1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    50mm is bijna de enige lens die ik gebruik, heerlijke lens, superscherp. ik heb alleen de nieuwe versie.

    @peter: er komt idd een opvolger van de D300s aan, maar nog steeds niet bekend wanneer. Kijk ook eens naar de D7000. Ik zat heel erg te twijfelen welke van deze twee het zou worden. Qua prijs zijn ze ongeveer hetzelfde. Ik heb met beide gefotografeerd en uiteindelijk voor de d7000 gegaan,met als doorslaggevende punten betere iso prestaties, betere processor, dual sd slot, 14 bit RAW.
    Het enige waar de d300S meer in scoort is een 51 punts focussysteem ipv de 39 van de D7000 en de 11 van de d3100.
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet dat de D400 eraan zit te komen. D7000 is ook mooi, maar nu even te veel geld zo kort nadat ik begonnen ben met fotograferen.

    Qua kosten kan ik gewoon een D200 kopen en mijn D3100 voor eenzelfde prijs wel weer verkopen. Vandaar dat ik er even over nadacht en het hier ff vroeg :)
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Probeer de 35mm eens zou ik zeggen :cool:

    En wtf moet je met 51 focus points? Ik gebruik er 1 8)

    D400 komt naar verwachting dit jaar nog trouwens. Evenals een nieuwe full frame. Ach, eerst maar eens die 8-16 voordat ik kan beginnen met dromen over een nieuwe body :+
     
  4. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha inderdaad, is wel een beetje to much he ;) Al vind ik soms de 11 bij 'onze' D3100 wel wat weinig. Soms mis je gewoon zo'n punt op een bepaalde plek waardoor je je compositie moet veranderen...
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    De 35mm komt nog wel een keer, ik ga eerder voor de 85mm f1.8 en erg hoog op mijn verlanglijst staat de 300mm f4. Ik ben op dit moment meer bezig met close-up en macro dan groothoek en jij duidelijk niet. Trouwens niet helemaal waar. ik zit vooral tussen de vieze luiers....:+

    Het 51 punts focussysteem moet jou als rally fotograaf wel aanspreken, als je continu focus gebruikt met bijvoorbeeld 3d tracking of alle focuspunten actief focust de lens veel beter. In je zoeker zie je trouwens maar 1 punt.

    @ peter De focuspunten worden niet gebruikt om bij een statisch beeld met je cursortje er naar toe te schuiven, daar je heb je de ae/af lock voor of de sluiter half in drukken. Eerst focussen op je voorwerp, half indrukken, kaderen en dan vol afdrukken. De focuspunten is vooral voor bewegend beeld erg fijn...
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Nee? Ik zet dat altijd op het middelste punt. Weet je zeker dat 'ie op het juiste punt scherp stelt en dan gaat scherpstellen ook echt in no-time (camera hoeft niet eerst na te denken welke van de 11 'ie nou eens pakt). Eerst scherpstellen, dan je compo bepalen.
    Als dat niet kan omdat bijvoorbeeld je statief al ingesteld staat, dan een ander punt kiezen of gewoon manual focus.

    @ Nusti,
    Tijdens rally juist vooraf je focus point bepalen! Drama als 'ie tijdens de actie zich af gaat vragen of ik nu die auto of het bankje aan de overkant van de weg scherp wil hebben :+
     
  7. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    En daar zeg je precies het voor deel van het 39 of 51 punts focus systeem, de punten zitten zo dicht op elkaar en het systeem is behoorlijk geavanceerd dat dit dus zelden gebeurt. Voorwaarde is wel natuurlijk dat je en lens hebt die snle genoeg is om het bij te houden.
    In mijn D80 zit hetzelfde focussysteem als in de D90, D3100 en de D5100 en hier heb ik idd dat probleem regelatig gehad. Bij de D7000 absoluut niet.
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Zelden is al te vaak :+ Ik vind het gewoon fijn als ik 100% zeker weet waar 'ie op gaat scherpstellen, wat bij mij 90% van de gevallen het middelste punt is trouwens. M'n rallyfoto's mislukken vaak zat door bewegingsonscherpte, maar nooit door een auto die out of focus is. Nikon mag die overige 50 puntjes houden dus :+
     
  9. Remco

    Remco Guest

    Hey, Nikonboys, ga even lekker ergens anders over die troep praten. :cool:
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Komt hij aan met z'n 9-punts AF :cool:
     
  11. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Onbewerkt, rechtstreeks uit de camera:

    [​IMG]
     
  12. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    En alleen horizontale trekking. +)

    Maar toch nog even JP. Je snapt het volgens mij nog steeds niet. Je hebt je centrale focuspunt dat jij dus altijd gebruikt. Daromheen liggen focuspunten die ctief meehelpen om het voorwetp in focus te houden. Bij een 51 punts focussysteem werkt dat vele malen beterdan bij het 11 punts. Ook al kies je ervoor om 1 focupunt te gebruiken.


    ---
    - Sent from my iPad using Tapatalk
     
  13. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het eerst wat geƫxperimenteerd met bewegende objecten:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje aan de fotografen van XBW.

    Ik wil een foto (zelfde als m'n ava) laten drukken op posterformaat (60: 90) en nou zit ik een beetje rond te kijken op het web, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Nou dacht ik dat jullie vast wel een site weten die goed is.

    Thanks
     
  15. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Remco

    Remco Guest

  17. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx maar die heeft helaas geen 60: 90.

    Edit: Profoto staat op 1 bij die link van Mr. Elk. Alleen als ik daar een formaat kies staat er 60.60 tm 60.90, en dan kan ik niet kiezen dat ik 60.90 wil. Kiezen ze dan zelf wat het beste bij de foto past? Ik stuur ze wel even een mailtje.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
  19. Remco

    Remco Guest

    Toffe foto's man :)
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.612
    Leuk Bevonden:
    8.700
    Thanks jij hebt ook coole fotos, heb je flickr even bekeken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina