1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Beumah, 9 mei 2011.

  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Gaaf project! Ga hem zeker volgen!!
     
  2. R4Z3R

    R4Z3R Active Member

    Berichten:
    241
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf al die motoren!

    Voor de geïnteresseerden, deze staat bij ons in de schuur:
    (Even voor de duidelijkheid, dit is niet mijn motor maar van mijn vader!)

    [​IMG]

    +

    [​IMG]

    :)
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    En dan nu de foto van de 2 samen zoals die in de garage staat.
     
  4. R4Z3R

    R4Z3R Active Member

    Berichten:
    241
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry voor de slechte kwaliteit! Ik beschik helaas niet over een (goede) camera...

    [​IMG]

    [​IMG]

    Maar je kan iig iéts zien! :)
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Klopt, en ben er super blij mee! Het enige nadeel wat ik nu heb is dat ik ook een jas en handschoenen van A* wil, ze zijn niet goedkoop :mad:.

    @R4Z3R wat een vette machine hé!? Echter als ik het geld had was ik persoonlijk voor een MV Augusta gegaan. Niet dat ik ooit zoveel geld aan een (super sport) motor uit ga geven.
    [​IMG]

    Ik had tegen mezelf gezegd geen motor te gaan kopen, maar het begint toch wel heel erg te kriebelen. Of het verstandig is? Mijn ouders vinden van niet ;P. Ik woon momenteel op kamers, heb een auto, 2 racefietsen (zomer/pekel-winter fiets), mijn sprint scooter staat nog altijd in de schuur en mijn ouders voelen de bui al hangen als ik volgend jaar een jaar naar buitenland ga. Eens kijken of ik mijn auto in kan ruilen op een GS500 of CB-1.

    Ook ben ik helemaal weg van de GSXR 600/750. Echter dat lijkt me niks met 25 kw en het feit dat de motor buiten moet staan zo lang ik op kamers woon.

    Mocht ik een motor voor woon-werk verkeer moeten gebruiken, dan ben ik weer helemaal weg van de ER6N
    [​IMG]

    Alle tips voor een leuke beginners motor zijn welkom. Budget max €1000, bij voorkeur een 2 cylinder, een sport/naked model, max 600cc (25kw) en even rekening mee houden dat ik 187 lang ben. Hopelijk haal ik woensdag mijn A'tje en dan kan de zoektocht beginnen.
     
  6. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo hij is heel gebleven:

    [​IMG]

    Was echt geweldig :)
    Het waren 5 sessies van 20min met tussendoor theorie (niveau1) en heb echt veel geleerd.
    Ook het gevoel dat ik nog meer controle heb over mijn machine.

    Eerste sessie begon rustig.. lijnen rijden op een niet al te hoge snelheid maar (gelukkig) ging de snelheid al gauw omhoog en kon ik meerijden met het snelste groepje.

    Ik wil gauw weer (misschien circuitbrikkie erbij)[​IMG]
     
  7. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zou me niet vastpinnen op een alpinestars jas, vandaag voor mijn broertje wezen shoppen voor een pak en die wou graag een berik of arlen ness. Uiteindelijk uitgekomen op een rev'it, gepast bij motoport maar op fc-moto.de is die 80 euro goedkoper uit.

    1000 eu is niet heel veel, een alpinestars pak is al duurder :p kom je toch bij een brikje uit. Gooi er een paar honderd eu meer tegen aan en je hebt zoiets:

    [​IMG]

    [​IMG]



    Jeej!!! ook droog gehouden? hier in Groningen de hele dag regen gehad....
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Sjorrit: Ja echt 1 buitje meegemaakt net op het moment dat we theorie hadden.
    Daarna was de baan binnen no time weer droog.
    Ontzettend veel geluk gehad gisteren.
     
  9. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    mooi man!
    Zou ik ook wel met regelmaat willen circuitrijden, maar is me nu nog te kostbaar. Maar een keer zo'n dagje lijkt me wel kicken en leerzaam. Alleen; is dat ook te doen met een tamme bandit 600? En je moet toch ook een ééndelig pak hebben en een bepaalde helmsluiting?
     
  10. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die eisen stellen ze alleen bij het ONK en supercup. Als jij recreatief wilt circuit rijden mag dat ook in je combi of textielen pak. Op een bandit kan het ook prima maar je zult dan in de langzame groep mee moeten rijden.

    Denk dat je het beste een circuit training in lelystad kan doen. Is niet echt een racebaan maar zitten wel hele mooie doordraaiers in waar je makkelijk je knie aan de grond kan rijden. Vriend van mij heeft het ooit gedaan en je leert veel over je rijhouding en kijk techniek.
     
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Heren,

    Morgenmiddag moet ik motorlessen, maar heel fijn gaat het in ons zomerse landje regenen. Ik heb alleen een leer pak en geen waterdichte...alsnog tips voor kleding eronder?
     
  12. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Volgens mij maakte ik veelste veel herrie op zolder. gelukkig kreeg je in niveau 1 geen transponder:

    [yt]zz7-GKWjl9I?hd=1[/yt]
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zou er een regenpak over aan doen, leer blijft echt dagen lang nog nat en vooral de plekken waar je het water juist niet wilt hebben zoals bij je kruis en het loopt je laarzen in.

    Regenpak voor over je leren pak:
    [​IMG]

    Als ik jou was zou ik lekker de motorkleding van de rijschool aan doen (behalve je helm, laarzen en handschoenen dan). Veel plezier in de regen ;p
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vannacht ook weer door een flinke bui moeten rijden. Laarzen en handschoenen hielden het behoorlijk goed uit dit keer.
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Het was echt klote, maarja het zit erop. Morgen afrijden pionnencircuit, Jihaaa
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Sjorrit: ondertussen kijk ik even mee naar je project op MF.. damn wat gaaf!!
     
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Lekker hoor, pionnencircuit is ook weer afgerond! Op naar het laatste examen, zijn we daar ook weer klaar mee.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    [​IMG]

    190 bandje er recht in :thumbs: Heb wel wat rubber nodig als er zo'n unit bij in komt

    [​IMG]




    Jeej! gefeliciteerd \o/
     
    Laatst bewerkt: 25 jul 2011
  19. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Begin hem ook al een beetje te knijpen voor het afrijden woensdag... Gelukkig ging alles op de lessen tot nu toe lekker en redelijk constant. Het moet dus wel goed zitten, morgen en woensdag nog ff 3 uurtjes lessen in totaal en dan hopelijk het goede nieuws!
     
  20. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    @Sjorrit: Thnx! Btw, Jij bent toch van een supersport overgestapt naar een supermoto? Ik twijfel keihard tussen die 2....vanwege de funfactor uiteraard maar ook vanwege de kick die je met SS hebt...
     

Deel Deze Pagina