Roel Piepers neergestoken, politie wou niks doen.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 2 jun 2003.

1. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja het is weer zover. Gister is voormalig topman van Philips Roel Piepers samen met zijn vrouw neergestoken in zijn woning. De politie was al op de hoogte van bedreigingen omdat de man al meerdere malen over het hek was geklommen. Op het hek stond een bord verboden toegang maar de politie kon niet optreden omdat er geen " artikel 461 wetboek van strafrecht" onder het bordje stond. Ook extra beveiliging vond de politie onnodig.

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe DOM de politie is. Zonder dat zinnetje kunnen ze niet optreden tegen iemand die je tuin binnenklimt en je bedreigd? Lekker dan!!!

Wat vinden jullie hier nou van? De Politie kan dus eigenlijk helemaal NIKS doen om je te beschermen tegenwoordig.|:-

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Naja, ten eerste ligt het 'probleem' niet bij de politite maar bij de moordenaar hehe. Zonder moordenaats, jatters, intolerante mensen en criminaliteit blablablabla etc. hadden we geen politie nodig.

De politie werkt volgens de limitaties van de wet. Op het moment dat ze 1 limitatie overtreden is hun hele principe weg en wordt het een burgerwacht die alles kan doen wat ze willen, including crimineel worden.

In dit geval: 'tuurlijk is het een slechte zaak en hadden ze beveiliging moeten posten bij die vent's huis, en een nieuw bord op moeten hangen. Achterlijk! Wie maakt die beslissingen denk je dan.

3. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    De bazin heeft hierin gelijk.. Iedereen wijst nu met een corrigerend vingertje naar de politie maar het is niet hun schuld. Ze zijn ook maar gebonden aan regeltjes. Maar het zijn degene die de regeltjes opstellen die hier fout zijn en niet degene die ze uit moeten voeren. Ik ken iemand die bij de politie werkt en het is vaak erg frustrerend voor hun om mensen niet te kunnen helpen of criminelen te moeten laten gaan vanwege een vaag regeltje in het wetboek... Maar houden ze zich daar niet aan dan wil je niet weten wat voor gezeik die jongens krijgen. Houden ze zich er wel aan dan hangen ze weer publiekelijk aan de schandpaal.

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad. Het is gewoon dom dat de politie zoveel regels krijgt waardoor ze eigenlijk niks kunnen doen. Dat bedoelde ik ook, maarja beetje anders neergezet 8). Maarja voelt zo machteloos, dom regering |:-

5. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    het is zeker dom.. nou moet je de politie ook geen vrij spel geven natuurlijk of naar een situatie zoals in amerika. Maar zoals het nu gaat slaat ook nergens op.. Allereerst zijn veel van die jongens zwaar onderbetaald en daar komt dan ook nog de frustratie bij van die vage regels. Vind je het gek dat er een tekort aan politie is..

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ze zitten ook vaker op bureau door al die regeltjes dan dat ze daadwerkelijk op de straat zijn. Ik heb in mijn wijk nog nooit politie gezien...

7. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217

idd.. Maar dat komt ook door de administratieve rompenslomp die ze in moeten vullen constant.. Kijk er zijn genoeg dingen die verbetert moeten worden bij de politie.. b.v. schietoefeningen moeten verplicht worden, veel agenten doen ze namelijk niet. Maar ik denk dat er eerst eens wat veranderd moet worden in het wetboek waardoor ze ff wat beter hun werk kunnen doen. Maar ja wat doet de regering nu. Alleen maar bezuinigen erop.. zucht......

8. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    Ey Ugamer ik begin langzamerhand het gevoel te krijgen dat jij haast niet meer over straat durft in Nederland klopt dat?

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik durf wel over straat hoor. Gelukkig woon ik in een leuke wijk, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen bang zijn in sommige gedeeltes. Ik fiets ook niet langs bepaalde punten omdat ik weet dat daar van die apen zijn die ik liever met een vlammenwerper meteen in de hens zet.. maarja..

10. de luie hond

de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Woon je vlakbij de Apenheul dan?? :+

11. Ik vind dit echt kut van de wet.
    Maar de politie kan er niks aan doen.
    Mijn oom werkt ook bij de plisie, maar toen hij ook een keer zo'n persoon hielp, kreeg hij op zen ballen van de baas, omdat het niet mocht!
    Dat slaat toch nergens op!

12. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    In Nederland mag onderhand alles omdat de politie er nooit is wanneer je ze nodig hebt (maar wel om je voor de 6e keer een bekeuring te geven omdat ik geen licht heb op me bike).

13. Wist je trouwens dat je in Nederland voor een groot bedrag belasting ontduiken, je meer celstraf kost dan een moord!!
    Dat slaat toch nergens op!

14. 70ffL1n3

70ffL1n3 God among insects

Leuk Bevonden:
    0
    whahaah, lang leve groen links en die andere sociale partijen die criminelen een tweede kans (en een derde, vierde, vijfde, zesde, etc) willen geven maar die gemene belasting ontduikers zich flink moeten schamen |:-

de hedendaagse maatschappij is opgebouwd uit hypocrieten en O-)

15. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Juist!

Maar vervolgens stemt wel bijna de helft van nederland op zulke partijen, we willen het blijkbaar zo?

16. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Meer dan de helft heeft rechts gestemt :-o

Het is mij ook een raadsel waarom zoveel pvda stemmen.. maarja. Wouter Bos ziet er leuk uit?

:confused:

17. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dat klopt, maar bijna de helft links. En dat vind ik veel.

Buiten de PVDA is links in nederland al snel ver links (groenlinks en sp) en dat vind ik een slechte zaak.

Deel Deze Pagina