Spelletjes spelen, WEL goed voor de jeugd.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flamingo, 30 mei 2003.

1. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    Videogames verbeteren waarnemingsvermogen

AMSTERDAM - De honderden uren die een deel van de jeugd doorbrengt met spelcomputers en videogames hebben een positief effect op het waarnemings- en reactievermogen. Dat hebben onderzoekers van de universiteit van Rochester in de Verenigde Staten geconstateerd. Volgens de wetenschappers biedt het onderzoek aanknopingspunten voor het trainen van militairen en de behandeling van patiënten met sommige oogafwijkingen.

Videospelletjes zijn goed vor het waarnemingsvermogen.
    Het neermaaien van tegenstanders, ontwijken van inkomende raketten en rondracen op een parcours met behulp van een joystick, muis of virtueel wapen leidt op termijn tot een duidelijke verbetering van het vermogen om verscheidene objecten tegelijk in de gaten te houden en tot een hogere handelings- en reactiesnelheid, aldus het onderzoek dat donderdag is gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Nature.

"Het idee dat kinderen tot psychopathische moordenaars verworden door het spelen van gewelddadige schietspellen is onjuist. Ze worden er ook niet automatisch geniaal van, maar het spelen van computer- en videogames heeft duidelijk een positieve invloed op de snelheid waarmee ze informatie verwerken", aldus Kurt Squire van het Massachussetts Institute of Technology. Uit onderzoek van het Amerikaanse leger is eerder al gebleken dat soldaten die veel videospelletjes hebben gespeeld beter scoren bij gevechtssimulaties waarbij visualisatie een belangrijke rol speelt.

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Gamen ruled :)

Ik wist het al, maarja die gasten moeten toch iets de schuld geven van dat aantal moordenaars?

[offtopic] Je bent er nog? _O_ [/offtopic]

3. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Het gamen heeft zn voordelen en nadelen. Ten eerste, je reactie snelheis wordt veel sneller. Ik merk het ook als ik iets laat vallen dat ik het bijna altijd opvang. 1,5 geleden liet ik best wel veel dingen vallen altijd.

Maar je beweegt niet, dus je wordt dikker...

4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Jij ook al 8).

Vanmorgen bijvoorbeeld, laat ik bijvoorbeeld bijna m'n lege kopje vallen, normaal was hij dood, maar vandaag vind ik hem gewoon op :confused:.

Best wel eng als je erover nadenkt :eek:.

5. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, maar kijk eens hoe snel je reageert als er een kogel afkomstig van een sniper vlak langs je schiet bij Halo... Je schrikt je gelijk de pleuris en reageert als een soort "instinct". Je weet gelijk van, niet springen, maar bukken en strafen.

Dat is best wel eng, ik bedoel, volgens mij heb je daar echt uren oefenen voor nodig.

6. McKnight_76

McKnight_76 cool

Leuk Bevonden:
    0
    Zo zie je maar weer, dat gamen wel degelijk goed voor je is.:)

7. Sneaker

Sneaker Aspirantgamer

Leuk Bevonden:
    0
    deze statestieken zijn al lang bekend.:)
    alleen dwazen beweren dat videogames moordenaars creeren.
    die mensen die zoiets beweren, zijn in het algemeen werkelijk dom en kortzichtig. ik vertel gene zever. zoiets noem ik domme en beinvloedbare massa. zulke mensen kunnen beter zichzelf ophangen.

8. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    w00t best wel handig als je een sniper tegen komt op straat!! 8)

*bukt

*strafet :cool:

9. X-cube

X-cube 1 X to Rule Them All

Leuk Bevonden:
    0
    Jah het klopt wel want soms zit ik over te zappen op de tv en dan zie ik alles maar m'n ouders en m'n zusje niet.}:]

En ik was laats aan het over zappen en toen kwam ik bij zo'n spel programma maar ik zapte gewoon verder alleen ik wist het antwoord van het woord raadsel al in de tijd van alleen al door het te zien binnen de tijd dat ik het knopje weer indrukte van de afstandsbedienong.:eek:

10. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    bron(vraagteken)

weet nog niet waar het vraagteken op dit toetsenbord zit.. en de z en y yijn omgewisseld

11. NeowulF

NeowulF Nightwulf

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk, Als ik nog ff 10 jaar door game maak op op ten duur allemaal van die matrix-bewegingen :cool:

12. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    bron:? bijna hetzelfde artkel stond ook in het Utrechts Nieuwsblad.
    Maar in games kun je ook nog je agreesie kwijt:) + reactie vermogen. Elke keer als je gaat gamen en je moeder komt binne:
    '' Kijk maar op de deur mam, ''

daar plak je dus dat artikel...

13. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Vandaag stond bij ons in de krant (dagblad van het noorden) een soort gelijk artikel!

14. hattrickrulez

hattrickrulez FootballFreestyler

Leuk Bevonden:
    0
    precies hetzelfde artikel

15. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Die stomme Amerikanen hadden meer Halo moeten spelen, dan waren ze nooit neergeknald door die sniper in dat bussie. Stomme kinderen, speelden zeker liever verstoppertje dan Halo. Eigen schuld 8)

16. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dan maar wel hopen dat die sniper ook geen fanatieke gamer is.:+

17. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, lees jij ook de plaatselijke krant? :p

18. boessie3

boessie3 Milo NL

Leuk Bevonden:
    0
    haha ga toch maar meer gamen dan

19. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zag het ook op de nieuws :

je zag een meisje met haar vader naar een beurs voor oude games ofzo. Daarna interviewde ze een persoon die zei
    dat games goed voor de jeugd zijn en andere bla

20. The Bear

The Bear ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had er ook een thread over gemaakt, want ik had deze niet gezien. Sorry daarvoor, maar ik had niet eens de kans om het te zeggen, want DarkwingDuck gooit hem gelijk al dicht.

Deel Deze Pagina