1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik lees in het Beste Momenten Topic dat enkelen van jullie op fototrip naar Polen gaan. Waar als ik vragen mag?

    Ik hoop dat iemand nog ergens wifi vind op de trip. :+
     
  2. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed bezig remco!

    Keep it up!
     
  3. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Heeft iemand enig idee hier hoe de markt nu is wat betreft hybrides? Een nicht van me wil een camera kopen van max. 500,- kopen, maar ik vind het een beetje onzin om een DSLR aan te raden terwijl ze niet eens weet wat dat is. :) Zat dus te denken aan zo'n tussenmodel maar ik ben absoluut niet op de hoogte van de markt op dit moment.
     
  4. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Een van de betere op dit moment is de Fujifilm FinePix HS20. Het grootst voordeel is dat deze camera een handmatige zoom heeft ten opzichte van alle andere merken die een electronische (langzame) zoom heeft. Voor de rest heeft deze camara alle kenmerken van een dslr, zoals een zoeker die door de lens kijkt, snelle diafragma en sluitertijd instellingen en toch compact.
    Een vriendin van mij heeft de hs10, het vorige model en ze maakt er prachtige foto's mee.
    Ik zelf heb een canon s3 gehad en een collega heeft de s5. Allebei leuke camera's, maar hebben een electronische zoeker die kwalitatief niet echt super is. ook is de zoom elektronisch geregeld en dat werkt toch ook niet echt lekker.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat een verademing om na al die tijd weer eens degelijk te kunnen fotograferen. Ik merk dat ik mij nog wel wat wegwijs moet maken met de Nikon na ervaring te hebben gehad met een Kodak en Canon. Als er veel om me heen gebeurt dan betrap ik me nog wel op het zoeken naar enkele features. Dan staat de flash niet goed of de shutter delay niet aan etc. etc en dan heb je 'het moment' weer gemist.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    De Nikon 35mm f1,8 is geweldig. Full-res doet pas echt eer aan de kwaliteit voor die prijs.
    Makaken zijn overigens ook prachtig. Ik heb tien minuten tussen die apen gezeten op een smal pad langs een meertje. Ze zijn nergens bang voor. Fotografeer je er een, dan lopen er weer tig dicht langs je heen.

    [​IMG]
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Wow die 2 op de markt zijn mooi! Beetje filmisch door dat licht. :)
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    wees blij dat je de 35mm erbij hebt gekocht en niet de 18-105. Mooie foto's!
     
  8. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is sowieso creatief recht, copyright zit automatisch op intellectueel eigendom m.b.t. kunst e.d. Copyright is niet nodig, je kunt het desnoods het beste in een disclaimer er onder zetten. Het is alleen maar vervelend op de foto zelf :p
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad zeg! Genomen met je 35mm??
     
  10. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Yes, enkel de eerste en de laatste zijn met de 18-55 kitlens. De rest op 35mm.
     
  11. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit!, wel een fijn lensje dus..die 35mm
     
  12. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Oeh Matrix, die zijn echt ontzettend leip!

    Eentje uit Granada dan:

    [​IMG]

    Wat was trouwens nou die filmmaat die jullie gebruikte? Wil dat zelf ook eens proberen, vind dat vaak mooi bij jullie.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  13. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Prachtige foto's Matrix, vooral 1 en 3 spreken mij enorm aan!
    Ook erg mooie foto Bonnie, ik ben benieuwd naar jou hele serie, zeker toen ik ze op je camera zag.
    Standaard tv is 16 : 9 en voor die brede "filmlook" moet je 2.35 : 1 hebben :)

    P.s. ik ben kapot!
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Zieke foto's Matrix! #3 Is prachtig inderdaad.

    Een absolute must have als je portretten maakt en/of in zwak licht fotografeert ;)

    Vanavond lekker foto's nabewerken en dan een hoop gemiste slaap inhalen in m'n eigen bedje!
     
  15. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Chrizzle

    Chrizzle Active Member

    Berichten:
    1.150
    Leuk Bevonden:
    756
    Leuk met dat speelgoedautootje :thumbs:
     
  17. math1js

    math1js Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Luuk, waar zijn jullie nou allemaal heen geweest ? Ik wil foto's zien! :+
     
  18. Remco

    Remco Guest

    Luuk met gitaar :cool:

    *Warning inside joke

    [​IMG]
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Die had ik nog niet gezien. Vette foto man!

    Mijn eerste upload:

    [​IMG]

    Had 'm ook nog vanuit een iets andere hoek:

    [​IMG]
     
  20. Remco

    Remco Guest

    Haha :lol:


    edit: eerste foto:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina