1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Hi guys lekker bezig zie ik! Geen tijd om alles te lezen, maar is wel weer leuk om wat te lezen.

    Ik ben zelf zo gegaan
    canon 1000D + 18-55 + 75-300
    canon 50mm 1.8
    tokina 11-16

    Ik wil volgendjaar van body wisselen. En dan gelijk een goede. Ik dacht aan een 5d mIII maar sinds ik de tokina heb denk ik toch vaker aan de 7D.

    Nu hier op vakantie alleen met de 50mm. tokina en soms met de 300mm. geschoten. Intussen alweer 20gig. vol. Er zit zeer zeker wallpaper materiaal bij!

    Kan niet wachten om ze te bewerken. Achja vanaf morgen zit ik in Mexico en ook daar blijf ik volop schieten.
     
  2. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier mijn eerste foto met mijn D7000

    [​IMG]
     
  3. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Beeldkwaliteit is om te smullen. Wat waren de lens en settings?
     
  4. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Of een DJ vraagt even aan je of je over 2 weken in Barcelona plaatjes komt schieten, voor een speciaal concept. Holy shit, yeaaah
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vet man! Geheel op zijn kosten?

    Mooie plaat splatman, ik wil ook wel weten hoe je dat precies gedaan hebt :)

    Even een vraagje: ik wil voor de aankomende vakantie naar Zweden een tweede SDHC kaartje aanschaffen. Gewoon voor erbij. Ik heb nu een 'dure' van 45 mb/s. Nu heb ik geen zin om nog zo'n duurder kaartje aan te schaffen, dus kwam ik op een Sandisk kaartje van 15 mb/s uit. Ik schiet echter wel in raw momenteel dus is dit dan nog wel snel genoeg?
     
  6. BeZaX

    BeZaX Plop...

    Berichten:
    701
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groot (MB) zijn je RAW bestanden? Verder lijkt het me het dan een vrij simpel sommetje. ;)

    Scheelt het zoveel in prijs dan? Ik zou gewoon 2 goede kaartjes kopen. Kun je altijd wisselen en loop je nooit tegen beperkingen aan.

    @Tom: Heel erg tof!
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2011
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja 15 mb/s is €13 en 45 mb/s is €30 dacht ik. RAW bestanden zijn zo'n 16 mb, maar ik dacht dat de D3100 een soort buffer had waar bestanden eerst opgeslagen werden?

    JeePee, weet jij dit precies?
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Niiiiiice! :D

    Ding op een statief, sluitertijd op 30 seconden en wachten maar?

    Had ik dat niet al zo'n 28 keer uitgelegd? Dat ding schiet 3 fps. Heel weinig, dus die buffer burst je echt niet zomaar vol. Ik zou alsnog een class 6 of 10 kaartje halen, omdat je dan lekker soepel door je foto's kunt bladeren, helemaal als je de kalender opent.
     
  9. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    als je de sluiter half indrukt zie je rechtsonder in de zoeker een r staan met een getal. Zoveel foto's kunnen gebufferd worden.
    met mijn camera zit ik met een klasse tien kaart op 14bit raw+JPEG op zo'n 10 foto's in de buffer. Zowel de raw als de jpeg wordt op een aparte kaart weggeschreven.
    Als ik jpeg schiet heb ik 33 fotos in buffer. Is met 6 fps best leuk.
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha dat had je JeePee, maar toch ;) Haal er denk gewoon een van 30 mb/s. Zijn wt duurder maar ook kwalitatief beter. Moet natuurlijk wel lekker lang meegaan :)
     
  11. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tom, nice man!

    thanks iedereen,Heb mijn plaat geschoten met de volgende setting:

    Nikon D7000 + Sigma 50mm f1.4

    114 sec. sluitertijd - f16 - ISO 100
     
  12. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Heb zelf trouwens een Extreme CF kaartje gekocht (60MB/s). Toch wel prettig mocht ik ooit wat snellere onderwerpen vast willen leggen.

    Wat betreft het DJ-avontuur, het valt precies in mijn vakantie, dus even kijken hoe dat gaat lukken. Het is inderdaad op zijn kosten :D
     
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Bulb dus? Ik heb dat een keer geprobeerd maar mijn plaatje was toen helemaal wit. Deed het wel overdag, dat verklaard een hoop lijkt me?

    Ik ga volgende week naar Zweden en neem mijn D3100 mee. Zal daar veel gaan fotograferen en vooral veel stilstaande dingen (natuur etc). Als ik bijvoorbeeld een waterval mooi wil fotograferen, dus alsof het water nog beweegt met dat mistige effect, hoe kan ik dat het beste doen?
     
  14. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoog F getal, lange sluitertijd en een lage iso ;)
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Het beste kan ook nog een ND filter kopen. Daardoor word alles donkerder, waardoor je makkelijker lange sluitertijden kan krijgen.
     
  16. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    LUUUUUK? Somebody needs ND-filter advice :D
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  18. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Advies komt vanavond, ben net terug van misschien wel 1 van de mooiste urbex locaties tot nu toe!
    Binnen komen was moeilijk en het was uiterst voorzichtig doen aangezien er in het pand anti-kraak aanwezig is.
    Maar bij deze een preview:
    [​IMG]
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Wow Luuk!

    Ziet er erg vet uit.

    Mochten ppl's nog een Urbex trip plannen, ik kan wel heen + rijden :) ;)
     
  20. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    _O_

    Nuff said
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina