1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ok, wel grappig om te horen, normaal hoor je vaak iedereen 35mm aan raden voor crop omdat hij dan bijna gelijk staat aan 50mm full-frame.
    Ik hou daar ook wel van hoor, schiet steeds vaker met de tokina op 24mm wat ongeveer het zelfde zal zijn als 35mm op FF.
    Als je btw nog een mooie budget 35mm f 1.4 zoekt en je bent niet vies van manueel focussen zou je eens moeten kijken naar de samyang 35mm f 1.4
    Hoor op het moment niks dan goede verhalen daar over en dat voor ongeveer 370 euro.
     
  2. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Door wat heel zoekwerk en grondige zoektoch ben ik vrij zeker tussen welke camara's is wil kiezen.


    1. Nikon D5100 + 18-55 VR + 55-200 VR Kit

    2. Canon D600 + Canon EF 28-135mm f/3,5-5,6 IS USM

    Maar nu heb ik juist hulp nodig. Want ik zie dat Nikon D5100 iets minder megapixel heeft. Maar gebruikt wel een andere soort sensor. Is dit beter of maakt het weinig uit. Eigenlijk is gewoon welke tussen deze twee is algemeen het beste? Iemand die van beide voor en nadelen kan geven?

    Want ik zie dat ik bij Nikon voor goedkoper prijs 2 lenzen heb. Natuurlijk is de vraag zijn deze lenzen heel goed?
     
  3. Remco

    Remco Guest

    Wat zijn de prijzen? :)
     
  4. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0

    Voor € 1039 heb ik de Nikon D5100 + 18-55 VR + 55-200 VR Kit ( eventueel met geheugenkaart (16Gb) en tas ongeveer zo een 1140 euro

    En de EOS 600D Canon EF 28-135mm f/3,5-5,6 IS USM met tas en geheugenkaart van 16 GB kost deze bijna 1300 euro
     
  5. JeePee

    JeePee Guest

    Had jij niet al een camera? Of was dat een compact of een ding van je ouders ofzo? Want als je al een spiegelreflex hebt, dan zou mijn volgende stap nou niet bepaald een D5100 zijn...
     
  6. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee is maar een zoom camara meer. Samsung WB5500.

    Maar ik zoek wel een goeie camara waar ik aantal jaren mee voort kan.

    Canon 600D vind ik interssant maar vindt niet direct een site waar ik deze vind met interessante prijs op.

    Of kan ik best nog iets anders gebruiken?
     
  7. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik zou niet de 600D voor 1300 kopen, hallulujah. Dan kan je beter de 60D in een leuk kitje kopen, dan ben je hetzelfde kwijt. Of een 550D body met goede lens, dan ben je voor 1000 euro klaar.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @Bonbridge: Mooie tas, ik heb zelf laatst een crumpler gekocht voor 40 euro (wel 2e hands) en daar kan ook nagenoeg alles in, ideaal :)

    @Remco: Erg mooi boek! Is hij ook na te bestellen? :+
     
  9. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ben nu aan het kijken bij D550. Want blijkbaar is wordt D600 meer als downgrade bezien? Maar met goede lens toch nog over 1100 denk ik.
    Toch met deze lens: Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Canon
    Het is eigenlijk niet echt een macro lens. Ik zoek ook meer standardzoom lens.
    Voor mensen scherp op beeld te hebben enz. Een allrounder dus.

    Ik kijk nu wel steeds op digicamshop. Daar staan deze op: http://www.digicamshop.be/category/4021/standaardzoomlenzen.html?page=1&items=10&compatiblewithbrand=2&compatiblewithproduct=91476
     
  10. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Niet om het een of ander, maar met dat budget kun je zelfs richting de 60D (of met goed zoeken nog de 50D) of D90 met een 17-85mm of 16-85mm lens?

    http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1515998/canon-eos-60d-plus-ef-s-17-85mm-f4-56-is.html
    http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1424098/nikon-d90-plus-16-85mm-vr.html

    Weet niet of dat ook is wat je zoekt, maar het is wel een fijne allround lens in ieder geval.


    Heb zelf ook nog een vraagje trouwens. Ik zit te twijfelen over een diffuser voor m'n pop-up flitser. Heb nog even het geld niet voor een andere flitser dan die ingebouwd zit op m'n camera, alleen is het niet altijd alles. Vroeg me af of zo'n diffuser nou echt het effect geeft wat ze beloven. Het is en blijft natuurlijk wel een pop-up flitser. Zat dus te denken aan iets simples en goedkoops als: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/1334813/gary-fong-puffer-pop-up-flash-diffuser.html
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2011
  11. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0


    Heb wel Canon EOS 550D + Geheugen + Tas + Accu + Sigma DC 17-70 f/2.8-4.0 Macro OS HSM Canon voor 1160 euro.

    Daarbij zou de D60 tegen over D50 meer een downgrade zijn of gewoon bijna geen verschil. Buiten dat die ook 18Mp heeft. Maar is niet zo sterk gebouwd.

    Een D90 heeft weinig Mp vindt ik persoonlijk.

    Iemand nog advies?
     
  12. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet meteen zoveel geld uit gaan geven, koop gewoon een body met lens en een geheugenkaartje en kijk dan waar je na een tijdje behoefte aan hebt. Een extra accu heb je bijvoorbeeld alleen nodig als je meerdere dagen intensief foto's gaat maken of veel wilt gaan filmen.

    Zelf heb ik een 550D body gekocht met een tweedehands 17-85 IS USM, lekker allround. Maar als je echt zoveel geld uit wilt geven, waarom dan geen 7D?

    En ik zou hier gaan kijken waar de spullen het goedkoopst zijn
     
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind het maar erg veel geld voor een 550D en daar zou ik het niet voor over hebben.
    Voor het zelfde geld heb je volgens mij zelfs een 5D mark 1 + lens, wat toch vele malen beter is dan een 550D.
     
  14. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Inderdaad, die zijn tweedehands voor 750,- wel te krijgen.
     
  15. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Waarom zou je meteen met een 5D beginnen?

    Wat betreft de 50D, die is van een magnesiumlegering, en sterker dan de kunststof behuizing van de 60D. Die kan daarintegen wel filmen, de 50D niet.
     
  16. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar ook mee D550 kan wel filmen.

    Daarnaast hier in Belgie... Heb al gekeken naar 2dehands, kapaza enz. Dan is het ook nog vaak dat je in limburg niet vaak iets vind van een D550 of zeker al niet hoger. helaas |:-
     
  17. Remco

    Remco Guest

    Ik ben gewoon begonnen met een 450D + 18-55mm IS USM voor 430 euro. Ik zou niet gelijk al m'n geld in een body gooien als je nog geen ervaring hebt.

    @killaz: Uiteraard! Wat zou je ervoor over hebben? :cool:


    /edit: Ik ben verliefd: http://www.kieskeurig.nl/objectief/canon/ef_24-70mm_f28l_usm/168660/

    Maar heb ik 't ervoor over... Twijfels twijfels
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2011
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik kan je garanderen dat dat 1 van de beste zoomlenzen van canon is.
    Het is dat ik geen geld er voor heb maar die wil ik echt al zo lang haha!
    Heb er een paar keer mee mogen werken en hij levert ragscherpe plaatjes af!
    2e hands ligt hij rond de 800 euro, als ik het had dan had ik die lens ook al lang :9
     
  19. Remco

    Remco Guest

    Ik gheb ghet. :cool:
     
  20. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Sterf dan langzaam en pijnlijk aub :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina