1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Werk, Inkomsten & Ervaringen topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 15 okt 2008.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Yeah eindelijk flash op de PC's geinstalleerd hier:D.
     
  2. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zonder de moraalridder uit te hangen hier, maar wtf? :x
     
  3. DiggyDoag

    DiggyDoag Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha inderdaad. 'Even luieren' op de plee, lol. Dan moet je wel een echt kutbaantje hebben wil dat aantrekkelijker zijn.
     
  4. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Mensen, ik wil graag even informeren bij de mensen die hier ook werkzaam zijn bij een supermarkt.

    In de super waar ik werk is het sinds een jaar ongeveer zo dat mensen (parttimers) na 2,5 jaar kunnen oprotten. Hun contract wordt niet meer verlengd dan, je mag dan wel na 3 maanden (?) opnieuw solliciteren en ik heb gezien dat sommige mensen dan weer opnieuw worden aangenomen.

    Nu val ik hier zelf niet onder omdat deze 'regel' inging toen ik er al werkte. Echter is het zo dat mijn zus bijna tegen deze 2,5 jaar aanhangt en er dus binnenkort waarschijnlijk uitgegooid wordt. Mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die in een super werken waarbij deze 'regel' ook gehanteerd wordt.

    Ik vind het zelf een vreemde en dubieuze regel. Voornamelijk het feit dat het allemaal zo slecht gecommuniceerd wordt met de werknemers irriteert me. Gozer op 't werk kreeg deze week te horen dat volgende week z'n laatste week zou zijn :emo: Ik bedoel, dan kan je halsoverkop opzoek naar werk gaan zoeken..:x
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Dit

     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221

    Na 2.5-3 jaar moet je normaal een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Dat willen ze niet geven, dus ontslaan ze je en nemen ze je (soms) weer aan.
     
  7. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hier is het ook zo bij de AH
    je contract kan 2x verlengd worden met een jaar en dan moet je volgens de wet een vast contract krijgen. Dus kunnen ze dan gewoon zeggen dat ze niet verlengen. Als je na 3 maanden weer solliciteert ben je weer een nieuwe werknemer en kan dit proces weer opnieuw beginnen. Beetje wet omzeilen.

    verder kun je weten wanneer je contract afloopt, dus hoeven ze dat niet eens te communiceren kun je zelf ook zien.
     
  8. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Misschien al ooit gevraagd, maar wat doet iedereen hier voor werk/bijbaan/de inkomsten?

    Ben er best benieuwd naar !
     
  9. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm, ik kreeg vandaag op de club een aanbod voor een vakantiebaan. Verdient 10,- netto per uur, van 8 tot 5 5 dagen per week. Heel leuk allemaal zul je denken. Maar hiervoor moet ik wel kippen slachten.

    Ja kippen slachten.:mad: Denk niet dat dat wat voor mij is. Maar 500,- per week.. ben bang dat ik de kipjes dan namen ga geven, en gehecht aan ze ga raken, dan laat i kze vrij:cool:
     
  10. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Wat doen kippen op een hockeyveld vraag ik me af..
     
  11. Remco

    Remco Guest

    De meesten weten het al, maar ik ben Logistiek Medewerker bij Pon Logistiek. Dat houdt kort gezegd in dat ik auto's vanaf een trailer of vanaf de trein naar de plek breng waar ze horen. Bijvoorbeeld opslag, expeditie, leer, ombanden (bandenwissel) etc. Pon importeert 5 automerken: Seat, Skoda, Volkswagen, Audi en Porsche.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2011
  12. Seh

    Seh Guest

    All-round horeca werknemer hier. Van afwassen tot barman en van kok tot glazenhaler, lekker met mensen bezig zijn of in de keuken. Meestal als ik in de keuken sta dan is dat met een brakke kop van het uitgaan/werken van de nacht er voor, dan word ik voor de klanten weg gehouden, haha. Een beetje ouwe hoeren met de andere collega's of met klanten en gewoon je werk doen, prima voor mij. :cool: Enige minpunt is het schoonmaken nadat iedereen de deur uit is, dat is echt een hel. Zeker als heel het pand (even snel geteld 7 zalen + een binnenplein) schoon gemaakt moet worden. Het minder vaste personeel kan dan gewoon naar huis. Maar het nadrinken maakt dat over het algemeen ruimschoots weer goed. Levenslessen heb ik daar al geleerd. :cool:
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb wel relaxt vakantiewerk imo, op een verkeersafdeling dingen doen zoals definitieve verkeerborden plaatsen, maar ook tijdelijke omleidingsroutes maken (letters plotten en op de borden aanbrengen o.a). Ik maak wat mee, en ik verdien aardig: €7,50 netto.
    Dit is mijn derde jaar dat ik dit nu doe. Voor de rest doe ik geen werk.
     
  14. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een baantje waar ik ongeveer 1 keer per week 8 uur kan werken. Alleen het nadeel is dat ze niet altijd werk hebben. De verdiensten zijn dan wel weer lekker: 12,60 per uur netto. Dan moet ik modellen maken in het sterkteberekeningsprogramma Ansys. Alleen de berekeningen doen de echte full time engineers. Je zit de hele dag binnen achter een computer en je moet ook best geconcentreerd bezig zijn. Dus wat dat betreft is het niet erg leuk werk, maar het verdient gewoon goed.

    Voor de zomer hoop ik dat ik bij een bedrijf kan werken die warmtepompen maken. 3 dagen per week, dus ook nog wel wat tijd om vakantie te beleven.
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kassa bij de Albert Heijn. :thumbs:

    In Oostburg, een dorp in Zeeuws-Vlaanderen. Omdat ik zo goed m'n best doe mag ik soms achter de balie staan. :+ En om half 8 beginnen om de kluisinhoud te tellen, of juist 's avonds werken om de administratie te doen.

    Verder zorg ik ervoor dat ik genoeg afwisseling heb, door de rekken bij de kassa's te vullen, schoon te maken, promotiemateriaal te vervangen en wat andere klusjes te doen hier en daar.

    Zo was laatst de afwasmachine in de kantine verstopt. Heb ik die even heel bazig ontstopt. :cool:
     
  16. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Geen 500 p/w hoor, ervan uitgaande dat je per dag 1 uur pauze hebt die niet betaald wordt krijg je 400 p/w.
     
  17. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ja ok. Maar het blijft veel voor een 17 jarige. Zit er over te denken om het gewoon een week te doen. Een week de harteloze, gevoelloze man uithangen.
     
  18. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit lijkt me nou echt tof om te doen _O_
    Als bijbaan of vaste baan?
    En is er nog plek over? :D

    Ik werk bij de Jumbo als vakkenvuller.
    Verdien ongeveer 7 euro per uur als 20 jarige.
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2011
  19. Kleenex

    Kleenex Zakdoek van het jaar

    Berichten:
    355
    Leuk Bevonden:
    1
    Je eet die beesten toch ook?
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Logistiek medewerker bij Zeeman.
    Vrachtwagens inplannen, orders invoeren, pokeren over internet en XBW checken.
    Nice :D.
     

Deel Deze Pagina