1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    En turn 7 :cool:
    Ik vind 'm tof trouwens! Close up is lastig want dan moet je écht stil zitten, je ziet dat je hoofd hier al een beetje bewogen is (alsnog props want mij lukt dat echt niet).
     
  2. Remco

    Remco Guest

    Ik vind 'em ook best goed gelukt. Ik weet niet hoe lang je sluiter open stond?

    Ik zou alleen wel gewoon gaan staan en recht in de camera kijken :)
     
  3. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Oke, dan ga ik waarschijnlijk gewoon voor Hama Star 63:) Ik hoor er over het algemeen positieve verhalen over.

    Het belangrijkste vind ik dat hij stevig genoeg is voor mijn camera te dragen. Dus niet dat hij bij de eerste de beste windvlaag omvliegt.
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2011
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wel dan zou ik een groter diafragma en kortere sluitertijd nemen; een net wat andere insteek dan nu. Ik had er hier overigens al moeite mee dat er juist zo veel licht was.

    Het was hier niet echt een fijn punt om te staan, maar straks moet dat wel. Dat ga ik dan ook zeker doen. In de camera kijken ook (hier ook geprobeerd, maar die waren niet echt goed). De setting op Esplanade Drive is ook veel meer symmetrisch en dan kun je maar beter naar voren kijken.
     
  5. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben sinds een paar maanden ook begonnen met fotografie.
    Ik heb de volgende gemaakt en ik dacht misschien wat tips/tops van jullie te krijgen?
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  6. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.589
    Voor m'n gevoel klopt de belichting niet zo bij deze foto's :X

    @ Matrix, ik vind die eerste pic echt zo gaaf :eek:
     
  7. Luukiee09

    Luukiee09 Active Member

    Berichten:
    2.073
    Leuk Bevonden:
    0
    De belichting is idd een beetje raar ;) Maar 3 en 4 vind ik best mooie foto's! Wat voor camera en lens heb je hiervoor gebruikt?
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Die 2e was wel even een mindfuck voor me. :p
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Canon 500d met kitlens.
    Foto's hebben vind ik teveel zwarting en de witbalans bij die eerste twee is way off.
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Lol hoe weet jij dat JeePee?:p
    Dit waren mijn eerste foto's met die camera, eigenlijk mijn eerste echte foto's.
    Omdat de donkere foto's genomen zijn in een kolenmijn vond ik het donkere wel een sfeermaker, anders waren ze ook zo flets voor een donkere omgeving.
    Witbalans zeg je, goeie, nog niet echt in verdiept. Ga ik zeker doen!

    Edit: zouden jullie kunnen uitleggen aan deze beginner wat er nou precies "raar" aan de belichting is, en hoe het volgens jullie een mooier resultaat op kan leveren?
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Eerste foto van ons nieuwe katje Noortje en eveneens de eerste foto die geschoten is met mijn nieuwe (wel oud model) Nikon 50mm F1.4D:

    [​IMG]
    Meet Noortje by Peter vd Ham, on Flickr

    Heb gisteren echt een topdeal gemaakt via marktplaats. Voor twee doosjes sigaren (a €15 totaal) en een bosje bloemen a €10 heb ik het volgende opgehaald:

    Vivitar 28-90 f2.8-f3.5
    Vivitar 24mm f2.8
    Nikon 50mm f1.4 D
    Nikon SB-24 flitser

    Vond ik wel een nette deal ;) Ging mij vooral om de 50mm eigenlijk, maar voor zo'n achterlijke ruil neem ik de rest ook wel mee hoor. Alles ook nog in perfecte staat ;) Me=happy!
     
  12. Remco

    Remco Guest

    PM/FB bericht ;)
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    EXIF-viewer in Chrome ;)
    Je foto's hebben flinke stukken overbelichte en onderbelichte gebieden. Je mist dus ontzettend veel detail, want alle schaduw is gewoon pikzwart en al het licht is gewoon uitgebeten. Als je de belichting wil laten kloppen heb je hoogstens één van die twee.
    Matrix vroeg zich pas af wanneer nabewerking too much is. Volgens mij is dit een mooi voorbeeld :+

    @ Peter,
    Je stapt over op de manual focus? :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 aug 2011
  14. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha nou nee. Maar kon die prachtige lens voor 20 sigaren (niet eens dure) en een bosje bloemen samen met twee andere lenzen (die niet echt super zijn verder, maar leuk om te experimenteren) en een goede flitser ophalen. Volgens mij zou iedereen hier dit doen... Of was het een slechte ruil volgens jou??

    Ben nu in ieder geval al erg blij met mij Nikon 50mm f1.4 :D
     
  15. Remco

    Remco Guest

    Zeker een slechte ruil. Man, een bos bloemen, die had ik sowieso gehouden. :+
     
  16. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol ;)

    Mja het zijn niet de allernieuwste lenzen hoor, maar ik kan er lekker mee spelen. Ook kan ik meer leren over het focussen en, met de Vivitars, zelf bepalen hoe ik ervoor zorg dat het licht goed is. De Nikkor 50mm f1.4 werkt in dat opzicht wel volledig met mijn D3100, moet alleen zelf focussen :)
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wine and dine
    [​IMG]


    Kleur!
    [​IMG]

    En de ringstaartmakaki's. Niet schuw, wel snel.
    [​IMG]
     
  18. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie foto's Matrix, welke programma gebruik je om je foto's te editen?


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2011
  19. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    @Remco, ik wil je best dat filmpje sturen met het verhaaltje van Arti maar dan moet JeePee dat stukje met Arti nog een keer sturen want die heb ik echt niet! :9

    @Ghost leader
    Hé, bekende locaties, Hotel Rouge en Kolenmijn Beringen zie ik hier toch? :9
    erg sterke contrasten moet ik zeggen, net te veel contrast als je het mij vraagt.

    @matrix
    Prima platen, niks op aan te merken behalve bij de eerste had ik liever wat meer taxi gezien, omdat die er niet volledig op staat is het een beetje afleidend.
    Voor de rest lekker bezig gast! :)

    @GtaGamer
    De foto's doen me vrij weinig als ik eerlijk mag zijn, saaie composities en niks echt boeiends/spannends op de foto te zien.

    Ik heb nog maar 2 andere foto's kunnen bewerken, opstart dagen van de parade zijn altijd druk.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Deze van Remco heb ik nu als achtergrond op mijn iPhone, echt een fijne background voor telefoon als je het mij vraagt :)
     
  20. Remco

    Remco Guest

    En een erg knappe jongen. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina