Minister Remkes: lonen ministers moeten fors omhoog

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Zilverpijl, 30 mei 2003.

1. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik las dit net.

Minister Remkes: lonen ministers moeten fors omhoog

Minister Remkes van Binnenlandse Zaken vindt dat het loon voor hem en zijn collega's fors omhoog moet.

Groot verschil
    Remkes zegt in dagblad Trouw dat hij het verschil met de lonen in het bedrijfsleven veel te groot vindt. De discussie zou niets te maken hebben met het debat over de te forse beloning van topondernemers. "We lopen in belong gewoon mijlenver achter bij het bedrijfsleven", zegt Remkes.

Volgens de VVD-minister is het niet ongepast om over de loonsverhoging te praten, nu het kabinet om algehele loonmatiging vraagt. "Als we de discussie nu beginnen, dan zal de verhoging pas in 2006 ingaan. Dan is de economische situatie weer anders"

Zwaar werk
    Ook staatssecretaris Van der Knaap (CDA) pleit voor veel hogere beloningen voor hem en zijn collega's. Hij zegt in Trouw dat hij het salaris in geen verhouding vindt staan tot de zwaarte van het werk, het tijdsbeslag, de verantwoordelijkheid en het afbreukrisico dat bewindslieden lopen.

De Geus
    Eerder deze week sprak minister De Geus van Sociale Zaken ook al over dit onderwerp. Volgens hem verdient een directeur van een kleine woningbouwvereniging al meer dan premier Balkenende.

©RTLNieuws.nl

Wat vinden jullie hiervan?? Ik kan me hier echt kwaad om maken. Waar halen die klootzakken het lef vandaan om dit te doen. Iedereen moet van hen inleveren, en dan zelf je eigen salaris verhogen. Die lui verdienen nu uberhaupt al geld zat. En ze lopen daar ook al jaren te roepen dat managers te veel verdienen, en dan nu je eigen salaris ophogen tot dat niveau....
    :mad: :mad: :mad: :mad:

2. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
    ze verdienen toch al geld zat voor 4 jaar nixs doen!!

3. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    meer geld aan ministers mijn reet, HET VOLK HEEFT MEER GELD NODIG!!!

4. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Idd iedereen moet bezuinigen en hun maar meer loon krijgen dikke naat los eerst die verdomde leningen maar eens af.

5. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Minister remkes die is op z'n gat gevallen,net nu er een maatschappelijke discussie over de topsalarissen is gaat hij doodleuk verkondigen dat hun salaris omhoog moet.En de salarissen van de middelklasse moeten bevroren worden of zelfs omlaag...........Ja hier...dikke L*L !!!! Mafkees:mad:

6. Als ze het land eens goed gaan regeren dan zeg ik: Jullie krijgen een beloning en meer betaald.

Maar ze doen nog helemaal niks! Ik zie ook geen resultaat, alleen maar droevenis!

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Precies, ze krijgen al meer dan genoeg. Die leven dus echt niet als normale mensen maar als RIJKE mensen. Wat voor hut heeft het dan dat hun loon omhoog gaat? Ze kunnen ook nog praktisch alles declareren.

8. Ghost

Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1
    Pffff schande dit!
    Wij zitten met zijn alle te bezuiningen en nog lekker extra portie belasting erop en hun loonsverhogingen tenkoste van de maatschappij?
    Nou die Remkes moet beter nadenken voor zulke opmerkingen

9. Brutus

Brutus Xbw user

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet raar dat ze dit doen de minister-president en de ministers verdienen stukken minder dan veel managers van grote bedrijven en zelfs grote overheids-instanties zoals ziekenhuizen ed.

Laatst bewerkt: 1 jun 2003
  10. Angelfire

Angelfire 360'ed

Leuk Bevonden:
    0
    Een minister verdient ongeveer 100 tot 125.000 gulden ( heb het toendertijd in guldens geleerd ). Die auto's die je ziet zijn niet van hunzelf en als je omrekend wat hun uurloon zou zijn, dan kun je beter directeur van de woningbouw zijn.

Grote kans dat zelfs je vader, of dat je zelf meer verdient per uur dan een minister. Ik zeg niet dat hun lonen omhoog moeten, want ik weet niet precies wat voor werkdruk ze hebben, maar dat ze zo ongelovelijk veel verdienen is zeker niet waar.

Een voetballer in de eredivisie verdient meer als de Minister President van Nederland.... tja...

11. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind dat het minister llon zo moet blijven of lager moet worden.
    Behalve het loon van minister Remkes, dat mag wel wat hoger. Kan ie eindelijk is wat doen aan die smerige tanden van hem:+8)

12. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben geen kosten! :{ Dus alles is al betaald. Kortom, ze hebbenm geen kosten dus raken ze praktisch niks van hun salaris kwijt, alles krijgen ze van het rijk. + dikke gegarandeerde kapitalen en blaat...

Ze verdienen echt wel goed.

13. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Als Remkes en co niet tevreden zijn met het huidige salaris laat ze dan maar opsodemieteren naar die woningbouw van ze.

Het is gewoon hypocriet, roepen dat iedereen moet inleveren, maar wel je eigen salaris ophogen. Daar komt nog eens bij dat ze steeds hebben geroepen dat die topmanagers te veel verdienen, maar nu willen ze zelf wel net zo veel verdienen.

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Sommige mensen denken echt niet na kennelijk |:-

Dacht je nou echt dat het super simpel was om even minister te worden?

"Die mensen verdienen genoeg!"

Niet dus, het zal je ngo tegenvallen hoe weinig ministers verdienen, de meeste gaan daar zitten omdat ze het werk leuk vinden, maar die tijd raakt langzaam op, en dan wil niemand meer de functie van minister. Niet iedereen is het er mee eens, maar mensen die meer werk, zwaarder en meer verantwoordelijkheid hebben zullen altijd meer verdienen. Een piloot verdient ook meer omdat het leven van honderden passagiers in zijn handen liggen.

Het is heel simpel, of je geeft die mensen een degelijk salaris, of je hebt gewoon geen ministers meer. Die mensen kunnen namelijk makkelijk een betere baan vinden.

15. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Je hebt op zich wel gelijk, maar waar het mij om ging is die hypocrisie(?). Zoals ik dit net al als volgt verwoorde:

Het is gewoon hypocriet, roepen dat iedereen moet inleveren, maar wel je eigen salaris ophogen. Daar komt nog eens bij dat ze steeds hebben geroepen dat die topmanagers te veel verdienen, maar nu willen ze zelf wel net zo veel verdienen.

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat zegt hij toch? Hij zegt dat het ongepast is, maar die beslissing moet nu al genomen worden. tot 2006 krijgen hun er dus niks bij, net als de rest van het land. Daarbij komt dat de meeste lonen wel degelijk omhoog gaan maar alleen gematigd. Vakbonden zijn nou eenmaal sukkels...

17. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Hmmm, helaas zijn de meningen toch verdeeld. Ik vind het prima en terecht. Ze verdienen naar mijn mening te weinig voor al die verantwoordelijkheden.

Kan echter ergens wel begrijpen waar jullie reacties vandaan komen.

18. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Maar wie zegt dat het na 2006 beter is gesteld met de economie.

19. SagarAmarjit

SagarAmarjit Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hypocriete VVD'ers en CDA'ers. maar ja we zien wel. Hopelijk is het na 2006 wel goed met de eco. Maar ja de managers praten ook niet over loonsverhogingen voor na 2006.

20. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag op rtl nieuws dat Nederlandse ministers met €9,300(afgerond)bruto per maand moeten rondkomen.Vanmiddag.
    Bovenaan stond met ongeveer 7000 eurootjes méér Engeland, waar een minister zo ff zestienduizend euro verdiend BRUTO per maand. op 2e stond volgens mij Duitsland, iig deed België het heel erg goed, ongeveer 13 duizend euro verdiend een minister daar per maand.

Deel Deze Pagina