Had ik ook al opgemerkt in het 'nieuws' topic. Verschil tussen de verschillende opleidingen is enorm. Gister was er toevallig iemand uit de Raad van Bestuur van de Universiteit uit Utrecht op Radio 1, die sprak van 'diplomadeflatie'. Ik vind dit een treffende term omdat iedereen opeens HBO lijkt te kunnen / gaan doen. Zij gaf als oplossing om verschillende gradaties aan te brengen in het HBO, waardoor je dus eigenlijk krijgt dat wat vroeger MBO was, nu gewoon HBO 1 heet bijvoorbeeld.
Heel Nederland is dalijk 'hoog opgeleid', terwijl ik echt niet geloof dat er meer slimme mensen zijn dan vroeger. Enig mogelijke conclusie: de eisen aan het HBO worden lager.
Mijn eigen ervaring is dat mijn HBO opleiding (small business aan de HES) ook echt een lachtertje was / is in vergelijking met mijn huidige opleiding (Accouting & Control aan de VU). Moet nu echt een x aantal uur per week aan studie besteden, anders is het niet bij te houden. HBO was gewoon 8 weken niks, weekje blokken voor de tentamens en klaar.
Laatst bewerkt: 7 jul 2011