1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Voor mij iets té veel autoriteit om een goede Perkamentus te zijn. :+
    Maar dat is niet de bedoeling! Perkamentus is altijd rustig, kalm en vrij geruststellend. En vrolijk.
    Gambon speelt een goede Perkamentus voor de films zou je kunnen zeggen, maar hij speelt niet de goede Perkamentus. Dat deed Harris veul beter.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ben het met Dulle eens! Richard Harris speelt een lieve, grappige Perkamentus. Ik vind dat Michael Gambon een geweldige rol speelt als een wat duistere Perkamentus, maar ik denk dat hij daardoor minder aansluit bij het personage uit het boek. Desalniettemin vind ik dat beide acteurs de rol heel goed spelen.

    Wat ik ook bijzonder vind, is dat ik me totaal niet stoor aan de plotselinge overgang van de ene op de andere acteur. Bij sommige films kan dat vreselijk zijn, in Harry Potter heb ik het eigenlijk nauwelijks door!
     
  3. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Ik ben het helemaal eens met Dulle.
    Ik vond de eerste Perkamentus echt perfect, paste precies zoals ik hem me had ingebeeld tijdens het lezen. Toen kwam die 2e(Gambon?), en ik vond hem eigenlijk meteen niks. Vooral in de 4e film vond ik hem verbazingwekkend weinig lijken op de Perkamentus die ik van de boeken kende; hij was heel afstandelijk, harde stem, niet geruststellend etc.

    Grappig trouwens: tijdens het lezen van de LotR boeken, moest ik bij Gandalf ook altijd denken aan Perkamentus. McKellen als Perkamentus was leuk geweest, maar dan zou ik waarschijnlijk de 2 verhalen door elkaar halen en verwachten dat Gollum ieder moment te voorschijn zou springen ofzo :9
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Gollum is gewoon het broertje van Voldemort. :cool:
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ohja, Ian McKellen als Perkamentus lijkt mij ook een slecht idee. Dat personage heeft teveel raakvlakken met Gandalf. Dat een acteur met zo'n iconische stem en gelaat die rol dan vertolkt... dat kan gewoon niet!
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb alleen de eerste 4(?) boeken gelezen dus kan niks zeggen over hoe Gambon past bij de rol zoals hij in de boeken beschreven is.

    Maar voor de films vind ik hem zeer geschikt. Vind de rol in de laatste films ook leuker dan in de films met Richard Harris. Die vond ik maar wat vlak. Een soort stereotiepe oude grijze tovenaar met weinig kleur.
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ik vind het precies het tegenovergestelde! Die Harris speelt inderdaad een lieve 'knuffelbeer' en past perfect in de eerste 2 films, maar die films die erna komen, met name 4, 5 en 6 vind ik Gambon echt geniaal. Hij past veel meer in het plaatje wat ik van Perkamentus heb, met lekker veel pit. Ik zie die Harris niet zo vol passie en gevaar op een rots staan in deel 6 hoor. 8)
    Perkamentus is ook een beetje duister, met al zijn geheimen en verleden. Harris had het totaal verpest in mijn ogen.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hmm... de boeken heb ik wel gelezen, maar ik moet zeggen dat het meeste me al ontgaan is. Wat voor type persoon Perkamentus is, weet ik bijvoorbeeld nauwelijks nog. Dus ik denk dat wat jij zegt, wel klopt. Dat de verschillende acteurs beter passen bij de soort Perkamentus.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Ligt het nou aan mij of heb ik echt het hele stuk

    [spoiler1]dat ze Norbert boven op de toren aan de vrienden van Charlie meegeven[/spoiler1]

    gemist?
     
  10. Cyndris

    Cyndris Member

    Berichten:
    800
    Leuk Bevonden:
    369
    Lol ja nu je het zegt.
    Ze hadden plotseling straf en moesten

    het verboden bos

    in. 8)



    :+
     
  11. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    In de film of het boek?
     
  12. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Iemand de filom al gezien? miss gistere premiere?
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Zo ik heb net kaartjes besteld voor zaterdagavond. Lekker samen met m'n vriendin naar de 2D versie. Vind 3D maar niets.
     
  14. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Heb kaartjes besteld voor vrijdag avond, helaas wel de 3D. Had liever ook naar 2D gegaan alleen nu konde 2 maten van mij die hem ook graag willen zien. 1tje moet namelijk elke avond werke behalve die vrijdag had die vrij dusja moet iets:p
     
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik ga misschien vanavond, ligt er aan wat m'n vriendin wil! Zin in. :D
     
  16. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu net pas part1 gezien maar het toch een vraag

    Op een gegeven moment midden in de film zegt Ron dat ze nog 3 gruzelementen nodig hebben. Maar er zijn er toch 7 en op dat moment hebben ze toch pas het dagboek en de ketting vernietigd? of kijk ik weer ergens over heen?
     
  17. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten er 6, of in ieder geval dat denken ze. Dumbledore heeft de ring vernietigd (weet je nog in film 6, die zwarte hand?) dus dat zijn er 3.

    Ik denk dat ik voor het eerst in mijn HP-carrière geen film ga kijken voordat ik naar de bios ga. Geen tijd voor 8)
     
  18. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Owja:+
    maar dit deed perkamentus toch voor dat ze wisten van de gruzelementen (film ligt niet meer goed in het geheugen:+)

    maar:

    in de herindering van Slakhoorn word al gezegd 7 gruzelementen dus waarom gaan ze dan van 6 uit?
     
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
  19. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    6 Hocrux en het laatste stuk 'ziel' is Voldemort zelf. ;)
     
  20. ExQuiZ

    ExQuiZ Active Member

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de heer snape nou wel of niet de pa van harry?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina