externe flitser hebt en je weer een nieuwe tas moet kopen. :)
     
  7. UnleasH

    UnleasH Brrrrrrrrrrrrrrrrap

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    Top, bedankt voor de tips!
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    D3100 it is ;) Thanks JeePee!
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Van het weekend op de Nurburgring geweest. Wat foto's daarvan :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog wat rondjes kunnen meerijden met een 1 serie en een 350z. Zeker fraaie hobby als je geld heb 8)

    Rest van de foto's op flickr, zie sig :)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Hmmm zelf niet overheen gestuurd? :9 Moet er binnenkort ook maar weer eens heen, alleen dan niet om te fotograferen :+

    Hehe dit is zo true. Heb een aardig compact tasje en die zit nu tot de nok vol :+ Binnenkort maar eens kijken naar een rugzakje.
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn besluit staat iig vast: ik haal de Nikon D3100 met standaard kitlens binnenkort! Nu al zin in. Mijn pa zei echter dat ik toch echt een Extreme kaartje nodig had, terwijl JeePee zegt dat dit niet perse hoeft bij de D3100. Ah well, morgen maar ff uitzoeken. Denk niet dat het perse nodig is :)
     
  12. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    @JP

    Nee, ik had geen auto daarvoor :)
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Iemand ervaring met Redcoon?

    D3100 met 18-55 én 55-300: €469. Volgens de hulpchat van de site krijg ik dan beide lenzen geleverd... Lijkt me sterk toch?!

    Edit: Gozer van de hulpchat gaat het maar even navragen, nadat ik hem vertelde dat de 55-300 VR lens los al €259 kost :9

    Edit 2: Reactie:'Willem (10:31:18)

    Hij zit er volgens onze productmanagers echt bij'

    Zou chill zijn!

    Edit 3: Door mijn vragen zijn ze er nu achter dat het om een foutje ging... Mijn karma is weer goed ;)
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2011
  14. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Zou idd chil zijn ja...
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Maargoed was dus een fout. Ze waren wel zo aardig mij te bedanken voor het opmerken...
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Gast, die had je gewoon moeten bestellen :+
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar dan had ik er alleen maar de 18-55 bij gekregen hoor...

    Over UV-filters: Maakt het merk nog uit? B&W of Hama oid?
     
  18. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ik jou was, zou ik eerst maar eens die d3100 halen en eerst maar eens pics gaan schieten. Leer het apparaat kennen en ga dan eens kijken naar accessoires etc...
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet ik, maar volgens mij vader, oom en goede kennis is een UV filter wel handig. Vooral om krassen op de lens te voorkomen. Vandaar mijn vraag :)
     
  20. Magical Elvis

    Magical Elvis Active Member

    Berichten:
    278
    Leuk Bevonden:
    7
    hmm, oke maar denk dat je er eerst wel zuinig mee zal zijn. Trouwens, ik heb mijn 550d gewoon besteld zonder al te veel na te denken :D. Al die andere dingen komen wel, eerst maar pics schieten. Zo ben ik ernu achter dat ik nog een goede zoom lens wil en een goede macro lens...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina